AMZS: Cena otroških koles ni vedno merilo za kakovost

ByAna Koren

4. maja, 2023 ,

AMZS: Cena otroških koles ni vedno merilo za kakovost

V sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami je AMZS testiral 12 otroških koles različnih cenovnih razredov. Med tremi najbolje ocenjenimi je bilo tudi najcenejše kolo, pet jih je prejelo slabo oceno.

V okviru testa 12 otroških koles z 20-palčnimi kolesi so na Avto-moto zvezi Slovenije (AMZS) ocenjevali vožnjo, primernost za otroka, varnost in vzdržljivost ter prisotnost škodljivih snovi pri otroških kolesih. Na testu je pet otroških koles zaradi varnostnih pomanjkljivosti dobilo oceno slabo, četrtina koles je prejela oceno dobro.

Test je pokazal, da cena ni merilo za kakovost. Oceno dobro, ki jo dobijo le kolesa, ki nimajo večjih slabosti, so dobila le tri od 12 preizkušenih otroških koles, med njimi je tudi najcenejše. Za slednjega je treba odšteti 270 evrov. Cene preostalih koles, vključenih v testiranje, so se gibale od 430 do 650 evrov. Pri kolesih, ki jih ni mogoče kupiti v slovenskih trgovinah, so v tabeli zapisali, da gre za cene v Nemčiji. Za slovenske potrošnike so vsa testirana kolesa na voljo v spletni prodaji, navaja AMZS-

Pri več kot polovici koles na površini sedežev našli škodljive snovi

Štiri kolesa, ki so dobila skupno oceno zadovoljivo, so se pri vsaj enem od štirih glavnih ocenjevalnih meril, izkazala z nekaj izrazitimi slabostmi. “Preostalih pet koles, četudi najdražjih oziroma tistih med dražjimi, je dobilo skupno oceno slabo, kar pomeni, da jih v AMZS-ju ne priporočamo,” je rezultate testiranja povzel Blaž Poženel. Poženele je odgovorni urednik Motorevije AMZS.

Med pomembnimi slabostmi, ki so jih odkrili pri testiranju, je tudi prevelika koncentracija škodljivih snovi. Na površini sedežev sedmih koles so namreč strokovnjaki našli policiklične aromatske ogljikovodike, ki so rakotvorni, in mehčalec DPHD oziroma ftalat za elastičnost plastičnih mas. Slednji ni prepovedan, a pri AMZS-ju svetujejo, da se mu potrošniki izognejo. Slabo ocenjena kolesa pa so nepriporočljiva tudi zaradi težav pri zaviranju in tehničnega stanja, kar vpliva na njihovo vzdržljivost.

Otroci se bolje znajdejo na lažjih kolesih

Pri praktičnem preizkusu koles, ki so ga v sodelovanju z osnovnošolskimi otroci zvedli na kolesarskem poligonu, so strokovnjaki zaznali še nekaj splošnih ugotovitev. Test je pokazal, da se otroci bolje znajdejo na lažjih kolesih in da so se otroci težje vzpenjali na kolesa z nameščenimi kolesarskimi prtljažniki nad zadnjim kolesom, saj so ti ovirali dvigovanje nog. V večini primerov otroci tudi niso uporabljali prestav. Pri preizkušanju zaviranja so ugotovili, da je učinkovito zaviranje odvisno od pravilnega položaja zavorne ročice, ki bi se morala prilagoditi otroški roki. Podobno so ugotovili tudi pri uporabi nekaterih kolesarskih zvončkov.

Kot manj primerna za otroke so se na testu izkazala tudi kolesa z notranjimi prestavami in nožno zavoro v pestu, saj je bilo speljevanje težje. Ugotovili so tudi, da je bočna zaščita verižnikov dobrodošla, saj ščiti verižnike pri prevračanju kolesa, s protizdrsno površino zaščitena pedala pa preprečujejo zdrs stopala.

vir Povezava do raziskave tukaj Foto: Pixabay (fotografija je simbolna)