Aston Martin zaradi finančnih težav napoveduje odpuščanja
Britanski proizvajalec luksuznih avtomobilov Aston Martin je v sredo sporočil, da bo zaradi še ene letne izgube prisiljen zmanjšati število zaposlenih. Skupno bo odprtih 170 delovnih mest, kar predstavlja približno 5 odstotkov celotne globalne delovne sile podjetja. Odločitev prihaja v času, ko se podjetje sooča z motnjami v dobavni verigi, neučinkovitostjo v poslovanju in šibkim povpraševanjem na kitajskem trgu, piše Euronews. Aston Martin pričakuje, da bo z ukrepom letno prihranil okoli 25 milijonov funtov pri operativnih stroških, polovica tega zneska pa naj bi se realizirala že letos.
Finančni rezultati za leto 2024 kažejo, da je izguba iz poslovanja znašala 99,5 milijona funtov (119,9 milijona evrov), kar je rahlo izboljšanje v primerjavi z 111,2 milijona funtov (134 milijoni evrov) iz prejšnjega leta. Celoletna izguba pred obdavčitvijo je dosegla 289,1 milijona funtov (348,4 milijona evrov), kar je 21 odstotkov manj kot leta 2023. Kljub tem izzivom podjetje v zadnjih treh mesecih leta 2024 beleži nekoliko manjše izgube kot leto prej, saj so znašale 33,3 milijona funtov (40,1 milijona evrov) v primerjavi s 34,1 milijona funtov (41,1 milijona evrov).
V izjavi o dobičku je podjetje poudarilo, da so organizacijske prilagoditve nujne za zagotovitev stabilne prihodnosti. “Začenjamo postopek, da bi podjetje opremili z ustreznimi sredstvi za uresničitev prihodnjih načrtov,” so zapisali. Poudarek je na povečanju učinkovitosti, kar je tudi eden od ključnih ciljev lastnika podjetja, milijarderja Lawrencea Strolla, ki je Aston Martin prevzel leta 2020.
Fokus na učinkovitost in nove modele
Aston Martin se želi v prihodnje izogniti preambicioznim ciljem, ki so v preteklosti vodili v nepotrebne stroške in razočaranje strank. Podjetje je priznalo, da mora biti bolj realistično pri načrtovanju lansiranja novih izdelkov. Med prihodnjimi projekti izstopa hibridni model Valhalla, katerega dobave so predvidene za drugo polovico leta 2025. Prvi popolnoma električni model pa je zdaj načrtovan za konec desetletja, kar pomeni zamik glede na prvotne načrte za leto 2026.
Kljub nekaterim pozitivnim znakom, kot je 8-odstotna rast veleprodajnih količin v zadnjem četrtletju leta 2024, je celoletna dobava avtomobilov upadla. Lani je podjetje dostavilo 6030 vozil, kar je manj kot 6620 v letu 2023. Za ta padec so krive predvsem motnje v dobavni verigi in šibko makroekonomsko okolje na Kitajskem. Pozitivno pa je ob koncu leta vplivala nova paleta osnovnih modelov, ki je spodbudila prodajo.
V letu 2025 si Aston Martin prizadeva doseči pozitiven prilagojeni dobiček pred obrestmi in davki ter pozitiven prosti denarni tok v drugi polovici leta. Vendar pa bi načrte lahko otežile morebitne trgovinske carine, ki jih napoveduje ameriški predsednik Donald Trump in bi lahko vplivale na izvoz britanskih avtomobilov v ZDA.
Izvršni direktor Adrian Hallmark je ob tem dejal: “Po obdobju intenzivnega lansiranja izdelkov in izzivov v panogi se zdaj osredotočamo na operativno izvajanje in finančno vzdržnost.” Dodal je, da vidi v podjetju velik potencial in da je cilj preobrazba v visoko uspešno družbo, ki bo bolje pripravljena na prihodnje priložnosti in izzive.
Portal24; Foto: Pixabay