Države EU podpirajo carine na kitajska električna vozila
Države članice Evropske unije so pripravljene podpreti uvedbo carin na kitajska električna vozila, je v intervjuju za Financial Times razkril evropski komisar za trgovino Valdis Dombrovskis. Če bodo konec oktobra na glasovanju carine prejele zadostno podporo ni naj začele veljati novembra.
Dombrovskis je pojasnil, da države članice zavedajo potrebe po zaščiti avtomobilske industrije EU pred morebitnimi škodljivimi učinki. “Jasno je, da se države članice zavedajo, da je treba zaščititi avtomobilsko industrijo EU, ker obstaja nevarnost poškodb,” je dejal. “Tržni delež kitajskih baterijskih električnih vozil zelo hitro narašča. To subvencioniranje je tam. Torej je to vsekakor vprašanje, ki ga je treba obravnavati.”
Že v začetku julija je Evropska unija sprejela odločitev o uvedbi začasnih carin na električna vozila, izdelana na Kitajskem, ki se gibljejo med 17,4 in 37,6 odstotki, poleg že obstoječe 10-odstotne dajatve na kitajski uvoz avtomobilov. Ta poteza je v Pekingu povzročila neodobravanje. Zagovorniki ukrepa medtem menijo, da je ta bistven za zaščito proizvajalcev EU pred nelojalno konkurenco.
Preiskava, ki jo je lani začela Evropska komisija, je pokazala, da kitajske subvencije podjetjem omogočajo umetno ohranjanje nizkih cen. Kitajska je te trditve zavrnila in trdila, da njena industrija naravno cveti. Kljub temu so kitajske znamke junija zasedle 11 odstotkov evropskega trga električnih avtomobilov, poroča Dataforce.
Posledice za trgovinske odnose
Članice EU bodo konec oktobra glasovale o trajnejših predlogih carin, ki naj bi začele veljati novembra. Dombrovskis je izrazil pripravljenost na iskanje “vzajemno sprejemljive rešitve” za reševanje uvoznega spora, čeprav bi to zahtevalo spremembo kitajske politike subvencij. “Trg EU ostaja bolj odprt za kitajsko blago in podjetja, kot je kitajski trg za EU,” je poudaril. “Zato se veliko osredotočamo na naše razprave s kitajskimi kolegi, da bi odpravili te različne ovire za dostop do trga, da bi zagotovili več vzajemne trgovine.”
Nekatere države EU, predvsem Nemčija, se bojijo, da bi upor proti kitajskemu uvozu lahko škodoval evropski trgovini. Kitajska je ključni trg za nemške avtomobile, kar pomeni, da industrijski akterji neradi tvegajo negativne posledice. “Kitajska je druga največja trgovinska partnerica EU,” je priznal Dombrovskis. “Jasno je, da nas zanimata trgovina in naložbe na Kitajskem. Hkrati je treba opozoriti, da so naši trgovinski odnosi zelo neuravnoteženi.”
Nemčija in druge države
Kljub začetni kritiki carin je Nemčija v julijski svetovalni anketi ni glasovala proti ukrepom, temveč se je vzdržala. “Nemčija je sodelovala v razpravi, ne da bi se zavezala,” je dejal tiskovni predstavnik nemškega ministrstva za gospodarstvo Korbinian Wagner. “Po mnenju nemške vlade je zdaj ključno poiskati hitro in prijateljsko rešitev s Kitajsko.” Devet drugih držav se je vzdržalo glasovanja, štiri so bile proti carinam, 11 pa jih je glasovalo za.
Morebitni odziv Kitajske
Še vedno ni jasno, kako bi se Kitajska odzvala na dokončne carine, čeprav je Peking že zagrozil z uvedbo lastnih dajatev na blago iz EU, kot sta svinjina in žgane pijače. Nekateri kitajski proizvajalci avtomobilov so prav tako začeli odpirati tovarne v EU, da bi se izognili carinam. Dombrovskis je opozoril, da mora minimalni del proizvodnje potekati v EU, da bi se izognili uvoznim dajatvam.
Stališče Evropske komisije je še vedno blažje od stališča vlade ZDA. Maja je ameriški predsednik Joe Biden uvedel 100-odstotne carine na kitajski uvoz električnih vozil.
[Vir: Euronews]; Portal24; Foto: BYD