BMW R 1300 R: Novi obraz dinamičnih roadsterjev z bokserskim srcem

ByMiha D. Kovač

19. aprila, 2025
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0449378EN/bmw-motorrad-presents-the-new-bmw-r-1300-r[Foto: BMW Group]

BMW R 1300 R: Novi obraz dinamičnih roadsterjev z bokserskim srcem

BMW Motorrad je z novim modelom R 1300 R postavil nov mejnik v razredu dinamičnih roadsterjev. Ta motocikel, ki združuje napredno tehnologijo, agresiven dizajn in legendarno zmogljivost bokserskega motorja, obljublja ne le izjemno vozno izkušnjo, temveč tudi prilagodljivost za vsakdanjo uporabo in dolga potovanja. Z bistveno bolj športnim značajem, izboljšano ergonomijo in široko paleto dodatne opreme je R 1300 R zasnovan tako, da zadovolji različne tipe voznikov – od tistih, ki iščejo adrenalinske užitke na ovinkastih cestah, do popotnikov, ki cenijo udobje na dolgih razdaljah.

Christof Lischka, vodja razvoja pri BMW Motorrad, je ob predstavitvi novinca poudaril: »Z novim BMW R 1300 R smo dinamični roadster z bokserskim motorjem dvignili na povsem novo raven. Osredotočeni smo bili na vozno dinamiko, ki jo omogočata prenovljeni motor in šasija, hkrati pa smo ohranili ključne vrednote znamke, kot sta potovalno udobje in vsestranskost.«

Športni dizajn z značajem

BMW R 1300 R že na prvi pogled izžareva moč in dinamiko. Njegov dizajn je bolj agresiven in atletski kot pri predhodniku, kar poudarjajo ostre linije, kompaktna silhueta in izrazit sprednji del. Motocikel je na voljo v štirih privlačnih različicah, ki zadovoljijo različne okuse. Osnovna različica v kovinski barvi Snapper Rocks navdušuje s svojo živahnostjo, medtem ko različica Exclusive v dirkalno modri kovinski barvi poudarja eleganco. Za tiste, ki iščejo še bolj športen videz, je tu različica Performance v svetlo beli barvi Lightwhite, premium različica Option 719 Kilauea v kovinski barvi Blackstorm pa doda pridih ekskluzivnosti.

Poleg estetike je BMW veliko pozornosti namenil tehničnim izboljšavam. Različica Performance na primer prinaša športno vzmetenje, kratke ročne ročice, rezkane in nastavljive opore za noge, dva dodatna športna zaslona, športni sedež, spojler motorja in visokozmogljive pnevmatike. Te funkcije omogočajo voznikom, da izkoristijo ves dinamični potencial motocikla, hkrati pa ohranjajo možnost prilagajanja za udobje na daljših poteh z dodatki, kot so ogrevani sedeži, asistent za vožnjo, vetrobransko steklo in prtljažni sistemi.

Ergonomija za aktivno vožnjo in sproščena potovanja

Ena od ključnih novosti pri R 1300 R je prenovljena ergonomija, ki vozniku omogoča bolj aktiven in povezan položaj za krmilom. Ergonomski trikotnik, ki ga tvorijo krmilo, nasloni za noge in sedež, je bil zasnovan tako, da voznika postavi nekoliko bolj naprej nad sprednje kolo. Rahlo zadaj pomaknjene opore za noge in bolj plosko krmilo izboljšajo povratne informacije s sprednjega k »To še posebej izstopa pri športni vožnji, saj omogoča večjo natančnost in nadzor. Kljub temu položaj ostaja dovolj sproščen za udobno križarjenje, tudi s sopotnikom. Za dodatno prilagodljivost je na voljo tudi opcijsko krmilo Comfort.

BMW je posebno pozornost namenil tudi dostopnosti, še posebej za voznike manjše rasti in ženske. Višina sedeža je bila znižana na manj kot 790 mm, kar olajša doseganje tal. Poleg standardnega sedeža so na voljo različne alternative, ki omogočajo optimalno prilagoditev višine. Za potovanja je motocikel opremljen z novim prtljažnim sistemom, ki vključuje elektrificirane kovčke z zmogljivostjo 26 ali 29 litrov, notranjo osvetlitvijo in USB-C polnilnim priključkom na levem kovčku. Pametna torba za rezervoar, ki se pritrdi brez naramnic, dodatno poveča praktičnost za daljše vožnje.

Močan in učinkovit boksarski motor

Srce novega R 1300 R je prenovljeni boksarski motor z zmogljivostjo 1.300 kubičnih centimetrov, ki dosega moč 107 kW (145 KM) pri 7.750 vrtljajih na minuto in navor 149 Nm pri 6.500 vrtljajih na minuto. To je najmočnejši serijsko proizvedeni boksarski motor v zgodovini BMW-ja, ki v primerjavi s predhodnikom prinaša 9 KM več moči in 6 Nm več navora. Motor je opremljen s tehnologijo ShiftCam, ki optimizira gladkost delovanja in učinkovitost, hkrati pa ohranja značilen zvok in občutek bokserskega agregata.

Standardno so vključeni trije načini vožnje – »Rain«, »Road« in »Eco« –, ki omogočajo prilagoditev zmogljivosti različnim cestnim razmeram. Z opcijskim paketom Riding Modes Pro se dodata še načina »Dynamic« in »Dynamic Pro«, ki še dodatno izostrita vozno izkušnjo. Sistem za nadzor navora motorja (MSR) preprečuje zdrs zadnjega kolesa pri prestavljanju navzdol ali nenadnem popuščanju plina, kar povečuje stabilnost in varnost.

Za tiste, ki iščejo še več udobja, je na voljo avtomatizirani asistent prestavljanja (ASA), ki omogoča popolnoma avtomatizirano upravljanje sklopke in prestavljanje, ne da bi pri tem žrtvoval dinamiko. Ta inovacija poenostavlja vožnjo, hkrati pa ohranja užitek v ročnem prestavljanju, če ga voznik želi.

Tehnološke inovacije za varnost in udobje

BMW R 1300 R prinaša tudi vrsto tehnoloških novosti, ki povečujejo varnost in udobje. Novo podvozje z jeklenim glavnim okvirjem in aluminijastim zadnjim okvirjem ponuja večjo togost in boljšo razporeditev mase, kar izboljša vodljivost in stabilnost. Obrnjene teleskopske vilice in prenovljeno zadnje vzmetenje EVO Paralever zagotavljajo natančno krmiljenje, nova kolesa pa so za 1,4 kg lažja, kar izboljša pospeške in zaviranje.

Elektronska dinamična nastavitev vzmetenja (DSA), ki je na voljo kot dodatna oprema, je prava revolucija – gre za prvi serijski motocikel z nastavljivo vzmetno hitrostjo na teleskopskih vilicah. Sistem samodejno prilagaja blaženje in togost vzmeti glede na vozne razmere, kar zagotavlja optimalno ravnovesje med udobjem in zmogljivostjo. Za varno zaviranje skrbi visokozmogljiv zavorni sistem z ABS Pro, ki deluje tudi v nagibu, opcijsko pa je na voljo še športna zavora s titanovo obarvanimi čeljustmi.

Standardni LED-žaromet v osmerokotnem dizajnu ne le izboljša videz, temveč tudi vidljivost. Opcijski žaromet Pro z prilagodljivo obračalno lučjo osvetljuje ovinke, kar povečuje varnost pri nočni vožnji. Pomočnik za vožnjo z aktivnim tempomatom (ACC) in opozorilom pred čelnim trkom (FCW) dodatno olajša dolge vožnje, medtem ko električno odklepanje navigacijske priprave poveča praktičnost.

BMW R 1300 R je več kot le naslednik svojega predhodnika – je motocikel, ki združuje športnost, udobje in najnovejšo tehnologijo v enem paketu. Z agresivnim dizajnom, močnejšim motorjem, izboljšano ergonomijo in široko paleto dodatne opreme nagovarja tako strastne voznike kot tiste, ki iščejo zanesljivega sopotnika za daljša potovanja. Ne glede na to, ali vijugate po ovinkastih gorskih cestah ali se odpravljate na počitniško avanturo, R 1300 R obljublja, da bo vaša izkušnja nepozabna.

Portal24; Foto: BMW Group