Avtomobilska industrija EU svari glede preklica prepovedi bencinskih in dizelskih avtomobilov

Električni avtomobil [Foto: Freepik/fotografija je simbolna]

Avtomobilska industrija EU svari glede preklica prepovedi bencinskih in dizelskih avtomobilov

Proizvajalci avtomobilov, energetska podjetja in okoljske nevladne organizacije so pred zasedanjem voditeljev EU, ki poteka danes, v četrtek in petek (27. in 28. junij), glede morebitnega preklica dejanske prepovedi prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov, predvidene za leto 2035 v EU, izdali ostro opozorilo.

“Cilj za avtomobile z ničelnimi emisijami do leta 2035 je najbolj jasna evropska industrijska strategija električnih vozil, ki evropskim podjetjem prinaša ključne naložbe,” je v skupni izjavi, objavljeni v ponedeljek (24. junija), zapisala Platforma za elektromobilnost. Ta platforma vključuje člane, kot so Renault Group, Uber, Volvo, Ford in Tesla.

V skladu z zakonodajo EU novi avtomobili, prodani po letu 2035, ne smejo izpuščati CO2, kar dejansko pomeni prepoved prodaje novih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem, kot so dizelski ali bencinski.

Koalicija je izrazila “resno zaskrbljenost zaradi nedavnih izjav, ki pozivajo prihajajočo Evropsko komisijo, naj razveljavi že dogovorjene standarde CO2 za avtomobile in kombije,” kar se nanaša na zakonodajalce znotraj desnosredinske EPP, ki so izrazili željo po preklicu prepovedi in namesto tega omogočili več „tehnološke odprtosti“.

Ker je EPP zmagala na volitvah in naj bi njeno glavno kandidatko Ursulo von der Leyen voditelji EU ponovno imenovali za drugi mandat predsednice Evropske komisije, je revizija cilja za leto 2035 vse bolj verjetna.

Osnutek „strateške agende“ za naslednjo Evropsko komisijo z datumom 25. junij, ki naj bi jo sprejeli voditelji EU, ne vključuje cilja razveljavitve prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem. Namesto tega se zavezuje, da bo “zagotovil stabilen in predvidljiv okvir ter ustvaril bolj podporno okolje za povečanje evropske proizvodne zmogljivosti za tehnologije in izdelke z ničelnim neto.”

Razprava o prihodnosti avtomobilov naslednji teden

Nekdanji glavni pogajalec EPP o standardih CO2 za avtomobile, Jens Gieseke, je za Euractiv povedal, da se bo novoustanovljena skupina EPP v Evropskem parlamentu odločila, kako izpolniti svojo obljubo med svojimi ‘študijskimi dnevi’ na Portugalskem naslednji teden (2. do 5. julija).

“Umik prepovedi motorjev z notranjim izgorevanjem je bila ena naših temeljnih zahtev v volilni kampanji,” je dejal in dodal, da je na mizi več možnosti, kako spremeniti zakon, vključno z upoštevanjem alternativnih goriv ali znižanjem povprečnega cilja zmanjšanja emisij za proizvajalce avtomobilov na 90 odstotkov namesto sedanjih 100 odstotkov.

Opozorila glede naložb in industrijskega ekosistema

Platforma za elektromobilnost opozarja, da “privabljanje naložb za ustvarjanje industrijskega ekosistema z ničelnimi neto emisijami ni mogoče brez doslednega, jasnega regulativnega okvira”.

“Če bi zdaj ‘zadeli vzvratno’, bi tudi znatno kaznovali vse industrijske akterje, vključno s številnimi našimi člani, ki so že vlagali v ta prehod (avtomobilska industrija, baterije, infrastruktura itd.),” dodajajo.

Vendar se vsi evropski proizvajalci avtomobilov ne strinjajo s tem mnenjem. Generalni direktor BMW Oliver Zipse je v intervjuju v začetku tega leta prepoved označil za “naivno” in dodal, da je “prilagoditev neizogibna.”

[Vir: Euractiv]; Portal24; Foto: Freepik