Amazon in Meta z donacijami krepita odnose s Trumpom

ByAna Koren

13. decembra, 2024 , , ,
Mark Zuckerberg [Foto: Wikimedia/ Anthony Quintano, Honolulu, HI, ZDA]

Amazon in Meta z donacijami krepita odnose s Trumpom

Velikana tehnološkega sveta, Amazon in Meta, si prizadevata izboljšati odnose z novoizvoljenim predsednikom ZDA, Donaldom Trumpom. Njuni najnovejši koraki vključujejo finančne prispevke, ki naj bi olajšali sodelovanje in zgladili pretekla nesoglasja.

Tiskovni predstavnik Amazona je potrdil, da podjetje načrtuje donacijo v višini milijon dolarjev (950.000 evrov) za Trumpov inavguracijski sklad. Poleg tega bo Amazon na svoji platformi Prime Video prenašal Trumpovo inavguracijo. Ta storitev, ocenjena na dodatni milijon dolarjev, je opredeljena kot donacija v naravi.

Podjetje, ki ga je ustanovil Jeff Bezos, je s tem pokazalo pripravljenost na bolj spravljiv odnos s Trumpovo administracijo, kar je korak naprej po letih napetosti. Bezos je v preteklosti pogosto kritiziral Trumpovo retoriko, medtem ko je Trump obtoževal The Washington Post, ki je v Bezosovi lasti, pristranskega poročanja. Zadeve so dosegle vrhunec leta 2019, ko je Amazon trdil, da je Trumpova pristranskost vplivala na izgubo 10-milijardne pogodbe s Pentagonom.

Sprava med Bezosom in Trumpom

Zadnja leta kažejo na spremembo v odnosih. Bezos je na nedavnem dogodku DealBook Summit v New Yorku izrazil optimizem glede Trumpovega drugega mandata in podprl njegovo zavezanost k zmanjševanju regulacij, poroča Euronews. Poleg tega naj bi Bezos prihodnji teden obiskal Trumpa, kar bi lahko simboliziralo konec dolgotrajnega spora.

Poleg finančnih donacij je Amazon v preteklosti prispeval tudi k prenosom inavguracij. Leta 2017 je za Trumpovo prvo inavguracijo namenil 58.000 dolarjev (55.000 evrov), kar je bistveno manj od sedanje načrtovane donacije.

Zuckerberg in Meta: od prepovedi do podpore

Podobno kot Amazon je tudi Meta, matično podjetje Facebooka in Instagrama, donirala milijon dolarjev Trumpovemu inavguracijskemu skladu. To potezo je napovedala le nekaj tednov po zasebnem srečanju izvršnega direktorja Marka Zuckerberga s Trumpom v Mar-a-Lagu.

Zuckerberg si prizadeva popraviti nestabilno razmerje s Trumpom, ki je bil iz Facebooka odstranjen po napadu na ameriški Kapitol 6. januarja 2021, a se je njegov račun obnovil v začetku leta 2023. Čeprav Zuckerberg med kampanjo leta 2024 ni javno podprl nobenega kandidata, je izrazil bolj pozitivno mnenje o Trumpu in pohvalil njegovo ravnanje ob prvem poskusu atentata.

Kljub tem korakom sprave Trump ni izpustil priložnosti za kritiko Zuckerberga. Med volilno kampanjo ga je na svoji platformi Truth Social opozoril z besedami: »ZUCKERBUCKS, bodi previden!«

Tradicija korporativnih donacij na inavguracijah

Korporacije že dolgo predstavljajo pomemben vir financiranja za predsedniške inavguracije, z izjemo prve Obamove inavguracije leta 2009, ko je novoizvoljeni predsednik zavrnil donacije podjetij. Do leta 2013 je Obama to politiko spremenil, kar je odprlo vrata večjim prispevkom tehnoloških podjetij.

Amazon, Microsoft in Google so v preteklosti večkrat prispevali za različne inavguracije. Microsoft je na primer za drugo Obamovo inavguracijo namenil milijon dolarjev, za Trumpovo in Bidnovo pa po 500.000 dolarjev (475.000 evrov). Google je prispeval po 285.000 dolarjev (271.000 evrov) za obe Trumpovi inavguraciji in za Bidnovo.

Facebook je v preteklosti ostajal nekoliko bolj zadržan. Ni doniral za Bidnovo inavguracijo leta 2021 ali Trumpovo leta 2017, kar je letos spremenilo dinamiko z donacijo Trumpovemu skladu.

Portal24; Foto: Wikimedia/ Anthony Quintano, Honolulu, HI, ZDA