Drugi tir napreduje: Končanih že 80 odstotkov del
Dela na drugem tiru Divača–Koper potekajo po načrtih. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob ogledu gradbišča izrazila zadovoljstvo, saj je že zgrajenih 27 kilometrov predorov, vsi viadukti so končani, postavljajo pa se tudi železniški tiri. Kot navaja MMC RTV SLO, je generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset poudaril, da je opravljenih več kot 80 odstotkov del, pri čemer zapletov ne pričakujejo.
Ministrica Bratušek je potrdila, da časovnica projekta, ki predvideva testiranje proge marca 2026, še vedno drži. “S tem ne mislim, da bodo vlaki takrat že vozili po voznem redu, ne bodo. Bo pa vzpostavljena prevoznost in proga se bo testirala,” je povedala za MMC RTV SLO. Po novi progi bodo tovorni vlaki pot med Divačo in Koprom opravili v samo pol ure, potniški vlaki pa v 17 minutah, kar je znatno krajše od trenutnih 45 minut.
Po besedah ministrice, ki jih navaja MMC RTV SLO, bo nova proga omogočila znatno povečanje števila vlakov. Trenutna proga zmore 94 vlakov na dan, nova enotirna proga jih bo zmogla 212, dvotirna pa 252. Generalni direktor 2TDK Matej Oset je za Radio Slovenija pojasnil: “Sodelujemo tako z izvajalcem kot nadzorniki – in to več kot dobro. Vse tisto, kar je bilo pomembno, smo naredili v tem času.”
Izplačila dosegla 80 odstotkov
Pristojni poudarjajo, da so izplačila za opravljena dela že dosegla 80 odstotkov, piše MMC RTV SLO. Direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli je povedal, da kumulativna vrednost plačil znaša 515 milijonov evrov od skupnih 650 milijonov evrov. Ob tem je bil zavrnjen zahtevek za dodatnih 350 milijonov evrov zaradi zamud pri viaduktu Glinščica, saj ga je družba 2TDK označila za neutemeljenega.
Kljub napredku so se na gradbišču pojavili izzivi, kot so kraški pojavi in plazovi. Plaz v dolini Glinščice drsi za približno centimeter na leto, a pristojni verjamejo, da ga je mogoče ustaviti. “Ta centimeter na leto potem lahko kompenziramo z ustreznimi tehničnimi rešitvami,” je za MMC RTV SLO pojasnil predstavnik DRI-ja Marko Movrin.
Turško podjetje Yapi Merkezi zaradi finančnih težav zmanjšalo število delavcev, a ostaja pogodbeni partner. Na gradbišču je trenutno tisoč delavcev, večino jih zagotavlja Kolektor. Kristjan Mugerli je izrazil prepričanje, da bodo z lastnim znanjem in kadrom uspešno zaključili projekt, še navaja MMC RTV SLO.
Gradnja drugega tira ostaja največji infrastrukturni projekt v Sloveniji, ki kljub izzivom napreduje po načrtih.
Portal24; Foto: Spletna stran Družbe 2TDK