Človek je poln misli in občutkov. Rezultati so odvisni od nas. Ali bomo »hranili« belega ali črnega volka, je odvisno samo od nas.

Resnična vrednost podjetja se skriva v človeškem kapitalu. Trajno je potrebno skrbeti za zaposlene, če želimo doseči:

  • da se resnično dobro poznamo (kdo sem, kdo smo, in kakšne potenciale nosimo),
  • da dosežemo trajni dialog – lojalnost in pripadnost med sodelavci, do podjetja, do partnerjev in strank,
  • da dosežemo osebnostno in delovno zadovoljstvo in s tem dosegamo skupaj najboljše rezultate.

»Nič ni zgolj poslovno – je predvsem osebno.«

Človek s svojo osebnostjo, osebnimi vzorci, naravnanostjo in svojo avtentičnostjo gradi svoje priložnosti. Podjetje, ki mu je mar za osebni razvoj svojih zaposlenih, bo imelo bolj angažirano delovno mesto, ki se s časom neposredno povezuje z uspešnostjo zaposlenih in dobičkonosnostjo.

Ljudje potrebujemo občutek, da nas nekdo resnično vidi in sliši.

Z ljudmi se je potrebno ukvarjati ves čas. Instant rešitev ni. Za spoznavanje novih idej ter učenja so delavnice, ki obstajajo na trgu in različna izobraževanja dobre. Vendar smo ljudje nagnjeni k pozabljanju in hitro se vračamo v stare, neučinkovite vzorce, ki so nam bolj domači.

Veliko ljudi navdušeno zapusti predavanje ali delavnico in tudi sklene, kaj vse bo spremenil. Naslednji dan v »starem«, obstoječem delovnem okolju z novimi izzivi, ideja bledi. Po enem mesecu pa se pozabi.

Komunikacija in medosebni odnosi so najpomembnejši del našega življenja. Gre za vsakodnevno temo, katere nas niso nikoli poučevali. Kot vodji, zaposlenemu nam ne pomaga le vedenje o osnovnih barvnih tipih osebnosti. Kaj za nas to pomeni v praksi? V kolikor je sodelavec »rdeč«, jaz pa »zelen«…sem se prilagodil temu pomenu, ko komuniciram z njim in mu npr. delim nove izzive?

Veliko ljudi niti ne ve, da ima težave z lastno organizacijo. Tudi tu se lahko veliko naučimo in delo nam steče hitreje in lažje. Zelo pomembno je, da v podjetju zagotavljamo odprto in varno okolje. Vsak od zaposlenih bi moral imeti občutek, da je cenjen, razumljen, dragocen za organizacijo…to bi moral biti sestavni del zdrave kulture podjetja.

V kolikor se zaposleni bojijo deliti svoje misli in ideje (saj se bojijo zavrnitve), to ni kultura, ki bi spodbujala osebno rast – notranjo higieno. Zato morajo voditelji znati znotraj podjetja vzpostaviti okolje, kjer se vsi slišijo, poslušajo in cenijo.

Spodbujanje povratnih informacij je npr. odličen način za začetek odkritih pogovorov med zaposlenimi in vodjem.

Takšen način dela je pravi doprinos kadrovski službi. Le ta bi se ,po mojem mnenju, nujno morala deliti na birokratsko-pravni vidik in trajno skrb za zaposlene, kar je ponekod v tujini že praksa.

Bolj, ko znamo svoje delo delegirati med strokovnjake, bolj se lahko posvečamo svojemu področju dela in tako smo bolj celoviti in uspešni kot celota. Naš namen je, da smo vsak dan boljši in vprašajmo se »Kaj lahko jaz naredim za to?«

Vse veščine je možno posnemati, človeškega elementa pa se ne da.

Pomembno je delati na občutkih ljudi! Ljudje smo tisti, ki s svojimi dejanji, občutki, čustvi in znanjem ustvarjamo posel. Nič ni zgolj poslovno – je predvsem osebno! Uporabite prave ljudi in procese. Zdaj je pravi trenutek za začetek…Kapital je v ljudeh!

Barbara Sarić, BA psihoterapevtske znanosti, spec.psihoanalize

O avtorici: Študirala je na Dunaju in v Ljubljani na SFU, Sigmund Freud University. Leta 2010 je diplomirala in se usmerila v psihoanalizo, ki je najbolj poglobljena od vseh smeri psihoterapije. Leta 2014 je zakorakala na samostojno pot in ustanovila podjetje Psihoterapija in celostni pristop k zdravju ter kasneje razvila svoj modul Razvoj osebnosti – človeškega kapitala kot pomoč HR-ju v podjetjih. V stik z njo lahko stopite TUKAJ

Opomba: Mnenja avtorja niso nujno tudi mnenja uredništva.

One thought on “Bolj osebnostno zrel človek je bolj uspešen vodja”

Komentar: