Site icon Portal24

BMW R 1300 R “TITAN”: Utelešenje moči in umetnosti na dveh kolesih

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0451151EN/bmw-motorrad-praesentiert-die-bmw-r-1300-r-%E2%80%9Etitan%E2%80%9C

BMW R 1300 R "TITAN" - surov in agresiven, lep in izjemen, hiter in natančen - zgrajen za zmago. [Foto: BMW Group]

Ko se strast do motociklizma združi z inženirsko natančnostjo, nastane stroj, ki presega meje običajnega. BMW Motorrad predstavlja R 1300 R “TITAN” – konceptni motocikel, ki ga je oblikovala majhna, a predana ekipa zaposlenih. To ni serijski model, temveč izraz osebne vizije, dirkaškega značaja in oblikovalske drznosti.

Majhna skupina znotraj BMW Motorrad si je postavila izziv: ustvariti stroj, ki ni le zmogljiv, temveč tudi umetniški. Philipp Ludwig je prevzel vodenje projekta, Andreas Martin je oblikoval linije motocikla, Theresa Stukenbrock se je posvetila barvam in grafiki, Paul Summerer in Thomas Becker pa sta zagotovila natančno izdelavo prototipa.

Iz BMW Motorrad poudarjajo: »BMW R 1300 R ‘TITAN’ – surov in agresiven, lep in izjemen, hiter in natančen – zgrajen za zmago.«

BMW R 1300 R “TITAN” gradi na osnovnih oblikovalskih značilnostih serijskega modela R 1300 R, a jih povzdigne v vizualno eksplozijo. Agresivne linije, monokok konstrukcija in aerodinamični elementi ustvarjajo podobo prave dirkalne zveri.

»Njegova zasnova vključuje osnovne stilske elemente novega BMW R 1300 R in jih prevaja v agresivne linije dirkalnika,« pojasnjujejo pri BMW Motorrad.

Teža motocikla je vizualno potisnjena naprej, kar simbolizira pripravljenost na šprint. Linije rezervoarja se prelivajo v športno oblikovan zadnji del, ki agresivno narašča in ponazarja moč v mirovanju.

»Vizualno je teža potisnjena čez sprednje kolo, da se pri speljevanju čim dlje zadrži na asfaltu,« dodajajo pri BMW Motorrad.

Tehnika v službi dirkaške popolnosti

Pod zunanjo lupino se skriva bokserski motor s 1300 kubičnimi centimetri prostornine, ki je umeščen v posebej razvito šasijo Wilbers z dolgo nihajno roko. Ta konfiguracija omogoča popoln prenos moči na asfalt, pri čemer nobena kaplja zmogljivosti ne ostane neizkoriščena.

Tehnični podatkiOpis
Motor1300-kubični bokserski motor
IzpuhTitanov dvotokovni sistem Akrapovič
ŠasijaWilbers s podaljšano nihajno roko
ZavoreMagura HC3 zavorna ročica
DušilcaTitanova, z vmesno jeklenko NOS
PosebnostDušikov oksid (NOS) za dodatno moč

Akrapovič, dolgoletni partner BMW Motorrad, je pri razvoju odigral ključno vlogo: »Zasnovali smo celovit titanov izpušni sistem Akrapovič, ki vizualno in zvočno poudarja močan značaj tega motocikla po meri,« pravijo pri BMW Motorrad.

Ko stik z gumbom sproži eksplozijo

Med zadnjima dušilcema se skriva agresivno oblikovana jeklenka z dušikovim oksidom, ki ob pritisku na gumb doda eksploziven pospešek. »Ko transporter kisika prispe v motor, sama moč potisne pnevmatike v asfalt,« opisujejo učinek pri BMW Motorrad.

Pogon poteka prek menjalnika in pogonske gredi, medtem ko zavorni sistem Magura HC3 z izjemno natančnostjo ukroti zverino, ko ta doseže ciljno črto.

Tudi ergonomija ni bila prepuščena naključju: »Stopalke segajo daleč nazaj in Philippu zagotavljajo potrebno oporo med šprinterskimi dirkami,« še dodajajo.

BMW R 1300 R “TITAN” ni le dizajnerska vaja. Je izraz tistega, kar lahko nastane, ko se inženiring, oblikovanje in dirkaški duh zlijeta v eno. Ne boš ga videl v salonih, a bo ostal v mislih vseh, ki vedo, kaj pomeni pristna moto strast. Ali kot pravi BMW Motorrad: »TITAN je plenilska mačka, ki potrpežljivo čaka na šprint, tudi ko stoji.«

Miha D. Kovač

Foto: BMW Group

Exit mobile version