Bodoči slovenski Spartan opravil testni let

ByAna Koren

16. januarja, 2023 ,

Bodoči slovenski Spartan opravil testni let

Novo slovensko vojaško transportno letalo C-27J NG Spartan je opravilo svojo prvi testni let v končni poslikavi slovenske vojske.

Letalo po fotografiji sodeč že nosi popolno poslikavo slovenske vojske, je registrirano z začasno testno registracijo CSX62330 in narejeno pod serijsko številko 4204. Vidna je tudi njegova registracija, ki jo bo letalo ponosno nosilo pod slovensko zastavo, ta bo L2-01.

Glede na fotografijo, bo letalo poimenovano po slovenskem junaku Martinu Krpanu. Silhueto iz ilustracije Hinka Smrekarja iz naslovnice knjige Martin Krpan izdane leta 1917, je moč videti tik pod oznako letala na sprednjem delu trupa. 

Testni let je po javno dostopnih podatkih trajal 107 minut z vzletom in pristankom na torinskem letališču.

Omenjeno letalo bi naj v floto slovenske vojske vstopilo še v letu 2023. Glede na resolucijo razvoja slovenske vojske, bi lahko dobil družbo še enega enakega transportnega letala.

O letalu

Letalo C-27J Spartan italijanskega podjetja Leonardo je vojaško transportno letalo. Glede na izjave Ministrstva za obrambo bo letalo izpolnjevalo zahteve v najzahtevnejšem okolju delovanja v najboljšem razmerju med zahtevami, učinkovitostjo, zanesljivostjo in predvsem visoko stopnjo preživetja.

Njegove tehnične zmogljivosti bodo omogočale prevoz pripadnikov Slovenske vojske in tovora v vseh vremenskih razmerah na razdaljah, daljših od 3500 kilometrov, in brez vmesnih postankov.

Maksimalni dolet letala je 5865 kilometrov, leti lahko na maksimalni višini 9144m v razmerah standardne atmosfere.

Letalo omogoča transport 46 oboroženih pripadnikov oziroma do 60 pripadnikov z osebno prtljago in transport tovora do maksimalne teže 11.300 kilogramov in maksimalne širine do 3,33 metra, višine do 2,6 metra in dolžine več kot osem metrov oziroma vključno s prostorom dvižnih tovornih repnih vrat več kot 11 metrov. Letalo spada med tipe letal širokotrupne konstrukcije (angl. Wide-Body).

Poleg transporta  zavezniških standardnih palet 3 + 1 tipa 463L HCU-6E oziroma 5 + 1 tipa HCU-12 omogoča tudi prevoz tovora nestandardnih dimenzij, kot so vozila 4 x 4 (HMMWV, Toyota itn.).

Stranska tovorna vrata letala omogočajo tudi skok s padalom za to usposobljenih in izurjenih enot. 

Cena

Slovenijo bo to letalo po pogodbi stalo 72 milijonov evrov z vključenim DDV. Osnovna cena letala je 48 milijonov evrov.

Cena dodatnih modulov (tovorni modul, modul za prevoz oseb, modul za prevoz okuženih oseb in modul za prevoz lažje in težje poškodovanih oseb s spremljanjem življenjskih funkcij) znaša 11 milijonov evrov.

V skupno ceno so vključeni tudi logistična  podpora, rezervni deli, usposabljanje posadk, uporaba simulatorjev, tehnična dokumentacija in končno certificiranje. MORS je oktobru 2022 podpisal še dodatek k pogodbi v vrednosti sedem milijonov evrov. In sicer za nakup modula za gašenje. 

Naslovna fotografija: Francesco Cavallin, JETPHOTOS vir

Ne spreglejte…

Minister Šarec napovedal večja vlaganja v letalsko floto

Minister za obrambo Marjan Šarec, slavnostni govornik ob dnevu slovenskega vojaškega letalstva na slovesnosti na vojaškem letališču Cerklje ob Krki, je v svojem govoru napovedal večja vlaganja v letalsko floto… več tukaj.