Dacia Duster 2024: Zgodba o uspehu se nadaljuje

Od svojega nastopa leta 2010 je bil Dacia Duster sijoča ​​zvezda v svetu cenovno dostopnih kompaktnih SUV vozil z neverjetnimi 2,2 milijona proizvedenih enot po vsem svetu. Samo v Nemčiji je bilo od lansiranja registriranih 240.000 enot. Zahvaljujoč vse večji priljubljenosti si je Duster v letu 2022 pridobil naslov najbolje prodajanega SUV-ja na evropskem zasebnem trgu v vseh segmentih.

Proizvodna linija Duster v tovarni Dacia Pitesti v Romuniji vsak dan izdela skoraj 1000 enot, kar poudarja njen pomen. Kmalu bodo ti marljivi zaposleni v tovarni izdelovali novi Dacia Duster, ki bo na trg prišel spomladi 2024.

Platforma CMF-B

Novi Dacia Duster, tako kot Sandero in Jogger, uporablja platformo CMF-B. Na prvi pogled ohranja znani profil, ki spominja na znamke, kot sta Volvo ali Land Rover, kar dovolj pove o njegovi oblikovni privlačnosti. Čeprav je le dva milimetra daljši od svojega predhodnika, se zdi bolj robusten.

Markantni sprednji del ima vodoravno poudarjene elemente, vključno z lučmi in masko, ki je podobna Sanderu in Bigster Conceptu. Predvsem LED dnevne luči v obliki črke Y pustijo svoj pečat tudi na zadku in segajo v stranice karoserije. Prenovljena stranska okna z zložljivimi vratnimi ročaji poskrbijo za bolj eleganten videz. Sprednji ročaji zdaj zagotavljajo večji oprijem.

Kot pravijo pri Dacii, je prehod na platformo CMF-B povzročil večjo notranjo prostornost, zlasti glede širine spredaj in prostora za noge zadaj. Nižje dno prtljažnika, širša in višja odprtina prtljažnika ter povečan prtljažni prostor (472 litrov pod pokrovom prtljažnika pri novem Dusterju 4×2) ponujajo do šest odstotkov večjo prostornino, dodatna prednost pa je plastični nakladalni prag.

Nov strešni prtljažnik z nosilnostjo do 80 kilogramov se izkaže za praktičnega za navdušence na prostem. Lahko se enostavno pritrdi na modularne strešne palice ali prečke, ki se prodajajo posebej. Kar zadeva vlečno zmogljivost, podrobnosti še niso bile razkrite, a zgodovinsko gledano je znašala do 1.500 kilogramov.

Tako sprednja kot zadnja zaščita podvozja sta izdelana iz enobarvne plastike, ki je odporna na razbarvanje tudi ob praskah. Daciin novi material, imenovan Sparkle, ima to lastnost in je izdelan iz do 20 odstotkov recikliranih materialov, ki prikazuje bele lise za značilen videz.

Notranjost

Če se premaknemo k notranjosti in kokpitu Dacie Duster 2024, je medosna razdalja za 16 milimetrov krajša od predhodnika, kar ima za posledico skromno izboljšan, a ne razkošen notranji prostor. Digitalni zasloni bodo krasili armaturno ploščo, analogni instrumenti pa so rezervirani za osnovni model. 10,1-palčni osrednji zaslon, ki je za optimalno berljivost nagnjen deset stopinj proti vozniku, je vozniku prijazna funkcija. Poleg tega prenovljena prestavna ročica prispeva k udobju pri vožnji. Sploščena zgornja in spodnja stran volana dodatno izboljšata vozniško izkušnjo.

Notranjost novega Dusterja vključuje značilen motiv v obliki črke Y, z odprtinami za prezračevanje v obliki črke Y (v bakreni barvi za različico Extreme) in nasloni za roke v obliki črke Y na vratnih ploščah. Zanimiva sprememba je zamenjava imena znamke na volanu z logotipom Dacia. Notranjost je večinoma izdelana iz trde plastike, vendar je privlačno oblikovana, z vidnim napisom “Duster” za sovoznika.

Tako kot Jogger tudi Duster ponuja “Sleep Pack”, preprosto, odstranljivo in stroškovno učinkovito škatlo 3 v 1, ki se spremeni v zložljivo zakonsko posteljo (dolžine 1,90 metra in širine do 1,30 metra), prostor za shranjevanje mizo in prostor za shranjevanje v manj kot dveh minutah.

“YouClip”

Zanimiva značilnost je sistem “YouClip”, s štirimi (“Essential”) ali šestimi sponkami (“Extreme”), ki so strateško razporejene po vsej kabini. Te sponke lahko držijo držala za tablične računalnike, torbe, držala za pametne telefone z brezžičnim polnjenjem ali “YouClip 3 v 1” (držalo za skodelico, kavelj za torbo in premična lučka). Sistem 3-v-1 je vnaprej nameščen v Duster Extreme, dodatne dodatke, združljive z YouClip, pa je mogoče kupiti pri trgovcih Dacia.

Na področju motorjev je najpomembnejša sprememba ukinitev dizelskih možnosti za Dacio Duster. Prej je bil na voljo 1,5-litrski dizelski motor s 116 konjskimi močmi in opcijskim pogonom na vsa kolesa. Ta odločitev je usklajena s trendi, ki jih vidimo pri Renaultu in drugih znamkah, ter se odziva na upadajoče povpraševanje po dizlu na večini evropskih trgov.

Dacia je namesto tega investirala v 48-voltni blagi hibridni sistem, da bi zagotovila primerljivo zmogljivost in učinkovitost kot dizelski motorji. Duster Hybrid 140, ki je bil prej predstavljen v modelu Jogger, se zdaj pridružuje liniji Duster in zagotavlja skupno moč 103 kW (140 KM). Združuje 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor z močjo 69 kW (94 KM), dva elektromotorja (električni agregat s 36 kW/49 KM in visokonapetostni zaganjalnik) in samodejni večstopenjski menjalnik brez sklopke. Ta nastavitev omogoča, da je skoraj 80 odstotkov mestne vožnje izključno električne, kar pri mestni vožnji zmanjša porabo goriva do 40 odstotkov.

Blag hibridni sistem

Poleg tega Duster TCe 130 uvaja 48-voltni blagi hibridni sistem v paleto vozil Dacia. Ta sistem združuje 1,2-litrski trivaljni bencinski motor s turbopolnilnikom in principom delovanja Millerjevega cikla, ki zagotavlja 96 kW (130 KM). Zaganjalnik pomaga motorju z notranjim zgorevanjem med zagonom in pospeševanjem ter zmanjša povprečno porabo goriva in emisije CO2 za približno 10 odstotkov. Ta nastavitev izboljša tudi pospeševanje, zaradi česar je vozilo bolj odzivno. TCe 130 je na voljo v konfiguracijah 4×2 in 4×4 s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Za tiste, ki jih zanimajo alternativna goriva, Duster ECO-G 100 ponuja dvogorivno možnost z bencinom in LPG. Delovanje na LPG zmanjša emisije CO2 za približno 10 odstotkov v primerjavi s podobnim bencinskim modelom. Z dvema rezervoarjema, enim za bencin in enim za LPG (vsak s prostornino 50 litrov), lahko Duster ECO-G 100 prevozi do 1.300 kilometrov. Posoda za LPG je nameščena pod dnom prtljažnika, kar ohranja prostor za tovor. Stikalo na armaturni plošči omogoča brezhibno preklapljanje goriva.

Različica 4×4 novega Dusterja ima sistem Terrain Control, ki ponuja pet načinov vožnje:

  • AUTO: Samodejno porazdeli moč med sprednjo in zadnjo osjo glede na oprijem in hitrost.
  • SNEG: Optimizira vožnjo na spolzkih površinah s posebnimi nastavitvami ESP in proti zdrsu.
  • MUD/SAND: Prilagojen za prilagodljivost terenu.
  • TEREN: Zagotavlja vrhunske terenske zmogljivosti, podobne trenutnemu Dusterjevemu načinu “Lock” 4×4, z dodatno prednostjo samodejne porazdelitve navora na prednja in zadnja kolesa, kot je potrebno glede na razmere na cesti in hitrost.
  • ECO: Zmanjša porabo goriva z optimizacijo izhodne moči in klimatske naprave, skupaj z učinkovito porazdelitvijo navora med sprednjimi in zadnjimi kolesi.

Z 217-milimetrskim odmikom od tal pri različici 4×4 in pristopnimi koti 31 stopinj spredaj in 36 stopinj zadaj Duster blesti pri premagovanju ovir. Hill Descent Control je še posebej uporaben na neravnem terenu in strmih klancih, saj samodejno zavira in zmanjša hitrost med 5 in 30 km/h glede na voznikove želje. Funkcija pomoči pri speljevanju na klancu ostane aktivna tudi v vzvratni prestavi.

Cene

Dacia še ni razkrila podrobnosti o cenah, več informacij pa pričakujemo januarja 2024. Prva vozila naj bi prispela v prodajne salone maja 2024. Cene za modele Extreme in Journey naj bi ostale nespremenjene. Osnovni model s 100 KM naj bi se začel krepko pod 20.000 evri, medtem ko bi se vrhunski Duster lahko približal 30.000 evrom.

Trenutno se cene Dusterja gibljejo od 17.400 do 25.350 evrov za popolnoma opremljen model (podatki za Nemčijo). Prilagojene možnosti lahko vplivajo na končno ceno.

V konkurenčnem okolju se Dacia Duster sooča z močnimi tekmeci v svojem segmentu. MG ZS z motorjem z notranjim izgorevanjem ponuja podobno ceno, medtem ko bi prihajajoča Omoda 5, prav tako s Kitajske, lahko predstavljala zanimiv izziv. Med njegovimi brati in sestrami iz večje skupine sta omembe vredna tekmeca Renault Captur (in izpeljanka Mitsubishi ASX) in Nissan Qashqai. Škoda Karoq je izjemen tekmec, čeprav po višji ceni. In vrhunski modeli VW? Novi Duster se cenovno umešča med T-Roc in Tiguan, a je treba poudariti, da se T-Roc začne pri minimalnih 27.000 evrih, kjer Duster svojo ponudbo zaokroži.

Ker se avtomobilska industrija še naprej razvija, Daciina predanost ponudbi konkurenčnih in okolju prijaznih alternativ odraža pristop, ki razmišlja v prihodnost, kar zagotavlja nadaljnjo pomembnost Dusterja v nenehno spreminjajočem se svetu SUV vozil.

vir; Foto: Dacia; Portal24