Dizelski motorji: Zadnji velikani v svetu hibridov

ByAna Koren

12. novembra, 2023 , , ,

Dizelski motorji: Zadnji velikani v svetu hibridov

Dizelski motorji so že dolgo časa ključni del avtomobilske industrije, vendar se z razvojem novih tehnologij in hibridnih rešitev zdi, da se bliža njihov konec. Kljub temu pa obstaja en proizvajalec, ki se drzno odloča nadaljevati tradicijo velikih dizelskih motorjev. To je Mazda.

Mazda: Izkazovanje ljubezni do dizelskih motorjev

Medtem ko mnogi proizvajalci zmanjšujejo prostornino dizelskih motorjev, da bi izpolnili strožje emisijske standarde in povečali učinkovitost, Mazda ostaja zvesta velikim dizelskim motorjem. Mazda je znana po tem, da se ne drži tradicionalnih poti, in to se kaže tudi v njihovem odnosu do dizelskih motorjev. Namesto da bi sledili trendu zmanjševanja prostornine, so se odločili, da bodo še naprej proizvajali dizelske motorje z večjo prostornino, ki ponujajo moč in zmogljivost.

BMW M67D: Bavarski dizelski ponos

V zgodnjih 2000-ih je BMW prestopil meje in predstavil svoj M67D dizelski motor. Ta motor je debitiral v seriji 7 (E38) z modelom 740d. S prostornino 3.901 ccm je bil ta motor izjemno močan, z močjo 238 KM pri 4000 vrtljajih na minuto in navorom 560 Nm pri 2000 vrtljajih na minuto. Toda BMW se ni ustavil tukaj. Kasnejša različica motorja je ponudila še več moči, kar je omogočilo pospešek od 0-100 km/h v samo 8,0 sekunde. To je bil impresiven dosežek za dizelski motor tistega časa.

Audi AKF: Nemška moč in učinkovitost

Audi ni zaostajal in je leta 2000 predstavil svoj AKF dizelski motor v seriji D2 Audija A8. S prostornino 3,3 litra in močjo 224 KM je bil ta motor impresiven in zmogljiv. Kasnejša različica z 4,0-litrsko prostornino je celo presegla 300 KM moči, kar je bilo presenetljivo za dizelski motor tistega časa. Audi je združil moč, učinkovitost in visoko zmogljivost v enem paketu, kar je pritegnilo ljubitelje prestižnih avtomobilov.

Mercedes-Benz OM628: Prestižna moč iz Nemčije

Mercedes-Benz se je lotil dizelskih motorjev na svoj način, z motorjem OM628. Ta dizelski V8 motor s prostornino 3.996 cm³ je ponudil moč 250 KM pri 4.000 vrtljajih na minuto in navor 560 Nm. S tem motorjem je bila limuzina sposobna doseči najvišjo hitrost 250 km/h in pospešiti od 0-100 km/h v samo 7,8 sekunde. To ni bil le zmogljiv motor, temveč tudi učinkovit, saj je poraba goriva ostala pod 10 litri na 100 km. Kasnejše različice tega motorja so bile še močnejše, kar je dodatno poudarilo Mercedes-Benzovo zavezanost dizelskim motorjem.

Se bo tradicija nadaljevala?

Čeprav se zdi, da se svet avtomobilizma premika stran od velikih dizelskih motorjev, so ti proizvajalci dokazali, da je mogoče ustvariti zmogljive in učinkovite dizelske agregate, ki lahko konkurirajo tudi najmočnejšim bencinskim motorjem. Vprašanje je, ali se bo ta tradicija nadaljevala ali bomo videli prehod v povsem drugačno smer v prihodnosti. Kljub temu pa ostaja dejstvo, da so ti veliki dizelski motorji pustili pomemben pečat v zgodovini avtomobilske industrije in bodo ostali v spominu ljubiteljev prestižnih in zmogljivih avtomobilov.

vir

Foto: Mercedes-Benz

Portal24