Site icon Portal24

DB12 S: Najzmogljivejši Aston Martin iz serije DB do zdaj

Aston Martin DB12 S: Novi vrhunec zmogljivosti in stila [Foto: Aston Martin]

Britanski proizvajalec luksuznih športnih avtomobilov Aston Martin je predstavil najnovejši model iz svoje legendarne serije DB – DB12 S, ki ga opisujejo kot vrhunec Super Tourerja in nadaljevanje dolgoletne tradicije visoko zmogljivih različic s pripono S.

„DB12 S predstavlja novo raven dinamike, moči in vozniškega užitka,“ so poudarili pri Aston Martinu. Model se pridružuje različicam DBX S in Vantage S, s čimer znamka krepi ponudbo svojih najzmogljivejših avtomobilov.

Srce novega DB12 S je 4,0-litrski motor V8 z dvema turbopolnilnikoma, ki zdaj razvije 700 konjskih moči pri 6000 vrtljajih na minuto in 800 Nm navora med 3000 in 6000 vrtljaji. S tem se moč poveča za 20 KM, avtomobil pa do 100 km/h pospeši v 3,4 sekunde. Najvišja hitrost znaša 202 milji na uro (325 km/h).

„Spremembe v kalibraciji pogonskega sklopa so bistveno izboljšale pospešek in odzivnost,“ so pojasnili in dodali, da so časi prestavljanja krajši za več kot 50 odstotkov. Novi Launch Control sistem in izboljšana kalibracija pedala za plin vozniku omogočata več nadzora in bolj neposreden občutek pri vožnji.

Tudi zvočna podoba avtomobila je doživela nadgradnjo. „DB12 S ima prepoznaven nov zvok izpuha,“ so navedli pri Aston Martinu. Novi štiri-cevni športni izpušni sistem iz nerjavečega jekla poudarja motorne frekvence skozi celotno območje vrtljajev, dodatni titanov sistem pa poveča glasnost za 1,5 decibela in zmanjša težo za 11,7 kilograma.

Napredno podvozje in izboljšana vodljivost

Pri Aston Martinu so posebej izpostavili podvozje, ki naj bi „zagotavljalo večjo povezanost med voznikom in cesto“. Novi blažilniki Bilstein DTX prinašajo boljši nadzor nad nagibanjem in prevračanjem vozila, trši zadnji stabilizator pa izboljšuje natančnost pri zavijanju.

„Naš cilj je bil povečati agilnost, ne da bi pri tem žrtvovali udobje ali prefinjenost,“ so poudarili in dodali, da so spremembe geometrije koles – z natančnejšimi nastavitvami nagiba in naklona – prinesle več samozavesti na sprednjem delu vozila.

Dodatno so inženirji optimizirali elektronski zadnji diferencial (E-diff) in krmilni sistem, kar omogoča bolj naraven občutek pri vožnji in večjo stabilnost v ovinkih. „Voznik lahko zdaj uporabi več plina že med zavijanjem, kar povečuje užitek in odzivnost avtomobila,“ so pojasnili pri Aston Martinu.

Pomembna nadgradnja novega modela so karbonsko-keramične zavore (CCB), ki so serijsko vključene. Sprednji diski merijo 410 mm, zadnji pa 360 mm. „Zavore CCB prinašajo izjemno zavorno moč in toplotno odpornost,“ so navedli pri proizvajalcu.

Sistem zavor prihrani 27 kilogramov nevzmetene mase, kar neposredno vpliva na kakovost vožnje, občutek na pedalu in stabilnost pri višjih hitrostih.

Novi DB12 S uporablja tudi napreden sistem za nadzor zaviranja v ovinku (CBC), ki ohranja stabilnost vozila med zaviranjem. Prediktivna funkcija znotraj sistema omogoča, da avtomobil ohranja optimalno linijo skozi ovinek, pri čemer večja zavorna moč zadnjih koles prispeva k natančnejši smeri vožnje.

„Zahvaljujoč integriranemu nadzoru zdrsa in vektorskemu porazdeljevanju navora DB12 S zagotavlja predvidljivo in dosledno obnašanje v vseh voznih razmerah,“ so še dodali.

Oblikovna evolucija: agresivnejši videz in aerodinamična dovršenost

Vizualno DB12 S prinaša številne spremembe, ki poudarjajo njegovo zmogljivost. Sprednji del zaznamujeta nov dvodelni razdelilnik zraka in dodatne lamele na pokrovu motorja, ki pomagajo pri hlajenju motorja in izboljšujejo aerodinamiko.

„Sprednji razdelilnik ustvarja potisno silo in vizualno zniža avtomobil,“ so pojasnili pri Aston Martinu. Na bokih je dodan nov komplet pragov v sijajno črni barvi, ki optično razširi avtomobil in poudari oprijem tal.

Zadaj dominira fiksni spojler in nov difuzor, ki zmanjšuje vzgon in izboljšuje stabilnost pri visokih hitrostih. Dve veliki izpušni cevi na vsaki strani zaključujeta agresiven videz avtomobila.

Kot simbol moči je Aston Martin ohranil ročno izdelano značko ‘S’ na blatnikih, narejeno iz svetlega ali temnega kroma z rdečim emajlom. „Gre za diskreten, a trajen znak zmogljivosti,“ so zapisali v izjavi.

Notranjost v znamenju podrobnosti in ekskluzivnosti

Kabina novega DB12 S ostaja razkošna, a hkrati športno prečiščena. Ključna novost je rdeče eloksiran vrtljivi gumb za način vožnje, ki določa barvno shemo varnostnih pasov, šivov in obrob.

„Notranjost modela S je izraz njegovega karakterja – prefinjena, a namenjena vozniku,“ so poudarili pri Aston Martinu. Na voljo so tri kombinacije notranjih materialov: Accelerate (usnje in alkantara), Inspire S (pol-anilinsko usnje in alkantara) ter Inspire S iz polnega pol-anilinskega usnja.

Oba paketa Inspire S vključujeta prešito prevleko v vzorcu ribje kosti in stropno oblogo iz alkantare, sedeži Sport Plus pa so serijsko električno nastavljivi v 16 smereh. Po želji je mogoče izbrati tudi lahke sedeže Carbon Fibre Performance.

Med dodatnimi možnostmi so ogrevan športni volan iz Alcantare® in sedeži, okrašeni z vtisnjenimi krili Aston Martin, narejenimi v kombinaciji reliefne in vtisnjene tehnike – po navedbah proizvajalca gre za „prvo tovrstno rešitev v avtomobilski industriji“.

Novi Aston Martin DB12 S bo na voljo v dveh izvedbah – Coupe in Volante. Naročila so že odprta, prve dobave pa bodo po napovedih proizvajalca stekle v prvem četrtletju leta 2026.

Simon Newton, direktor oddelka za zmogljivost vozil pri Aston Martinu, je poudaril: „DB12 S smo zasnovali tako, da ohranja značilno prefinjenost, a hkrati dviguje zmogljivost in povezanost z voznikom. Gre za novo poglavje v zgodbi o Super Tourerju.“

Anja Kadič

Foto: Aston Martin

Exit mobile version