BMW Group pospešuje avtomatizacijo proizvodnje z inovativno tehnologijo AFW
BMW Group intenzivno razvija svoje proizvodne procese z digitalizacijo in avtomatizacijo v okviru strateške pobude BMW iFACTORY. Od leta 2022 v svoji največji evropski tovarni v Dingolfingu preizkušajo inovativni sistem Automated Driving In-Plant (AFW), ki omogoča avtonomno premikanje novih vozil brez voznika. Po uspešnem pilotnem projektu, ki je prejel certifikat CE, ta tehnologija zdaj prehaja v serijsko obratovanje.
Pilotni projekt AFW je bil najprej uveden v tovarni Dingolfing, zdaj pa se uporablja tudi v tovarni Leipzig, kjer podpira proizvodnjo modelov, kot sta MINI Countryman in BMW serije 5. V Dingolfingu vozila avtonomno prevozijo več kot en kilometer dolgo pot od montažnih hal do končnega območja tovarne. Sistem uporablja napredno infrastrukturo LIDAR, ki je največja tovrstna infrastruktura v Evropi, in arhitekturo v oblaku, ki omogoča natančno načrtovanje premikov vozil.
Poleg tega je BMW Group tesno sodeloval s švicarskim podjetjem Embotech AG, ki je razvilo ključne dele tehnologije. “Automated Driving In-Plant optimizira naš proizvodni proces in povečuje učinkovitost logistike,” je poudaril Milan Nedeljković, član upravnega odbora BMW AG, odgovoren za proizvodnjo.
Načrti za širitev tehnologije
Tehnologijo AFW načrtujejo postopoma razširiti na druge tovarne. Do leta 2025 naj bi jo uvedli tudi v tovarnah v Regensburgu in Oxfordu, nova tovarna v Debrecenu na Madžarskem pa bo že ob odprtju uporabljala to napredno tehnologijo. V prihodnje BMW Group načrtuje uporabo avtomatizirane vožnje tudi na drugih področjih proizvodnje, kot sta vožnja skozi območja testiranja in zunanja distribucijska območja.
Leipziška tovarna že zdaj načrtuje avtomatizirano premikanje za okoli 90 odstotkov tam izdelanih modelov, kar bo bistveno povečalo učinkovitost in natančnost logističnih procesov. Povečana uporaba vgrajenih tehnologij v kombinaciji z zunanjimi senzorji bo igrala ključno vlogo pri širjenju sistema.
BMW Group z AFW postavlja nova merila na področju avtomatizacije in digitalizacije v avtomobilski industriji. Podjetje pričakuje, da bodo v naslednjih desetih letih na svojih proizvodnih lokacijah zabeležili več milijonov testnih kilometrov z avtomatizirano vožnjo. “Na ta način utiramo pot prihodnjim aplikacijam avtonomne vožnje,” je dodal Nedeljković.