Audi RS e-tron GT performance 2: Električni paradni konj
Audi je s predstavitvijo modela RS e-tron GT performance 2 stopil na novo pot in oznanil svoj prvi popolnoma električni model v seriji RS performance. Ta športni štirivratni kupe izraža tehnično mojstrstvo in strast do podrobnosti, ki sta značilna za znamko Audi. Model združuje zmogljivost, športnost in eleganco, kar postavlja visoke standarde za prihodnost električne mobilnosti.
Srce RS e-tron GT performance 2 je pogonski sistem, ki združuje napredne elektromotorje in baterijsko tehnologijo. Sprednja os je opremljena s sinhronskim motorjem s trajnim magnetom (PSM), ki proizvede moč 252 kW (342 KM). Vendar pa glavna zvezda novega modela ostaja novi elektromotor na zadnji osi, ki doseže impresivno moč 415 kW (564 KM). Skupna moč obeh motorjev lahko za kratek čas doseže neverjetnih 680 kW (925 PS), ko je aktiviran sistem Launch Control.
“Z novim pogonskim sklopom in sistemom Launch Control lahko RS e-tron GT performance 2 doseže izjemne rezultate v dinamičnih voznih situacijah,” je poudaril Audi.
Audi je prav tako optimiziral elektromotorje z inovativno uporabo bakra v statorju, kar poveča prevodnost toka. Kljub povečani zmogljivosti pa je bil elektromotor na zadnji osi lažji za deset kilogramov, kar prispeva k izboljšani učinkovitosti vozila. Poleg tega je Audi povečal zavorno rekuperacijo na 400 kW, kar omogoča učinkovito regeneracijo energije med zaviranjem.
Napreden sistem toplotnega upravljanja
Za dosego visoke zmogljivosti v vseh voznih razmerah je bil pri modelu RS e-tron GT performance 2 razvit napreden sistem toplotnega upravljanja. Ta vključuje štiri kroge hladilne tekočine, ki zagotavljajo optimalno hlajenje visokonapetostne baterije in elektromotorjev, predvsem v načinu RS performance. Sistem omogoča samostojno delovanje različnih hladilnih tokokrogov, kar pomeni, da hlajenje elektromotorjev, klimatska naprava in visokonapetostna baterija delujejo neodvisno drug od drugega.
“To omogoča optimalno učinkovitost in ponavljajočo zmogljivost tudi med intenzivno vožnjo,” je pojasnil Jaan Mattes Reiling, vodja tehničnega projekta za družino modelov Audi e-tron GT.
Poleg tega nova celična kemija v baterijah z mešanico niklja, kobalta in mangana zagotavlja večjo moč in izboljšane lastnosti polnjenja. RS e-tron GT performance 2 omogoča hitro polnjenje baterije od 10 do 80 odstotkov v samo 18 minutah na polnilni postaji visoke moči (HPC).
Vzmetenje in vozna dinamika
Audi je pri tem modelu prav tako poskrbel za novo raven voznega udobja in dinamike z vgradnjo zračnega vzmetenja z 2-prekatno/2-ventilsko tehnologijo. Aktivno vzmetenje je prvič na voljo kot dodatna oprema in omogoča natančen nadzor nad dinamiko vozila. Sistem Audi drive select omogoča vozniku, da izbira med tremi profili: učinkovitost, udobje in dinamika. Poleg tega sta RS1 in RS2, dva individualno nastavljiva načina, ki omogočata prilagoditev pogona, vzmetenja in zvoka glede na potrebe voznika.
»Naš cilj je bil znatno povečati razpon med voznim udobjem in vozno dinamiko ter jo narediti bolj opazno,« je dejal Carsten Jablonowski, vodilni inženir Audijeve ekipe za razvoj voznih lastnosti.
Zmogljive pnevmatike za vrhunsko zmogljivost
RS e-tron GT performance 2 je opremljen s standardnimi 20-palčnimi platišči, vendar so na voljo tudi opcijske 21-palčne različice z različnimi lastnostmi pnevmatik. Visokozmogljive pnevmatike Bridgestone Potenza Sport so posebej prilagojene za izboljšanje zmogljivosti vozila, saj zmanjšujejo kotalni upor, kar prispeva k daljšemu dosegu in izboljšani porabi energije.
“Njihov povečan oprijem izboljšuje vozno dinamiko na suhih in mokrih cestiščih, kar omogoča večji bočni pospešek, natančnejši odziv krmiljenja in optimizirano zavorno zmogljivost,” so poudarili pri Audiju.
Audi je pri oblikovanju RS e-tron GT performance 2 uporabil vrhunske materiale, ki združujejo estetiko in funkcionalnost. Opcijsko mat zatemnjena karbonska streha je na voljo skupaj s karbonskimi kamuflažnimi elementi, ki so prvič na voljo izključno pri tem modelu. Zunanji dizajn vključuje nove barvne možnosti, kot je Bedford Green, kar poudarja športno eleganco vozila.
“Naš Gran Turismo je kot skulptura, ki se ji lahko približamo z vseh strani, zato mora imeti tak učinek povsod,” pravi Christopher Kröner, oblikovalec barv in oblog pri Audiju.
Inovativna proizvodnja v Böllinger Höfe
RS e-tron GT performance 2 se proizvaja v proizvodnem obratu Audi Sport GmbH v Neckarsulmu. V obratu Böllinger Höfe uporabljajo najsodobnejšo tehnologijo, pri čemer končne faze proizvodnje izvajajo izkušeni zaposleni. Proizvodni proces vključuje tako imenovano “poroko”, kjer se karoserija združi z baterijo, elektromotorji in vzmetenjem.
Maloserijska proizvodnja v tem obratu služi kot laboratorij za preizkušanje novih tehnologij in digitalizacijo proizvodnih procesov, kar omogoča natančno prilagoditev sistemov za prihodnje modele.
RS e-tron GT performance 2 predstavlja vrhunsko kombinacijo tehnološke inovacije, vozne dinamike in prestiža. Z zmogljivimi elektromotorji, napredno baterijsko tehnologijo, prilagodljivim vzmetenjem in dovršenim dizajnom je ta model popoln primer Audijeve predanosti prihodnosti električne mobilnosti.
RS e-tron GT performance 2 je že na voljo za naročilo, cene pa se začnejo pri 160.500 evrih, kar odraža vrhunske lastnosti in tehnične inovacije, ki jih ponuja ta novi Audijev paradni konj.
[Vir in foto: Audi]; Portal24