Bodo kitajski električni avtomobil izdelovali v Nemčiji ali na Slovaškem?
Evropski trg električnih vozil bi lahko kmalu doživel pomembno spremembo, saj se razpravlja o možnosti proizvodnje novega modela električnega vozila Leapmotor B10 v Nemčiji ali na Slovaškem. Kitajski proizvajalec avtomobilov Leapmotor, ki že zdaj sestavlja svoj model T03 v poljski tovarni Stellantis v Tychyju, razmišlja o razširitvi svoje proizvodnje v Evropi. Poleg tega, da uporablja komponente, uvožene s Kitajske, bi Leapmotor lahko prav v Evropi začel s proizvodnjo novega električnega SUV-ja B10, ki je bil premierno predstavljen na pariškem avtomobilskem salonu 2024.
Po poročanju Reutersa, ki se sklicuje na anonimne vire, naj bi Leapmotor in Stellantis preučila možnosti proizvodnje B10 v Oplovi tovarni v Eisenachu v Nemčiji ali v Trnavi na Slovaškem. Podjetji se odločata glede na strateške vidike, ki vključujejo carinske politike in delovno zmogljivost obeh tovarn. Kitajska vlada je namreč nedavno proizvajalcem električnih vozil zasebno priporočila, naj omejijo velike naložbe v državah EU, ki podpirajo uvedbo dodatnih carin na kitajska električna vozila. Ta odločitev je posledica svežnja ukrepov, s katerim želi EU omejiti konkurenčnost uvoženih kitajskih električnih vozil.
Medtem ko Poljska in Italija podpirata uvedbo do 45-odstotnih carin na električna vozila kitajske proizvodnje, sta Nemčija in Slovaška nasprotovali tej pobudi. Odločitev o umestitvi proizvodnje modela B10 bi lahko pomembno vplivala na zaposlovanje v Eisenachu ali Trnavi, saj tovarna v Nemčiji trenutno še ne deluje s polno zmogljivostjo. Kljub temu pa uradnih komentarjev proizvajalcev in kitajske vlade še ni, saj gre za občutljivo vprašanje z geopolitičnimi posledicami.
Evropski trg električnih vozil se sooča z izzivi in priložnostmi, ki bi lahko preoblikovale dinamiko avtomobilske industrije v prihodnjih letih, odločitev o proizvodnji modela B10 pa bi lahko igrala ključno vlogo v tem procesu.
Portal24; Foto: Stellantis media/fotografija je simbolna