Bodo ukinili brezplačne vozovnice za upokojence?
V luči predlagane ukinitev brezplačnih vozovnic za medkrajevni in mestni javni potniški promet za upokojence se je vnela razprava o potencialnih posledicah tega ukrepa na že tako preobremenjene avtoceste. Poslanec NSi Jernej Vrtovec je izpostavil, da bi ukinitev ugodnosti lahko povzročila še večjo gnečo na avtocestah. Upokojenci bi se namesto z vlaki in avtobusi namreč vozili z avtomobili.
Brezplačne vozovnice so bile uvedene julija 2020, ko je ministrstvo za infrastrukturo vodila Alenka Bratušek. Ugodnost, ki velja za vse starejše od 65 let, imetnike evropske kartice ugodnosti za invalide in vojne veterane so lani razširili tudi na mestni promet. Tako so omogočili brezplačno vožnjo z avtobusom po posameznih krajih, denimo v Ljubljani ali Mariboru. Vendar se danes širi informacija, da morda vozovnice za upokojence v prihodnje ne bodo več povsem brezplačne.
Dodatne linije in zaračunavanje zdaj brezplačnih vozovnic
Na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo razmišljajo o zaračunavanju trenutnim imetnikom brezplačnih vozovnic kot enem od možnih ukrepov za zmanjšanje gneče na avtobusih, še posebej tistih, ki vozijo proti priljubljenim izletniškim točkam na Obali, Bledu in Bohinju. Pojasnili so, da bo o zaračunavanju odločeno le, če uvedba dodatnih linij in avtobusov ter morebitna uvedba rezervacij sedežev na nekaterih linijah ne bi zmanjšala gneče. Trenutno veljavne brezplačne vozovnice so zagotovljene do junija 2024. Pristojno ministrstvo bo moralo nato odločiti o podaljšanju subvencioniranja.
Poslanec NSi Jernej Vrtovec je izrazil obžalovanje glede morebitne ukinitev subvencioniranih vozovnic. “Vlada ima le polna usta obljub. Gre samo za govorjenje, kako zmanjšati avtomobile na avtocestah in cestah,” je komentiral za N1. Po njegovem mnenju bi ukinitev ugodnosti predstavljala korak nazaj, ki bi še dodatno oslabil javni potniški promet.
Ministrica Bratušek je v četrtek na družbenem omrežju X poudarila, da se uvedba ugodnosti za upokojence, izvedena v njenem prvem mandatu, kaže kot odličen ukrep, saj se je uporaba javnega prometa pri upokojencih povečala za trikrat.
Tako odločevalci kot javnost so pred dilemo, ali naj nadaljujejo s subvencioniranjem vozovnic za upokojence, da bi olajšali gnečo na cestah, ali poiščejo alternativne rešitve za zagotavljanje učinkovitega in dostopnega javnega prevoza.
vir Foto: STA