Beneški filmski festival: Zlatega leva osvojil Almodóvarjev The Room Next Door
81. Beneški filmski festival, eden najprestižnejših filmskih dogodkov na svetu, se je letos po 11 dneh sklenil z razglasitvijo zmagovalcev. Glavno nagrado festivala, zlatega leva za najboljši film, je prejela mojstrovina Pedra Almodóvarja z naslovom The Room Next Door. Španski režiser je s tem filmom znova dokazal svojo filmsko odličnost in ga posvetil dvema izjemnima igralkama, Julianne Moore in Tildi Swinton, ki sta odigrali glavni vlogi.
Almodóvarjev film, njegov 23. po vrsti, temelji na romanu What Are You Going Through ameriške pisateljice Sigrid Nunez. Zgodba sledi dvema prijateljicama, katerih dolgoletno prijateljstvo ponovno oživi po diagnozi terminalnega raka materničnega vratu pri eni izmed njiju. Med soočanjem z neizbežno usodo prosi prijateljico za izjemno uslugo – da bi bila prisotna v sosednji sobi, ko bo vzela tableto za evtanazijo. To dejanje sproži vrsto čustvenih, filozofskih in moralnih vprašanj, ki jih film na izjemen način obravnava. Film se osredotoča na človekovo pravico do dostojanstvenega konca življenja in tematizira evtanazijo, ki je trenutno dovoljena le v nekaj evropskih državah.
Almodóvarjev poziv k univerzalni pravici do evtanazije
Almodóvar je v svojem zahvalnem govoru ob prevzemu zlatega leva izrazil upanje, da bo evtanazija kmalu dostopna povsod po svetu. Dejal je: “V Španiji imamo zakon o evtanaziji. Upam, da bo ta pravica postala univerzalna in da bo vsakdo imel možnost izbrati, kako in kdaj končati svoje življenje.” Režiser je dodal, da film ni političen, temveč humanističen in da v ospredje postavlja človekove pravice.
Poleg Almodóvarja je na festivalu blestel še italijanski film Vermiglio, ki je prejel drugo nagrado festivala, veliko nagrado žirije. Film se je izkazal s svojo globoko zgodbo, ki se dotika aktualnih družbenih vprašanj. Posebno nagrado žirije je prejel gruzijski film April režiserke Dee Kulumbegashvili, ki raziskuje moralne dileme ginekologinje, ki se sooča z obtožbami, da izvaja nezakonite splave. Kulumbegashvili je v svojih režiserskih zapiskih poudarila, da je želela skozi ta film raziskati povezave med rojstvom in smrtjo ter ženskostjo.
Nagrade za režijo, igralske dosežke in kratke filme
Medtem je nagrado za najboljšo režijo prejel Brady Corbet za svoj film The Brutalist, ki se osredotoča na namišljenega madžarskega arhitekta in preživelega holokavsta, Lászlóa Tótha. Film je dolga ameriška saga, ki se ukvarja z vprašanji identitete, umetnosti in preživetja, ter je prejel pohvale kritikov, ki so ga označili kot enega od favoritov festivala.
Na igralski fronti je pokal Volpi za najboljšega igralca osvojil Vincent Lindon za svojo vlogo v francoskem filmu Jouer Avec Le Feu (Tihi sin), kjer igra očeta, ki se sooča z ideološkimi razlikami med njim in sinom, ki se poglablja v skrajno desničarsko miselnost. Med pričakovanji mnogih, ki so napovedovali zmago Daniela Craiga za njegovo vlogo v filmu Queer režiserja Luce Guadagnina, je Lindonova tiha in čustveno močna upodobitev prepričala žirijo, da mu dodeli prestižno nagrado.
Za najboljšo igralko pa je bila razglašena Nicole Kidman za svojo vlogo v filmu Babygirl, drzni in kontroverzni spolno pozitivni drami, ki raziskuje zapletene odnose in komunikacijo znotraj BDSM odnosov. Kidmanova zaradi osebne tragedije ni mogla prevzeti nagrade, saj je bila ob smrti svoje matere, vendar je režiserka Halina Reijn prevzela nagrado v njenem imenu in prebrala čustveno Kidmanovo izjavo.
Bogat program kratkih filmov in restavriranih klasik
Letošnji beneški filmski festival je postregel z izjemno paleto filmov, ki so se dotaknili različnih družbenih, političnih in osebnih tem. Poleg glavnih nagrad je v kategoriji Obzorja zmagal film The New Year That Never Come režiserja Bogdana Mureşanuja, medtem ko je nagrado za najboljši režijski prispevek v tej kategoriji prejela Sarah Friedland za film Familiar Touch. Tudi kratki filmi niso bili zapostavljeni, saj je nagrado za najboljši kratki film prejel Who Loves the Sun režiserja Arshie Shakiba.
Na letošnjem festivalu je bilo izpostavljeno tudi več restavriranih filmskih klasikov. Med njimi je izstopal film Ecce Bombo režiserja Nannija Morettija, ki je bil nagrajen kot najboljši restavriran film. Poleg tega so bile podeljene nagrade tudi v kategoriji dokumentarnih filmov, kjer je zmagal Verižne reakcije režiserja Alexandra O. Philippa.
Priprave na naslednje veliko tekmovanje – oskarje
81. Beneški filmski festival je bil nepozabno filmsko doživetje, ki je ponovno dokazal svojo vlogo v filmski industriji kot ključna platforma za predstavitev izjemnih filmov in režiserjev z vsega sveta. Tekmovanje med filmi je bilo izredno močno, a Almodóvarjev The Room Next Door je izstopal s svojo emocionalno globino in družbeno pomembnostjo, zaradi česar je prejel najvišje priznanje festivala.
Festival se je uradno zaključil 7. septembra, vendar bodo odmevi o zmagovalcih in filmih še dolgo slišani v filmski industriji, saj se mnogi od teh filmov že pripravljajo na naslednji veliki korak – podelitev oskarjev.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: Zajem zaslona