Danes je “modri ponedeljek” – najbolj depresiven dan v letu. Mit ali resnica?

ByA.K.

15. januarja, 2024
Foto: Freepik

Danes je “modri ponedeljek” – najbolj depresiven dan v letu. Mit ali resnica?

Danes je tretji ponedeljek v januarju, znan kot “modri ponedeljek” – dan, ki velja za najbolj depresiven v letu. Kljub temu, da ta oznaka ne temelji na znanstvenih dejstvih, se že vrsto let uporablja kot marketinška poteza. Veliko ljudi pa v zimskih mesecih občuti večje čustvene izzive, ko so dnevi krajši, temperature nižje, in prazniki so že daleč za nami.

Teorijo modrega ponedeljka je leta 2004 uvedel Cliff Arnall, valižanski psiholog, ki je poučeval na večerni šoli izobraževalnega centra Univerze v Cardiffu. Arnall je upošteval številne dejavnike, vključno z vremenskimi razmerami, dolgom, časom od božiča in motivacijo, ter razvil formulo, ki naj bi določala najbolj depresiven dan v letu.

Arnallova formula se glasi: [W + (D – d)] x TQ / M x Na. W pomeni čas, D dolgove, d mesečno plačo, T čas od božiča, Q čas, ko smo opustili novoletne zaobljube, M stopnjo motivacije in N občutek, da moramo nekaj ukrepati.

Kritiki, kot je dr. Dean Burnett, pa opozarjajo, da je koncept modrega ponedeljka znanstveno nesmiseln in potencialno škodljiv. Po mnenju strokovnjakov je depresija kompleksen pojav, ki ga ni mogoče določiti s preprosto formulo.

Kako se spoprijeti z občutki žalosti in potrtosti na modri ponedeljek?

Obstaja nekaj koristnih nasvetov:

Osvežite svoje cilje in prednostne naloge: Modri ponedeljek je lahko priložnost, da se ponovno osredotočite na svoje cilje in prednostne naloge za leto, ki se je pravkar začelo. Postavljanje novih ciljev ali revidiranje obstoječih vam lahko da občutek namena in motivacije.

Naredite načrt telesne dejavnosti: Redna vadba lahko izboljša vaše razpoloženje. Sprehod, tek ali vadba v telovadnici lahko pomagajo pri sproščanju endorfinov, naravnih kemikalij, ki zmanjšujejo stres.

Povežite se s prijatelji in družino: Socialna podpora igra ključno vlogo v boju proti depresiji. Danes je idealen dan za klic ali srečanje z ljubljenimi, ki vas lahko razveselijo in dvignejo vaše razpoloženje.

Skrb za duševno zdravje: Modri ​​ponedeljek je opomnik, da morate skrbeti za svoje duševno zdravje. Pogovorite se s terapevtom ali strokovnjakom za duševno zdravje, če potrebujete podporo ali terapijo.

Sprostitev: Ne pozabite nase in na svoje potrebe. Vzemite si čas za sprostitev in počnite stvari, ki vas napolnjujejo in vam prinašajo veselje, pa naj bo to branje knjige, gledanje vašega najljubšega filma ali meditacija.

Dnevni cilji sreče: Namesto da se osredotočite na en dan, razmislite o postavljanju dnevnih ciljev glede sreče skozi vse leto. To lahko vključuje majhne radosti in dejavnosti, ki vam bodo pomagale ohraniti pozitiven duh.

Torej, ne glede na to, ali verjamete v koncept modrega ponedeljka ali ne, je pomembno, da se zavedate svojih čustev in storite korake za ohranjanje dobrega duševnega zdravja v tem zimskem obdobju.

vir; Foto: Freepik; Portal24