Ali proizvajalci avtomobilov rešujejo motor z notranjim zgorevanjem?
Še pred nekaj leti se je zdelo, da so dnevi motorjev z notranjim zgorevanjem (ICE) šteti. Električna vozila (EV) so obetala revolucijo na trgu avtomobilizma, a realnost je pokazala, da prehod ni tako preprost. Proizvajalci avtomobilov, kot so Mercedes-Benz, Audi, Toyota in drugi, sedaj poudarjajo, da bodo ICE ostali relevantni dlje, kot je bilo pričakovano. Med drugim to potrjujejo tudi razočarajoči prodajni rezultati električnih vozil in luknje v infrastrukturi polnilnic.
Prodaja EV je v zadnjem času upadla, kar nekateri strokovnjaki pripisujejo ukinitvi državnih subvencij, ki so tehnologijo naredile privlačnejšo za kupce. Po navedbah DPA so kupci vse bolj previdni, saj visoki stroški električnih vozil in težave z dosegljivostjo polnilnic zmanjšujejo njihovo privlačnost. Zevajoče luknje v infrastrukturi, dolge čakalne dobe za polnjenje in omejen doseg vozil ostajajo ključni razlogi za skrb.
Hkrati proizvajalci avtomobilov napovedujejo razvoj nove generacije motorjev z notranjim zgorevanjem, ki so čistejši in bolj učinkoviti. Porsche na primer eksperimentira z novim mehanizmom ročične gredi, imenovanim “dva krat tri takte,” ki naj bi omogočal večjo moč in manjše emisije.
Mercedes in Audi vodita v razvoju hibridnih rešitev
Mercedes-Benz je nedavno predstavil nov bencinski motor M 252, ki je del modularne družine motorjev. Ta motor uporablja 48-voltno hibridno tehnologijo, ki omogoča povsem električno vožnjo pri nizkih hitrostih in izboljšuje porabo goriva. Motor naj bi bil sprva na voljo v modelu CLA, ki bo na trg prišel leta 2025, sledil pa bo bencinski model z izpopolnjeno Euro 7 tehnologijo.
Audi prav tako ne zaostaja. Podjetje je predstavilo novo arhitekturo motorjev z notranjim zgorevanjem, ki vključuje hibridne tehnologije. Po poročanju DPA bodo ti motorji v novi limuzini A5 ponujali kombinacijo boljše zmogljivosti in zmanjšane porabe goriva, kar vključuje izključno električno vožnjo na kratkih razdaljah.
Globalni razvoj in sodelovanja
Tudi drugi proizvajalci se usmerjajo v oživitev ICE. Toyota, Mazda in Subaru so razvili novo generacijo štirivaljnih motorjev, ki so zasnovani za boljše izkoristke in manj emisij. Medtem Renault v sodelovanju s kitajskim Geelyjem gradi 17 tovarn, namenjenih proizvodnji novih motorjev z notranjim zgorevanjem. Po načrtih bodo letno proizvedli do 5 milijonov motorjev, ki bodo uporabljeni v blagovnih znamkah, kot so Dacia, Nissan in Volvo.
Ena od ključnih tehnologij, ki jo proizvajalci raziskujejo, so sintetična goriva. Strokovnjaki menijo, da bodo ta goriva omogočila bolj trajnostno uporabo ICE, hkrati pa zmanjšala njihov vpliv na okolje.
ICE kot most do trajnostne mobilnosti
Stefan Pischinger, strokovnjak za avtomobilsko industrijo in vodja Centra za mobilni pogon na univerzi RWTH Aachen, verjame, da motorji z notranjim zgorevanjem še vedno ponujajo ogromen potencial. Po njegovem mnenju bi lahko prihodnje tehnologije, kot so predgreti katalizatorji in optimizirani procesi zgorevanja, izboljšale učinkovitost ICE za več kot 50 odstotkov.
Poleg tega je prišlo do razprav v Bruslju, kjer Evropska unija razmišlja o morebitnem odlogu prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem po letu 2035. Po navedbah DPA to kaže, da se prehod na elektromobilnost odvija počasneje, kot je bilo načrtovano.
Portal24; Foto: Pexels