Batur – zadnji Bentley model z motorjem W12
S tem izjemno prestižnim modelom bo Bentley v pokoj poslal še en biser strojništva. Za razliko od nikoli obžalovanega motorja 6.75 V8, ki so ga upokojili leta 2020, je bil ta motor na sceni bistveno manj časa. Prvotno Volkswagnov izdelek, 6.0 W12 twinturbo je bil leta 2003 uvrščen med avtomobile z vrha ponudbe. Motor se je do danes obdržal le pri Bentleyju.
Zdaj se temu v prid elektriki odpovedujejo celo otoški aristokrati. Zadnji W12 bo vgrajen v model Batur, ekskluzivni kupe z napovedano serijo le 18 primerkov. Vsak bo stal najmanj dva milijona evrov, v njem pa bo W12 razvil 750 KM in 1000 Nm.
S tem se bo zaključila evolucija motorja, ki je v zadnjih dveh desetletjih največjo moč povečal za 37 odstotkov, navor za 54 odstotkov in hkrati zmanjšal emisije za 25 odstotkov. Zadnja generacija motorja je bila premierno predstavljena leta 2015 na Bentaygi. Skupno je bilo do danes izdelanih okoli 105.000 enot.
”Ko smo leta 2003 prvič lansirali W12, smo vedeli, da imamo zmogljiv motor, ki bo naše avtomobile in znamko pognal naprej. 20 let in več kot 100.000 motorjev W12 pozneje je prišel čas za upokojitev tega zdaj že legendarnega pogonskega sklopa. Gremo namreč proti elektrifikaciji. Vendar ne brez najboljše možne odprave z najmočnejšo različico motorja, ki je bila kdaj ustvarjena,” je dejal izvršni direktor podjetja Adrian Hallmark.
30 zaposlenih, ki so delali na ročni montaži motorjev, se bo prekvalifciralo in usposobilo za druga dela.
vir Foto: Bentley
Ne spreglejte…
Test 50 letnih pnevmatik na testu, tukaj so najboljše
Objavljamo test kar 50-ih letnih pnevmatik v najbolj priljubljeni dimenziji na trgu 205/55 R16. Evropski avtoklubi ob velikem jubileju, 50-letnici objave prvih testov avtomobilskih gum, prinašajo največji test letnih gum doslej… več tukaj.