ChatGPT: Znanje, ki ga podjetja resnično cenijo
Delovna mesta, ki vključujejo umetno inteligenco, so vse bližje resničnosti, zato morajo zaposleni razumeti generativno umetno inteligenco. Ne glede na stališče podjetja do umetne inteligence bi lahko bilo usposabljanje zaposlenih o klepetalnih robotih z umetno inteligenco koristno za ohranitev zaposlenih.
Joe Atkinson, glavni direktor za izdelke in tehnologijo pri družbi PwC, je poudaril potrebo po usposabljanju na področju umetne inteligence. Omenil je, da zaposleni vse pogosteje sprašujejo o tem, kako podjetje uporablja generativno umetno inteligenco. Takšno usposabljanje ne pomaga le zaposlenim, temveč tudi krepi položaj podjetja na področju nastajajočih tehnologij.
Pomemben trend je tudi vse večje povpraševanje po izkušnjah na področju ChatGPT. Poročilo podjetja Resume Builder kaže, da približno 90 odstotkov vodij podjetij meni, da je ChatGPT dragoceno znanje za kandidate za zaposlitev.
Kljub nedavnim nihanjem na trgu dela Stacie Haller, glavna karierna svetovalka v podjetju Resume Builder, ugotavlja, da si podjetja še naprej prizadevajo pritegniti talente in ostati pred konkurenco. Da bi obdržali nadarjene, poudarja, da morajo podjetja oceniti spretnosti umetne inteligence in ugotoviti njihovo uporabo v organizaciji.
Atkinson je komentiral tudi vseprisoten vpliv umetne inteligence na delovna mesta. Vprašal se je o vlogi delodajalcev pri podpiranju zaposlenih v razvijajočem se okolju UI. Prepričan je, da bo obvladovanje generativnih spretnosti UI kmalu nujno za vse zaposlene in da jih morajo podjetja odgovorno usmerjati.
Znani delavci v sektorjih, kot sta oglaševanje in trženje, se bojijo, da bodo zaradi umetne inteligence postali nepotrebni. Vendar je manj verjetno, da bo umetna inteligenca nadomestila vloge, ki zahtevajo prilagodljivost in fleksibilnost.
Za odpravo teh pomislekov Apratim Purakayastha, glavni produktni in tehnološki vodja pri Skillsoftu, predlaga, da podjetja aktivno spodbujajo sprejemanje tehnologije med svojimi zaposlenimi. Z ustreznim vodenjem in nadzorom lahko organizacije olajšajo razumevanje in uporabo nastajajočih tehnologij.
Motivacija
Podjetja lahko tako ne le razblinijo strahove pred zamenjavo delovnega mesta, temveč tudi izboljšajo zadržanje zaposlenih, meni Purakayastha. Poudarja, da je motiviranje zaposlenih za soočanje s prihodnostjo in premagovanje negotovosti ključnega pomena za ohranjanje zaposlenih.
Purakayastha priporoča, da se zaposlenim nameni čas, da se seznanijo z inovativnimi tehnologijami, kot je generativna umetna inteligenca, vključno s ChatGPT. Z organizacijo informativnih srečanj s tehnološkimi strokovnjaki jih lahko pripravite na učinkovito uporabo teh orodij.
Ko bodo razumeli potencial tehnologije, jo bodo lahko uporabili pri svojem vsakdanjem delu. Strokovnjaki s področja kadrov lahko na primer učinkoviteje oblikujejo opise delovnih mest, tržniki pa hitreje ustvarjajo prve osnutke. To znanje daje zaposlenim moč in jim daje občutek, da so cenjeni in varni, kar je bistvenega pomena za ohranitev zaposlenih.
Tehnološki napredek povečuje učinkovitost, produktivnost in zavzetost na delovnem mestu, kot je razvidno iz virtualne resničnosti in zgodnejših aplikacij umetne inteligence. Vendar Atkinson meni, da glavna prednost usposabljanja z umetno inteligenco ni le učinkovitost.
Z osredotočanjem zgolj na učinkovitost delodajalci spregledajo potencial umetne inteligence za izboljšanje človeških spretnosti. Atkinson svetuje podjetjem, naj svoje zaposlene opremijo z orodji AI. Ne gre za ukinjanje delovnih mest, temveč za učinkovitejšo uporabo človeškega potenciala. Takšen pristop ne pomaga le posameznikom in organizacijam, temveč lahko koristi tudi celotni družbi.
Zagotavljanje generativnega usposabljanja na področju umetne inteligence zaposlenim daje moč in jim omogoča, da se počutijo varnejše. Purakayastha poudarja, da hiter razvoj tehnologije prehiteva hitrost, s katero podjetja zaposlujejo. Usposabljanje obstoječih ekip je zato ključnega pomena. V zadnjih letih so podjetja zaradi hitrih tehnoloških in geopolitičnih sprememb s težavo zaposlovala zunanje sodelavce, zaradi česar so nastale opazne vrzeli v znanju.
Čeprav mnogi razpravljajo o generativni umetni inteligenci, jih ima le malo strokovno znanje za opravljanje nalog, kot so pozivi klepetalnikov. Purakayastha primerja usposabljanje zaposlenih na področju generativne umetne inteligence z učenjem osnovnih programskih orodij, kot sta PowerPoint in Excel. To usposabljanje bi bilo lahko danes najdragocenejša naložba podjetja.