Pred desetletjem večine od nas verjetno ne bi videli v Crocs natikačih. Ker imajo penasti natikači neobičajno obliko, so bili dolga leta predvsem predmet posmeha. Po sodelovanju z oblikovalci, kot je Balenciaga in slavnimi osebnostmi kot je npr. Justin Bieber, pa se zdi, da se je mnenje spremenilo. 

V dobi “dopaminskega” oblačenja naše želje po nenavadni modi še nikoli niso bile močnejše. Crocs s svojimi drugačnimi, skoraj otroškimi dizajni, nedvomno ustreza takšnim potrebam. Dokaz tega so številke. Še ko so potrošniki leta 2020 pazili na svoje denarnice, je Crocs svojo prodajo povečal za 12 odstotkov. A če je leto 2020 zaznamovalo vrnitev znamke v svet mode, leta 2022 doživlja popolno renesanso.

Sodelovanje z znanimi

Blagovna znamka se je tesno povezala z znanimi osebnostmi. Crocs je nazadnje sodeloval s pevko Saweetie pri izdaji omejene izdaje pastelnih Jibbitz (okraski za čevlje). Pred tem je podjetje sodelovalo s SZA s tematiko narave in izdelalo kolekcijo trippy tie-dye dizajnov za DJ Dipla. Med drugimi so sodelovali tudi s Post Malone-om in Bad Bunny-em. Letos pa so se čevlji izkazali kot obvezen del oprave na rdečih preprogah, kar lahko vidimo pri super-zvezdnikih, kot sta Justin Bieber in DJ Questlove.

Crocs si je priboril tudi prostor v visoki modi. V zadnjih letih je podjetje v sodelovanju s prestižnimi oblikovalci ustvarilo presenetljive kreacije. Leta 2021 se je za sodelovanje odločil oblikovalec luksuznih uličnih oblačil Salehe Bembury in popolnoma preoblikoval klasično podobo čevlja s futurističnim dizajnom. Tudi Crocsovo sodelovanje z Balenciago je bil tak primer ustvarjanja, ki vključuje visoke platforme, natikače, goth stile in Crocs čevlje s peto.

Podjetje se je povezalo celo z živilskimi blagovnimi znamkami, kot so Kentucky Fried Chicken, Lucky Charms in Hidden Valley Ranch. Z vsakim novim nepričakovanim sodelovanjem je Crocs kot prerojen. Preden se je blagovna znamka začeli ukvarjati s tako nenavadnimi modeli, so njene izdelke prodajali kot skromne, praktične čevlje za prosti čas.

Podjetje pred uspehom

Vodoodporna in lahka oblika, ki je bila ustanovljena leta 2002 kot obutev za čolnarjenje, je temeljila predvsem na vzdržljivosti in nosilnosti. Material, iz katere je čevelj izdelan, je bil v tistem času edinstven, saj so želeli izdelati udobnejšo verzijo danske cokle. Ni trajalo dolgo, da je čevelj postal eden od najbolj priljubljenih. Do sredine 2000-ih so bili Crocs prisotni povsod po svetu.

Podjetje je doletel hud padec prodaje med recesijo leta 2008, ko se je znašlo praktično pred bankrotom. Šele leta 2017, z Andrewom Reesom kot novim izvršnim direktorjem, se je blagovna znamka začela spreminjati. Začeli so s trženjem Crocsa ne le kot funkcionalnega čevlja, ampak tudi kot modnega. Tistega leta je oblikovalec Christopher Kane na pisti predstavil Crocs z dlako. To je v modnem svetu naletelo na mešane odzive. Takrat je Kane to označil za “najbolj kontroverzno sodelovanje”, kar jih je kdaj naredil.

Danes

Danes so Crocs znani po svojih domiselnih Jibbitz okraskih za čevlje in nenavadnih barvnih paletah. To pomeni, da se podajo k večini oblek, kar pa je tudi bistvo. Od vrnitve Moon Boot čevlja  k Versacejevim salonarjem s platformo, je porast nenavadnih čevljev izjemna. Pri tem vodi prav Crocs, ki napoveduje 5 milijard dolarjev vredno prodajo do leta 2026.

Kljub povečani priljubljenosti Crocs ostajajo eden najbolj spornih obuval vseh časov. Od sovražnih spletnih mest in forumov Reddit, vse do zvezdnic, kot sta Dua Lipa in Zoë Kravitz, ki do njih odkrito izražajo svoj prezir. Kljub temu, 20 let po nastanku, se Crocs vrača, če nam je to všeč ali ne.

Komentar: