Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj je odobrilo skoraj 45 milijonov evrov nepovratnih sredstev iz evropske kohezijske politike za nadaljnjo izgradnjo tretje razvojne osi na Koroškem. Projekt obsega gradnjo hitre ceste na relaciji Velenje–Slovenj Gradec, in sicer sklopa B – Škalsko jezero ter sklopa H – Konovo.
Dela na trasi bodo potekala v okviru drugega odseka severnega dela tretje razvojne osi, investitor pa ostaja Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS). Z novimi infrastrukturnimi posegi se želi bistveno izboljšati prometno povezanost Koroške z ostalimi regijami, kar naj bi prispevalo k hitrejšemu gospodarskemu in družbenemu razvoju severne Slovenije.
Na ministrstvu poudarjajo večplastne koristi projekta, ki ne bo vplival zgolj na pretočnost prometa, temveč tudi na večjo prometno varnost in zmanjšanje vplivov na okolje. Projekt je uvrščen v program evropske kohezijske politike 2021–2027 pod prednostno nalogo „Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost“.
Minister za kohezijo in regionalni razvoj dr. Aleksander Jevšek je ob tej priložnosti izpostavil pomen investicije za celotno regijo. „Tretja razvojna os je življenjsko pomembna za prebivalce Koroške, ki bodo tako dobili primerno raven prometnih povezav do središč regionalnega pomena ter do avtocestnega omrežja. Hkrati je to tudi nujna infrastruktura za razvoj Koroške ter za gospodarsko in družbeno povezanost regij. Veseli me, da smo ta – za skladen regionalni razvoj ključen – projekt lahko umestili v program evropske kohezijske politike 2021–2027 z zadnjo spremembo, ki jo je vlada sprejela konec februarja letos, ter mu tako zagotovili nepovratna kohezijska sredstva,“ je dejal Jevšek.
Skupna vrednost investicije znaša 70,3 milijona evrov, od tega bo Evropski sklad za regionalni razvoj prispeval natančno 44.851.521,96 evra. Cilj projekta je tudi „razvoj in krepitev trajnostne, pametne in intermodalne nacionalne, regionalne in lokalne mobilnosti, odporne proti podnebnim spremembam, vključno z boljšim dostopom do omrežja TEN-T in čezmejno mobilnostjo“, so še zapisali na ministrstvu.
Z izgradnjo hitre ceste, ki bo povezala Šaleško dolino s Koroško, naj bi se tako uresničila dolgoletna zahteva lokalnih skupnosti po dostojni prometni infrastrukturi in s tem bolj enakomernem razvoju regije.
Foto: Vecteezy
