Vsak od nas poleg dobre knjige ali vsaj križanke s seboj na plažo vzame prigrizke. Prigrizki naj bodo hranljivi, osvežilni in lahko prebavljivi. Po možnosti naj vsebujejo tudi veliko antioksidantov, ki prispevajo k naravni zaščiti kože pred soncem. Kakšne prigrizke torej vzeti s seboj na plažo?

Sadje

Sadje je zdravo, osvežilno in lahko prebavljivo. Vsebuje vitamine, minerale, vlaknine, antioksidante in vodo. Predvsem voda je v vročih poletnih mesecih tisto kar naše telo še kako potrebuje. Sadeži rumene ali oranžne barve poleg osvežitve poskrbijo tudi za zaščito pred škodljivimi vplivi prostih radikalov in naravno porjavitev. Iz svežega sadja lahko v hipu pripravimo okusen prigrizek ali slastno sadno solato.

Poljubno sezonsko sadje operite in narežite (če je potrebno) na manjše kose, prelijte z malo limoninega soka, da ne oksidira in shranite v tesno zaprto transportno posodico.

Energijske ploščice

Energijske ploščice so nasiten prigrizek, ki nas napolni z energijo. Pripravimo jih iz različnega suhega sadja, oreščkov, semen, kosmičev in sladil. Ploščice iz datljev (poskrbijo za energijo), mandljev (vsebujejo lahko prebavljive beljakovine) in suhih višenj ali brusnic (vsebujejo antioksidante, ki prispevajo k naravni porjavitvi) so odlične.

Recepti:

Sadno-žitne kroglice

Sladke prosene kroglice so prigrizek, ki si ga lahko privoščite brez slabe vesti. Narejene so iz samih zdravih sestavin (prosena kaša, datlji, rozine, mleti lešniki, kokos in kakav v prahu). Naštete sestavine naše telo oskrbijo s hranili in napolnijo s potrebno energijo. Prosena kaša med drugim vsebuje tudi silicij, ki poskrbi za čvrste nohte, lepe lase in kožo.

Recepti:

Zelenjavni prigrizek

Tudi zelenjave, ki je bogata z vitamini, vlakninami in minerali, v poletnih mesecih ni nikoli preveč. Zlasti korenčka ni nikoli dovolj. Korenček poleg ostalih hranil vsebuje tudi veliko betakarotena. Betakoreten spodbuja tvorbo melanina v koži in jo tako pripravi na sončenje. V torbi za na plažo zato nikar ne manjka posodica z narezano svežo zelenjavo.

Pokovka

Pokovka je dejansko razpočeno polnozrnato žito. Tako lahko 30 gramov pokovke primerjamo s porcijo rjavega riža ali porcijo polnozrnatih testenin. Polnozrnata žita so zdrava zato je v zmernih količinah zdrava tudi pokovka. Vsebuje antioksidante, vitamina B1 in B2, kalij, magnezij in trikrat več vlaknin kot enaka količina sončničnih semen. V primerjavi z ostalimi prigrizki ima zelo nizko energijsko vrednost in zelo malo maščob. Seveda govorimo o pokovki, ki jo z minimalnim dodatkom maščobe in soli in brez sladkorja pripravimo sami. Po želji jo začinimo s ščepcem čilija, shranimo v tesno zaprto posodico ali vrečko in že smo pripravljeni na brezskrbno poležavanje na plaži.

Vir: Okusno.je Foto: Getty-images

By A.K.

Komentar: