Avtomobili še nikoli dražji, proizvajalci imajo ogromne dobičke

ByAna Koren

3. maja, 2023
pixabay

Avtomobili še nikoli dražji, proizvajalci imajo ogromne dobičke

Avtomobili še nikoli niso bili dražji, velik dvig cen avtomobilov in koncentracija na dražje modele, ki prinašajo več dobička, sta v letu 2022 avtomobilski industriji prinesla velike dobičke, predvsem evropskim proizvajalcem. Kupci pa se medtem spopadajo z omejeno izbiro manjših in cenejših avtomobilov ter velikim dvigom cen.

V raziskavi portala Motor1 so preverili finančne rezultate 25 različnih podjetij z vsega sveta. To vključuje osem japonskih znamk (Isuzu, Subaru, Honda, Toyota, Mitsubishi, Mazda, Nissan in Suzuki), sedem evropskih podjetij (Ferrari, Mercedes-Benz, BMW, Stellantis, Volkswagen, Renault in Aston Martin), pet kitajskih (BYD), Great Wall, Geely, Xpeng in NIO), tri iz ZDA (Tesla, General Motors, Ford), skupino Hyundai iz Južne Koreje in Tata iz Indije, ki ima v lasti Jaguar Land Rover.

Med evropskimi in kitajskimi proizvajalci se pripravlja “strašen boj”

Evropski proizvajalci na lestvici dobičkonosnosti v primerjavi s preostalim svetom vodijo. Leta 2022 so evropski proizvajalci avtomobilov iz poslovanja, ustvarili skoraj 79 milijard evrov dobička. Skupni prihodki pa so presegli 804 milijarde evrov. To pomeni, da je njihova skupna operativna marža znašala 9,8 odstotka. V primerjavi z letom 2021 je to za 0,5 odstotne točke več. 

To kaže, da so proizvajalci odlično izkoristili krizo in problem spremenili v dobiček. Glavna težava, s katero so se v zadnjem letu soočali vsi svetovni proizvajalci avtomobilov, je bila kriza dobavne verige. Ni bilo mogoče vzdrževati visoke ravni proizvodnje, ker ni bilo na voljo dovolj delov. Kupci po vsem svetu so bili več mesecev prisiljeni čakati, da so prejeli svoj novi avtomobil. Situacija je na prodajne številke vplivala negativno, a je bila to odlična priložnost za proizvajalce, da zmanjšajo zaloge, povečajo učinkovitost proizvodnje in posledično izboljšajo dobičkonosnost. Tako proizvajalci kot potrošniki so se naučili živeti s to novo realnostjo. Proizvajalci so se naučili, kako na manjših cenah zaslužiti še večje, kupci pa so sprejeli visoke cene, ker niso imeli druge izbire. 

Ferrari – kralj dobička

Druga pomembna ugotovitev finančne analize je, da je Ferrari še vedno absolutni kralj dobička. Čeprav se je operativna marža med letoma 2021 in 2022 zmanjšala za eno odstotno točko, je italijanski proizvajalec avtomobilov nepremagljiv, tudi v primerjavi z drugouvrščeno Teslo. Lani je Ferrari po vsem svetu dobavil 13.221 novih avtomobilov in dosegel skupni promet v višini 5,09 milijarde evrov. Od tega skupnega zneska je družba zaslužila 1,22 milijarde evrov. Povedano drugače, Ferrari je za vsak evro prodaje zaslužil 24 centov. To je ogromen znesek v primerjavi s povprečjem v industriji, ki znaša 7,6 centa.

Tesla… več na Biznis24

Foto: Pixabay