125 let udobja in inovacij: Oplovi sedeži skozi čas

ByMiha D. Kovač

20. decembra, 2024 ,
https://www.media.stellantis.com/em-en/opel/press/press-kit-new-opel-fronteraOpel Frontera Electric in Opel Frontera Hybrid [Foto: Opel/Stellantis media]

125 let udobja in inovacij: Oplovi sedeži skozi čas

Letos Opel praznuje pomemben mejnik – 125 let avtomobilske proizvodnje. Znamka z znamenitim logotipom Blitz je skozi desetletja postala sinonim za dostopnost vrhunskih tehnologij. Od naprednih pogonskih rešitev, ki varčujejo z viri, do prilagodljivih sistemov vzmetenja in najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki povečujejo varnost na cestah, je Opel vedno stremel k izboljšavam za svoje stranke. Med ključne vidike udobja in varnosti v vozilih pa nedvomno sodijo tudi sedeži.

Od izdelave svojega prvega avtomobila, Patentmotorwagen System Lutzmann, Opel posveča posebno pozornost udobju in ergonomiji sedežev. Ta tradicija se nadaljuje tudi danes z najsodobnejšimi Intelli-Seats v novih modelih Grandland in Frontera, ki postavljajo nove standarde na področju sedežnega udobja in individualne prilagodljivosti.

Inovativni Intelli-Seats: Udobje in trajnost v ospredju

Nova modela Opel Frontera in Opel Grandland se ponašata z inovativno tehnologijo Intelli-Seats, ki jo najdemo na sedežeh za voznika in sovoznika. Ti sedeži, ki so na voljo že v osnovnih različicah opreme Frontere, zagotavljajo izjemno udobje, saj je posebna reža na sredini sedeža zasnovana tako, da zmanjša pritisk na trtico. To omogoča sproščeno vožnjo tudi na daljših poteh. Ogrevanje sedežev, ki je na voljo po želji, zagotavlja dodatno udobje v hladnejših dneh.

Poleg tega so materiali, uporabljeni za tkanine sedežev, popolnoma trajnostni in narejeni iz recikliranih materialov, kar se ujema z Oplovim konceptom Greenovation. Model Grandland pa Intelli-Seats dviguje na še višjo raven z opcijo Intelli-Seat Pro. Opcija vključuje funkcije, kot so nastavljive bočne opore, prezračevanje, masažni programi in AGR certifikat za ergonomsko zasnovo.

Začetki udobja: Mehko oblazinjeni sedeži v “Lutzmannu”

Ob začetkih avtomobilske industrije konec 19. stoletja udobje v vozilih ni bilo v ospredju. Prvi Oplov model, Patentmotorwagen System Lutzmann, je bil zasnovan z osnovno funkcionalnostjo v mislih. Model je že takrat ponujal luksuzno oblazinjene usnjene sedeže, kar je bilo za tisti čas izjemno. Do leta 1929 je Opel že vključil nastavljive sprednje sedeže. Slednje potnikom omogočalo, da lažje najdejo udoben položaj med vožnjo.

Skozi štirideseta in petdeseta leta so sedeži pridobili nove funkcije. Opel Kapitän L iz leta 1956 je omogočal nagib naslonjala do vodoravnega položaja, kar je bilo revolucija na področju udobja. V tem obdobju so pri Oplu začeli tudi poudarjati varnost sedežev, saj so že takrat omogočali večjo stabilnost potnikov v ovinkih.

Sedeži za vsakogar: Prilagodljivost in varnost skozi desetletja

Leta 1968 je Opel GT uvedel sedeže z izboljšanim ramenskim delom in podaljšanimi blazinami, kar je pomenilo pomemben napredek v smeri prilagoditve sedežev različnim postavam. Od takrat naprej so bili modeli, kot so Kadett, Rekord in Commodore, opremljeni z dodatnimi funkcijami, kot so vzglavniki in nastavljive opore.

Pomemben mejnik je Opel dosegel leta 1978 z modeli Monza in Senator, kjer je bil voznikov sedež prvič nastavljiv po višini. To je omogočilo optimalno vidljivost in osebno prilagoditev, kar je postalo standard za prihodnje modele. V devetdesetih letih so sedeži v modelih, kot je Omega B, vkljuČevali ojačana naslonjala in električne nastavitve, kar je dodatno povečalo udobje in varnost.

Prilagodljivost na novi ravni: Flex7 in ergonomija AGR

Leta 1999 je Opel s sistemom Flex7 v modelu Zafira dosegel nov nivo prilagodljivosti sedežev. Ta inovacija je omogočila, da so uporabniki lahko hitro spremenili konfiguracijo sedežev brez potrebe po odstranitvi. Ta sistem je bil izjemno uspešen in je dvignil prilagodljivost notranjosti vozil na novo raven.

V letu 2003 pa je Opel še dodatno poudaril pomen ergonomije z uvedbo sedežev, certificiranih s strani organizacije AGR (Aktion Gesunder Rücken). Ti sedeži so ponujali 18-smerne električne nastavitve, kar je zagotavljalo optimalno podporo hrbtenici med vožnjo. Do leta 2015 so modeli, kot je Astra, vključevali masažne in prezračevalne funkcije, ki so dodatno izboljšale udobje potnikov.

Danes in prihodnost: Intelli-Seat kot standard udobja

Sodobni modeli, kot sta Opel Grandland in Opel Frontera, nadaljujejo tradicijo vrhunskega udobja in ergonomije. Intelli-Seat Pro, ki ga najdemo v Grandlandu, združuje najnovejše tehnologije, kot so masažni programi, nastavljive bočne opore in prezračevanje, kar zagotavlja še bolj sproščujočo in prilagodljivo vožnjo.

Opel tako že 125 let postavlja nove standarde na področju sedežev, s poudarkom na udobju, varnosti in trajnosti. S tem dokazuje, da je lahko vožnja ne le varna, temveč tudi izjemno prijetna izkušnja za vse potnike.

Portal24;

Foto: Opel/Stellantis media