Bosch: Vodik bo v prihodnosti ključen zeleni vir energije

Foto: Bosch

Bosch: Vodik bo v prihodnosti ključen zeleni vir energije

Vodik naj bi postal zeleni vir energije prihodnosti, saj se lahko proizvede z elektrolizo iz obnovljive energije sonca in vetra. Ta inovacija odpira vrata za novo pogonsko energijo, ki bo na trg prišla že leta 2024, kot je napovedal Bosch na sejmu elektronike CES v Las Vegasu.

Eden od načinov uporabe vodika kot goriva je zasnova motorja z notranjim zgorevanjem. Ta motor omogoča neposreden prenos energije v pogon, brez potrebe po neučinkovitem obvodu. Struktura motorja je podobna bencinskemu ali dizelskemu batnemu motorju, kar tudi pripomore k prihranku na masi vozila, saj ni potrebna težka baterija, le rezervoar za tekoči vodik. Emisije pri uporabi tega motorja so zgolj vodna para in dušikovi oksidi. Kljub temu pa so nekateri tehnični izzivi še vedno prisotni, kot je potreba po dodatnem mazanju batov in odpornosti motorja na reaktivnost vodika.

Bosch trdi, da je rešil te težave in da je njihova tehnologija pripravljena za serijsko proizvodnjo. Vendar pa ima vodik kot gorivo svoje izzive, saj je vnetljiv, kar otežuje transport. Predvsem pa je veliko dražji od tradicionalnih goriv. Poleg tega je izgradnja infrastrukture za vodik zelo visok strošek, čeprav obstoječo infrastrukturo CNG (stisnjenega zemeljskega plina) lahko deloma izkoristimo za transport in shranjevanje vodika.

Proizvodnja vodikovih gorivnih celic ostaja draga. Proizvodnja namreč vključuje ročno obdelavo in izdelavo velikih rezervoarjev za vodik. Cena vodikovega goriva je tudi višja od cene tradicionalnih goriv. Kljub tem izzivom pa vodik igra ključno vlogo v Boschevi globalni strategiji za trajnostno mobilnost, ki vključuje tudi gorivne celice za tovornjake in druga težka vozila. Te so že stekle v serijsko proizvodnjo, z naročili pri proizvajalcih vozil v Evropi, na Kitajskem in v ZDA. Bosch si prizadeva olajšati prehod na čisto energijo in prispevati k zeleni prihodnosti mobilnosti.

vir; Foto: Bosch; Portal24