Akio Toyoda: Pravi športni avto mora imeti bencinski motor
Ko je Akio Toyoda, predsednik uprave Toyote, nedavno odločno zatrdil, da pravi športni avto potrebuje bencinski motor, je med avtomobilskimi navdušenci završalo. Njegova izjava, da mora športni avto “dišati po bencinu in imeti glasen motor”, je kot svež veter v času, ko se avtomobilska industrija vse bolj nagiba k električni prihodnosti. Toyoda, vnuk ustanovitelja Toyote in nekdanji dirkač, s tem jasno sporoča: strast do vožnje še zdaleč ni mrtva, in bencinski motorji so srce te strasti.
Toyoda je svoje stališče izrazil v kontekstu Toyotine divizije Gazoo Racing (GR), ki slovi po modelih, kot so GR Supra, GR Yaris in GR Corolla. Po njegovih besedah električni avtomobili, kljub vsem tehnološkim napredkom, ne morejo zagotoviti tistega prvinskega občutka, ki ga pričakujemo od športnega avtomobila. “Bencinski vonj in rohnenje motorja – to je tisto, kar definira pravi športni avto,” je dejal, kar je hitro našlo odmev med ljubitelji klasičnih pogonskih sklopov.
Toyota pod Toyodinim vodstvom ostaja zavezana t.i. “multi-pathway” strategiji
Njegova izjava ni le nostalgična, ampak tudi strateška. Toyota pod Toyodinim vodstvom ostaja zavezana t.i. “multi-pathway” strategiji, ki poleg električnih vozil (EV) in hibridov še naprej stavi na bencinske motorje, zlasti za nišne modele, kot so športni avtomobili. Medtem ko se nekateri proizvajalci, kot je Tesla, povsem osredotočajo na elektriko, Toyoda opozarja, da električni pogoni še niso dosegli ravni, ki bi zadovoljila puriste. ”Že res, da Tesla Model 3 Performance navduši z brutalnim pospeškom, a kje je drama, kje je duša?” se sprašujejo privrženci Toyodine filozofije.
Kritiki električnih vozil pogosto poudarjajo njihovo pomanjkanje značaja – tiho delovanje in linearni pospeški so tehnično impresivni, a pogosto sterilni. Toyoda to očitno razume, saj njegova vizija za Gazoo Racing ne vključuje električnih modelov v bližnji prihodnosti. Namesto tega Toyota razvija nove različice svojih bencinskih športnikov, kot je na primer skrivnostna različica GR Corolle, ki so jo pred kratkim opazili na testiranjih. Ta naj bi prinesla več navora, izboljšano aerodinamiko in “edinstveno uglasitev”, kar nakazuje, da Toyota še ni rekla zadnje besede v svetu bencinskih strojev.
Okoljski predpisi
V času, ko Evropa in Kitajska vse bolj zaostrujejo okoljske predpise, je njegova zavezanost bencinskim motorjem lahko videti kot plavanje proti toku. Toyota sicer vlaga v električne tehnologije, saj do leta načrtujejo proizvodnjo milijona električnih vozil letno, zlasti zunaj Evrope, kjer model bZ4X pridobiva na popularnosti. Toyodino srce očitno leži pri rohnenju bencinskega motorja in ni edini. Objave avtomobilskih navdušencev z vsega sveta na družabnih omrežjih so ponovile njegove občutke, mnogi pa so pohvalili njegovo stališče, da ohranja duh vožnje pri življenju.
Toyodina izjava je tudi poslovni signal. Z znamko Gazoo Racing Toyota cilja na strastne voznike, ki so pripravljeni plačati za avtomobile, ki vzburjajo čustva. GR modeli niso le avtomobili, zato ta izjava – in ta izjava je očitno bencinska. Medtem ko je svet avtomobilizma elektrificiran, Toyoda ostaja trdno s tistimi, ki verjamejo, da pravi športni avto potrebuje rohnenje osemvaljnika ali vsaj turbopolnilnika, ki zapoje ob vsakem pritisku na plin.
Kaj to pomeni za prihodnost? Toyota bo še naprej razvijala električne avtomobile, Gazoo Racing pa ostaja bastion bencinskih motorjev – vsaj za zdaj. Toyoda, ki je leta 2023 zapustil mesto izvršnega direktorja, a še vedno močno vpliva na smer podjetja, očitno ne namerava popustiti. Njegova vizija je jasna: avtomobili niso le prevozno sredstvo, so izkušnje. In za prave navdušence ta izkušnja diši po bencinu.
Miha D. Kovač
Portal24; Foto: Piyabay