2TDK: Preboj vseh predorskih cevi, zaključek projekta do konca 2025

ByMiha Kovač

10. julija, 2024 ,
Predor [Foto: 2TDK/fotografija je simbolna]

2TDK: Preboj vseh predorskih cevi, zaključek projekta do konca 2025

Na trasi drugega tira železniške proge so v predoru Lokev pri Kozini zaznamovali preboj vseh desetih predorskih cevi v skupni dolžini 37,4 kilometra. Po besedah generalnega direktorja 2TDK, Mateja Oseta, dela intenzivno nadaljujejo, zaključek projekta pa je predviden do konca leta 2025. Trenutno izvajajo betoniranje predorskih cevi, obenem pa že prehajajo v tretji sklop projekta, ki vključuje polaganje tirov, strojnih inštalacij, vozne mreže in namestitev signalnovarnostnih naprav. Polno izvajanje tretjega sklopa se bo začelo septembra.

Direktor 2TDK-ja, Marko Brezigar, je na slovesnosti poudaril, da je gradnja predorov najbolj tvegano delo v gradbeništvu, vendar v celotnem času gradnje niso zabeležili nobenih večjih nesreč. Projekt je bil tudi velik organizacijski zalogaj, saj je bilo v določenem obdobju aktivnih kar 14 podzemnih delovišč z več kot 1000 delavci.

Po Brezigarjevih besedah bo drugi tir v Slovenijo privabil več podjetij in naložb, kar bo spodbudilo gospodarski razvoj regije. Poleg tega ocenjujejo, da bo drugi tir bistveno zmanjšal promet na avtocestah, saj naj bi po novi železniški povezavi letno prepeljali 14 milijonov ton tovora, kar bo razbremenilo avtoceste za približno 800.000 tovornjakov letno.

Simon Savšek, vodja predstavništva Evropske investicijske banke (EIB) v Sloveniji, je izpostavil izjemen pomen projekta za Slovenijo, ocenivši ga za enega največjih infrastrukturnih projektov v državi. Približno četrtina projekta je financirana iz nepovratnih sredstev EU, nekaj več kot petino pa predstavlja posojilo EIB-ja. Celoten projekt je ocenjen na nekaj manj kot 1,11 milijarde evrov.

V treh letih je bilo izkopanih 37,4 kilometra predorskih cevi, kar je več kot v tridesetih letih izkopanih predorov na celotnem slovenskem avtocestnem omrežju. Predor Lokev, kjer je potekala slovesnost, je z dolžino 6714 metrov postal najdaljši železniški predor v Sloveniji, prehitel je bohinjski predor, ki meri približno 400 metrov manj.

[Vir: STA]; Portal24; Foto: 2TDK