10 ‘mikro’ navad, ki vam bodo spremenile življenje

ByAna Koren

21. marca, 2023
Foto: Pexels

10 ‘mikro’ navad, ki vam bodo spremenile življenje

Mikro ali drobne navade, so navade, ki bodo v vaše življenje prinesle izjemne rezultate, od povečanja produktivnosti do obvladovanja čustev, od tega, da boste postali bolj fit in celo do izboljšanja svojega življenjskega sloga.

Tukaj je nekaj mikro navad, ki lahko v letu 2023 močno spremenijo vaše življenje.

Parkirajte avto 1000 metrov stran od vašega doma ali pisarne

Prednosti hoje nam niso nekaj novega, vendar nam naš sedeči način življenja ne dovoljuje, da bi hodili prepogosto.

Glede na študijo je 10.000 korakov na dan za odrasle, ki poskušajo ostati zdravi razumen cilj. 

Parkirati avtomobil 1000metrov od doma ali pisarne lahko pomeni skoraj 3000 korakov. 

Sledite pravilu ene minute

Gretchen Rubin, avtorica ‘The Happiness Project’, je zapisala: ‘Eden preprostih načinov, kako ostati na tekočem, je, da poskrbite, da naloge, ki vam vzamejo manj kot minuto časa, naredite takoj. To lahko pomeni recikliranje neželene pošte, obešanje plašča na obešalnik, odgovarjanje na sporočilo, zapiranje predala s priborom ali privijanje pokrova na kozarec kumaric.”

Te majhne naloge se same po sebi morda ne zdijo veliko, a se lahko hitro naberejo in postanejo obsežne, če jih odlagamo, kaj hitro imamo namreč nered.

Če se jih lotimo takoj, se lahko izognemo negativnemu krogu odlašanja in preprečimo kopičenje dodatnih odgovornosti.

Ko gre za pospravljanje se spomnite: “Če tega ne zmorem danes, zakaj mislim, da bom to naredil jutri?”

Pospravite posteljo, preden popijete jutranjo kavo

Postiljanje postelje, preden popijete jutranjo kavo, je definitivno mikro navada, vendar daje občutek dosežka in ponosa.

Majhne zmage povečajo vašo produktivnost in vas spodbudijo, da še eno nalogo opravite do popolnosti.

Ob koncu dneva boste čutili, da te malenkosti dvigujejo vaše slabo razpoloženje.

Reden odgovorite na neprijetna vprašanja preštejte do 10

Pogosto obžalujemo, da smo rekli stvari, ki jih ne bi smeli. Z rdečimi obrazi se poskušamo popraviti, in tako zapravimo velik del svoje energije in časa.

Torej, kadarkoli se nekdo pojavi z nenavadnim vprašanjem, namesto da izrečete kakšno neumnost, se ustavite vsaj 10 sekund. Imeli boste nekaj časa za razmislek o ustreznem odgovoru.

Lahko celo izpustite nekaj, kot je pisalo ali papir, tako da boste imeli priložnost razmišljati, ko ga vzamete v roke.

Na vsak način naj vam to postane navada, da ne boste odgovorili takoj, tudi nezavedno. Ustavite se za 10 sekund in pomislite, da se izognete spodrsljaju. 

Ta mikro navada bi vam lahko prihranila veliko nepotrebnega duševnega stresa.

Vsaj enkrat na dan preglejte svoje cilje

Revizija naših ciljev nam pomaga ostati povezani z našo motivacijo, ustvariti nove načrte in se prilagoditi kakršnim koli spremembam v našem življenju. 

Tako se ne razočaramo nad drugimi prioritetami in ostanemo osredotočeni na tisto, kar si resnično želimo.

Ne pozabite, da veliki cilji, visoki cilji in veliki rezultati ne potrebujejo odličnih navad – samo zavedanje, kaj morate narediti.

Pomislite na eno dobro stvar o svojem dnevu

Čez dan se lahko zgodijo pozitivne in negativne stvari. Toda večino časa se negativnih misli držimo in jih ponavljamo v svojih mislih. Spimo in razmišljamo o tem, in ko se zbudimo, ta negativnost moti.

Torej… preden zaspite pomislite raje na lepe stvari.

Nikoli ne pojdi spat z umazano kuhinjo 

Če imate čisto in urejeno kuhinjo pred spanjem, boste mirni, vaš dom pa bo očiščen škodljivcev in drugih onesnaževalcev.

Poleg tega se boste počutili bolj organizirane in pripravljene za opravljanje nalog naslednjega dne.

Sledite proračunskemu pravilu 50-30-20

Varčevanje z majhnimi zneski vam lahko pomaga postati bogatejši do starosti, ko se upokojite.

  • 50 % dohodka porabite za osnovne potrebe, kot so živila in računi.
  • 30 % porabite za želje, kot so prostočasne dejavnosti.
  • 20% za prihranek.

Majhne spremembe vodijo v velike premike.

Preženite zaslone iz jedilnega prostora

Tako smo zaposleni s svojimi telefoni in prenosniki, da smo izgubili veselje do jedi. Med obroki preverjamo službeno e-pošto in sporočila ali objavljamo novosti na družbenih medijih.

Toda ta vrsta večopravilnosti nas počasi ubija, saj vodi v prenajedanje in druge zdravstvene težave. Ustvaril sem si mejo, da med obrokom ne uporabljam nobene elektronske naprave.

To vam bo pomagalo ostati brez stresa. Osredotočili se boste lahko na to, kar jeste, in bolj boste pazili na svoje prehranjevalne navade. Imeli boste več časa za pogovor in delitev trenutkov z družino ali prijatelji med obroki.

Izklopite vsa obvestila

Modri ​​zaslon na naših pametnih telefonih je kot magnet, ki nas privlači ne glede na to, kaj počnemo.

Če utišate vsa obvestila družbenih medijev in drugih aplikacij, lahko prihranite čas in energijo, da ostanete osredotočeni na tisto, kar je najpomembnejše. Prav tako lahko zmanjša občutke tesnobe, depresije in stresa.

Pomaga nam, da prenehamo primerjati svoje življenje z drugimi in se raje osredotočimo na samoizboljšanje in rast.

Zato si vzemite odmor od virtualnega sveta in začnite živeti v tem trenutku.

vir Foto: Pexels