CETROVO 1.0 Carbon Star Express: Inovativni vlak prihodnosti na Kitajskem

ByMiha D. Kovač

13. januarja, 2025 , ,
[Foto: Pixabay/Fang_Y_M/fotografija je simbolna]

CETROVO 1.0 Carbon Star Express: Inovativni vlak prihodnosti na Kitajskem

Na Kitajskem je začel obratovati prvi potniški vlak na svetu, izdelan iz ogljikovih vlaken, imenovan CETROVO 1.0 Carbon Star Express. Ta tehnološko napredni vlak deluje na metro liniji 1 v Qingdau, vzhodnokitajski provinci Shandong, in je potnike prvič prevažal v petek, 10. januarja.

CETROVO 1.0 je plod neodvisnega razvoja kitajskih podjetij, kar predstavlja pomemben mejnik v tehnologiji železniških prevozov. Njegove nosilne strukture, kot so karoserija in okvirji podstavnih vozičkov, so izdelane iz ogljikovih vlaken, kar vlak naredi bistveno lažji in bolj energetsko učinkovit v primerjavi s tradicionalnimi kovinskimi vlaki, navaja Interesting Engineering.

Vlak je približno 11 odstotkov lažji od standardnih vlakov enake velikosti, kar prinaša 7 odtsotkov manjšo porabo energije. Takšna zasnova omogoča zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida za približno 130 ton na leto, kar je ekvivalent zasaditvi več kot 6 hektarjev dreves.

Specifikacije metro linije 1

Metro linija 1, na kateri deluje CETROVO 1.0, je dolga približno 60 km in ima 41 postaj. Ta proga povezuje severni in južni del mesta Qingdao in je ključna prometna žila v regiji.

Razvoj vlaka se je začel leta 2021, medtem ko so bila obsežna testiranja izvedena v drugi polovici leta 2024. Med preskusi je vlak dosegel hitrost 87 140 km/h, kar presega povprečno hitrost podzemnih vlakov na Kitajskem, ki znaša približno 80 km/h. Po uspešnih tehničnih ocenah in preizkusih je vlak dobil dovoljenje za obratovanje 5. januarja 2025.

Prednosti ogljikovih vlaken v železniški industriji

Ogljikova vlakna, ki so osnovni gradnik CETROVO 1.0, so znana po izjemni trdnosti in nizki teži. V primerjavi z jeklom so ta vlakna petkrat močnejša in tehtajo le približno 25 odstotkov mase jekla, kar omogoča izdelavo lahkih, a trpežnih konstrukcij. Poleg tega zagotavljajo odlično odpornost na udarce, manjše tresljaje in tišjo vožnjo, kar povečuje udobje potnikov.

Vlak je tudi popolnoma avtomatiziran, s čimer zmanjšuje potrebo po človeški posadki in omogoča bolj zanesljivo delovanje. Sistem vključuje napredne varnostne funkcije, kot sta sistem zgodnjega opozarjanja proti trčenju in zaznavanje ovir, ki lahko v primeru nevarnosti samodejno ustavita vlak.

Poleg energetske učinkovitosti in trajnostnih lastnosti ima CETROVO 1.0 potencial za zmanjšanje stroškov vzdrževanja ter izboljšanje zanesljivosti železniškega prevoza na Kitajskem. Njegova lahka konstrukcija omogoča tudi daljšo življenjsko dobo, kar postavlja nove standarde v železniški industriji.

Portal24; Foto: Pixabay/Fang_Y_M/fotografija je simbolna