Tesla se po zadnjih poslovnih rezultatih sooča z neprijetno realnostjo: dolgo pričakovani Cybertruck, nekoč promoviran kot tehnološki mejnik v svetu električnih vozil, komaj še dosega načrtovane cilje. V drugem četrtletju 2025 naj bi bilo prodanih le približno 5000 enot, kar je precej pod zmogljivostmi tovarne in zgodnjimi napovedmi podjetja.
V zadnjem četrtletnem poročilu je Tesla razkrila, da so skupaj v kategoriji »drugi modeli« (vključno z Modelom S, X, Semijem in Cybertruckom) proizvedli 13.409 vozil in jih dostavili 10.394. Čeprav podjetje ne objavlja točnih številk za posamezne modele, analitiki ocenjujejo, da se je prodaja Cybertrucka znižala na raven okoli 5000 vozil na četrtletje – kar pomeni letno prodajo le okoli 20.000 enot.
To je občutno manj od prvotnega cilja več kot 250.000 enot letno. Tudi uvedba spodbud, kot je ameriška davčna olajšava v višini 7500 dolarjev, ni znatno izboljšala rezultatov.
Medtem ko Cybertruck beleži upad, konkurenti utrjujejo položaj na trgu električnih poltovornjakov. Ford je v istem četrtletju prodal 5842 primerkov modela F-150 Lightning, kljub 26-odstotnemu padcu glede na prejšnje obdobje. General Motors pa je na trg poslal več tisoč električnih modelov – vključno s 3056 Silveradi EV, 1524 GMC Sierrami EV ter več kot 4500 električnimi Hummerji.
Tesla, ki je Cybertruck postavila kot simbol preboja v segmentu robustnih električnih vozil, se na slabe številke javno še ni odzvala. Vendar vse več analitikov opozarja, da je nadaljevanje proizvodnje po trenutnih trendih finančno in strateško vprašljivo.
Projekt s težko preteklostjo
Cybertruck je bil prvič predstavljen že leta 2019, vendar so razvojne zamude, tehnične težave in pritiski glede proizvodnih stroškov premaknili začetek dostav šele v pozno leto 2023. Čeprav je Tesla sprva prejela na stotisoče rezervacij, se je zanimanje v zadnjem letu opazno ohladilo.
Strokovnjaki opozarjajo, da je težava v kombinaciji previsokih pričakovanj, omejene uporabnosti in močne konkurence. Oblikovno drzen dizajn je razdelil javnost, hkrati pa naj bi bil model težak za množično proizvodnjo zaradi specifične konstrukcije iz nerjavečega jekla.
Podjetje Elona Muska se o prihodnosti modela Cybertruck uradno še ni izreklo. Vendar številke kažejo, da projekt, ki je bil zamišljen kot preboj v svetu električnih poltovornjakov, ne izpolnjuje tržnih pričakovanj. Ob prodaji, ki močno zaostaja za tovarniškimi zmogljivostmi, in rastoči konkurenci se vse bolj postavlja vprašanje, ali bo Tesla vztrajala s serijsko proizvodnjo ali pa bo vozilo umaknila iz ponudbe.
Sledijo odločitve, ki bi lahko vplivale ne le na prihodnost modela Cybertruck, temveč tudi na širšo strategijo Tesle v premijskem električnem segmentu.
Foto: Tesla.com Gallery