Boljša usposobljenost za umetno inteligenco izboljša delovno učinkovitost

Umetna inteligenca [Foto: Freepik]

Boljša usposobljenost za umetno inteligenco izboljša delovno učinkovitost

Eden izmed največjih izzivov, s katerimi se pri uvajanju umetne inteligence srečujejo podjetja je pomanjkanje ustreznega usposabljanja zaposlenih. Po Microsoftovem in LinkedInovem poročilu o trendih umetne inteligence na delovnem mestu do leta 2024, objavljenem maju, je bilo usposabljanja na delovnem mestu deležnih le 39 odstotkov uporabnikov umetne inteligence.

V tem kontekstu poročilo ločuje štiri kategorije uporabnikov: skeptike, nenaklonjene uporabnike, slabo usposobljene uporabnike in napredne uporabnike. Največji izziv za oddelke za informacijsko tehnologijo predstavljajo napredni uporabniki, ki pogosto uporabljajo lastna orodja umetne inteligence brez obvestila oddelkom za informacijsko tehnologijo, kar je še posebej opazno v manjših podjetjih, kjer takšna orodja diskretno uporablja kar 80 odstotkov zaposlenih.

Potencial umetne inteligence v izboljšanju delovne uspešnosti

Umetna inteligenca ima potencial za preoblikovanje delovnih okolij, še posebej v smeri izboljšanja človeških spretnosti, kot so ustvarjalnost, sodelovanje in reševanje problemov. Kot poudarja Juan Betancourt, izvršni direktor podjetja Humantelligence, bi morala podjetja vlagati več v izobraževanje zaposlenih za učinkovito in varno uporabo umetne inteligence.

Njegovo podjetje razvija individualizirane strategije za izobraževanje vodij in njihovih zaposlenih, tako da lahko umetno inteligenco integrirajo v svoje vsakodnevne naloge. Program podjetja Humantelligence se povezuje s poslovnimi procesi in s tem ustvarja izobraževalno okolje, ki spodbuja poklicni razvoj in inovacije.

Le ena od petih podjetij, katerim predstavimo izdelek, ga na koncu kupi, kar je šokantno. Tista, ki ga kupijo, ga zelo cenijo,” pravi Betancourt.

Pomanjkanje strategij za uporabo umetne inteligence

Poročilo Microsofta in LinkedIna ugotavlja, da veliko zaposlenih uporablja umetno inteligenco tiho, brez ustreznega dovoljenja ali navodil nadrejenih. Raziskava, izvedena med 31.000 anketiranci iz 31 držav, je pokazala, da 52 odstotkov zaposlenih ne priznava, da se pri pomembnih nalogah zanašajo na umetno inteligenco, kar 53 odstotkov pa jih skrbi, da bi se zaradi uporabe umetne inteligence lahko zdeli zamenljivi.

“Umetna inteligenca na novo opredeljuje delo in jasno je, da potrebujemo nove priročnike,” je dejal Ryan Roslansky, izvršni direktor LinkedIna, v objavi rezultatov raziskave.

Podjetja, ki se ne odločijo za strateško uvedbo umetne inteligence, s tem tvegajo izgubo njenih prednosti. To vključuje tudi povečano tveganje za kibernetsko varnost in ogrožanje zasebnosti podatkov, saj vodstvo morda ne obvladuje vseh vidikov uporabe umetne inteligence v podjetju.

Prilagojeno usposabljanje za različne učne stile

Ena od ključnih izzivov pri usposabljanju zaposlenih za uporabo umetne inteligence je raznolikost učnih stilov. Betancourt poudarja, da se ljudje učijo na različne načine – nekateri se učijo konceptualno, medtem ko drugi dajejo prednost praktičnim primerom. Nekateri zaposleni se bolje znajdejo v individualnem učenju, drugi pa raje sodelujejo v skupinah.

Platforma Humantelligence, ki temelji na umetni inteligenci, prepoznava različne učne stile zaposlenih in prilagaja usposabljanje njihovim specifičnim potrebam. Omenjeno zaposlenim omogoča bolj učinkovito in prilagojeno usposabljanje, ki je v skladu z individualnimi delovnimi slogi in motivatorji.

“Naše orodje deluje za usposabljanje z umetno inteligenco v vseh panogah. Manj ga vertikalizira industrija in bolj vertikalizira vsak posameznik,” je pojasnil Betancourt.

Neprekinjeno usposabljanje s pomočjo umetne inteligence

Ena izmed prednosti orodja, ki ga ponuja Humantelligence, je zagotavljanje stalnega usposabljanja zaposlenih za uporabo umetne inteligence. To ni zgolj enkratno usposabljanje, ampak stalna optimizacija, kjer se vsak zaposleni vsak dan in vsak teden uči novih veščin, ki so prilagojene njegovim potrebam.

“Umetna inteligenca omogoča, da se usposabljanje izvede ob pravem času za pravo osebo, ko jo ta potrebuje,” pravi Betancourt.

Od ustanovitve podjetja Humantelligence leta 2016 se je podjetje večkrat prilagodilo spreminjajočim se potrebam trga, še posebej v času pandemije Covid-19, ko je povpraševanje po umetni inteligenci eksplodiralo.

Prilagajanje umetne inteligence poslovnim potrebam

Betancourt pojasnjuje, da je bilo prvotno poslanstvo podjetja Humantelligence uporaba psihometričnih podatkov za razumevanje, zakaj ljudje na delovnem mestu delujejo na določen način. To orodje je pomagalo podjetjem pri zaposlovanju kandidatov in pri ocenjevanju vedenjskih vzorcev njihovih obstoječih zaposlenih.

Vendar pa je pandemija Covid-19 prinesla spremembe, saj so podjetja začela drugače vrednotiti svoje potrebe in način dela. Zmanjšana potreba po zaposlovanju je Humantelligence pripeljala do razvoja platforme za upravljanje kulture, ki je omogočala boljše sodelovanje zaposlenih in optimizacijo njihovega delovnega okolja.

Ovire za uvedbo umetne inteligence na delovnem mestu

Kljub številnim prednostim umetne inteligence Betancourt ugotavlja, da se mnoga podjetja še vedno soočajo z izzivi pri njenem uvajanju. Ena izmed ovir je strošek tovrstnega usposabljanja, saj podjetja pogosto ne morejo izračunati natančnega donosa na naložbo (ROI), ki bi bil povezan z izboljšanim učenjem zaposlenih.

“Ironično je, da kljub temu, da so jim všeč vsi vpogledi v usposabljanje, nekatera podjetja ne želijo, da bi jih posredovali prek umetne inteligence. Želijo ročno izvedbo,” pojasnjuje Betancourt.

Poleg tega pogosto ni jasno določene vodstvene strukture, ki bi obravnavala uvajanje umetne inteligence. Usposabljanje običajno spada pod okrilje kadrovskih oddelkov, medtem ko se tehnični vidiki uporabe umetne inteligence obravnavajo v IT oddelkih, kar pogosto povzroča zaplete in ovira učinkovitost uvajanja teh novih tehnologij.

[Vir: Tech News World]; Portal24; Foto: Freepik