ACEA: Teslina prodaja v Evropi za skoraj 28 odstotkov nižja

Tesla polnjenje [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Prodaja novih vozil Tesla v Evropi je maja 2025 upadla za 27,9 odstotka v primerjavi z istim obdobjem lani, kažejo podatki Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA). Medtem ko je prodaja povsem električnih vozil v regiji narasla za 27,2 odstotka, posodobljeni model Y ameriškega proizvajalca električnih vozil ni uspel obrniti negativnega trenda.

Skupna prodaja vozil v Evropi je maja porasla za 1,9 odstotka, največjo rast pa so dosegla priključno-hibridna vozila in vozila na alternativna goriva. Teslin tržni delež v Evropi se je maja zmanjšal z 1,8 na 1,2 odstotka, kar odraža več izzivov, s katerimi se sooča podjetje.

Po poročanju Reutersa kupci vse pogosteje izbirajo cenovno ugodnejša kitajska električna vozila, kot so tista znamke BYD, ki je maja že skoraj dosegla Teslino prodajo, aprila pa jo celo presegla.

Poleg tega nekateri evropski kupci izražajo nezadovoljstvo zaradi političnih stališč izvršnega direktorja Tesle Elona Muska, kar dodatno vpliva na ugled znamke. Protesti in vandalizem na razstavnih salonih ter polnilnih postajah so prav tako zaznamovali Teslino prisotnost v regiji.

Konkurenca in tržni trendi

Medtem ko Tesla doživlja upad, drugi proizvajalci beležijo rast. Kitajski SAIC Motor je maja povečal prodajo za 22,5 odstotka, nemški BMW pa za 5,6 odstotka. Po podatkih ACEA so v Evropski uniji, Veliki Britaniji in državah Evropskega združenja za prosto trgovino (EFTA) maja registrirali 1,11 milijona novih vozil, kar je po 0,3-odstotnem padcu aprila pomenilo rahlo okrevanje.

Prodaja baterijskih električnih vozil (BEV), priključnih hibridov (PHEV) in hibridno-električnih vozil (HEV) je narasla za 26,1, 15 oziroma 19,8 odstotka, kar skupaj predstavlja 58,9 odstotka vseh registracij osebnih vozil v maju, v primerjavi z 48,9 odstotka lani.

Med največjimi trgi v EU so bile razlike v prodaji precej opazne. Španija in Nemčija sta maja beležili rast prodaje novih vozil za 18,6 oziroma 1,2 odstotka, medtem ko sta Francija in Italija doživeli upad za 12,3 oziroma 0,1 odstotka. V Veliki Britaniji je prodaja narasla za 1,6 odstotka.

Kljub uvedbi posodobljenega modela Y, ki naj bi osvežil Teslino zastarelo ponudbo, podatki kažejo, da vozilo še ni prineslo pričakovanega preobrata. Analitiki pričakujejo, da bodo prihodnji meseci, ko se bodo začele dobave posodobljenega modela Y v več evropskih državah, pokazali, ali lahko Tesla povrne zaupanje kupcev in konkurira hitro rastočim tekmecem, zlasti iz Kitajske.

Miha D. Kovač

Foto: Pixabay