Cannes: Na čelu žirije letos švedski režiser Ruben Östlund

ByA.K.

1. marca, 2023

Cannes: Na čelu žirije letos švedski režiser Ruben Östlund

Letos bo žiriji filmskega festivala v Cannesu predsedoval švedski režiser Ruben Östlund, dvakratni dobitnik zlate palme. Tokrat bo prvič, da se bo dobitnik zlate palme že naslednje leto vrnil kot predsednik žirije.

Östlund je lani zlato palmo prejel za družbenokritično satiro Trikotnik žalosti. Peripetijo je postavil na luksuzno križarko in popisal njen brodolom, sproti je razgalil še hipokrizijo razredne družbe. Film je pred letošnjo podelitvijo oskarjev nominiran v treh kategorijah: za najboljši film, režijo in izvirni scenarij, pod katerega se je prav tako podpisal Östlund. Prvo zlato palmo je prejel pred petimi leti za film Kvadrat. V filmu podaja grotesken, satiriziran pogled na svet umetnosti.

V izbrani družbi


Östlund je ob tem izrazil veselje, da mu je bila zaupana čast vodenja žirije, zlasti ker mineva 50 let, odkar je to vlogo opravljala njegova kolegica, Švedinja Ingrid Bergman.

Tretjič v zgodovini bo žirijo vodil dvakratni lavreat Cannesa: kot dvakratna prejemnika zlate palme sta žirijo doslej vodila le Francis Ford Coppola in Emir Kusturica.

Preostale člane žirije bodo razglasili prihodnji mesec, ko bo znan tudi filmski program festivala. Canski festival bo v 76. izvedbi potekal med 16. in 27. majem.

Rad bi dosegel “najbolj množični odhod iz dvorane v zgodovini Cannesa”


Kot gost podkasta revije Variety je Östlund razkril tudi nekaj podrobnosti o svojem naslednjem filmu z naslovom The Entertainment System is Down. Zdi se, da bo to spet satira, le da bo dogajanje postavljeno na čezoceanski polet. Ker med potjo odpovejo vse medijske platforme na letalu, se potniki izkažejo za “sodobna človeška bitja, ki se morajo spoprijeti z dolgčasom in lastnimi mislimi.”

Režiser je natančno popisal prizor, ki se mu zdi ključen: fantič svojega brata prosi, naj mu posodi iPad, a ga ta odslovi, naj počaka pet minut. “In potem bi rad izzval gledalca. Z mulcem ostanemo v resničnem času. Gleda v prospekt, ga spet odloži, postaja nemiren. Mamo vpraša: Kako dolgo še? In ona mu reče: štiri minute in 45 sekund, umiri se.”

Östlund bi, kot se je pošalil, rad “sprožil največji množični odhod iz dvorane v zgodovini Cannesa”. “Mislim, da bo to bolj provokativno kot kakršna koli nasilna, moteča vsebina. Ostati sam s svojimi mislimi in prisiliti gledalca, da naredi enako – to bo zelo zanimivo.”

vir Foto: Pexels