Drzen korak v filmsko neznano: Joker: Folie À Deux
[Euronews] – V letu 2019 je Todd Phillips s filmom Joker prejel Oskarja, s čimer je temni in neprijetni psihološki triler dosegel globalno priznanje. V nadaljevanju tega uspeha se je Phillips odločil za pogumno, vendar kontroverzno potezo – vključitev glasbenih točk v nadaljevanje, Joker: Folie À Deux. Lady Gaga se v tem filmu pridruži Joaquinu Phoenixu v vlogi Harleen Quinzel, znane kot Harley Quinn, a namesto preproste zgodbe o norosti in nasilju smo priča delnemu džuboks muzikalu. A kljub visokim pričakovanjem in zvezdniški zasedbi, se zdi, da ta poskus ni najbolj uspel.
Arthur Fleck in Harleen Quinzel: nenavadna ljubezenska zgodba
Joker: Folie À Deux se začne s prizorom Arthurja Flecka (Joaquin Phoenix), ki je zaprt v azilu Arkham in čaka na sojenje za umor petih ljudi. Njegovo življenje v zaporu je monotono, dokler ne sreča Harleen Quinzel (Lady Gaga), piromanke, ki je velika oboževalka Jokerja. Med njima se hitro razvije nevarna romanca, prepletena z glasbenimi vložki iz zlate dobe Hollywooda. Njuna zveza je prikazana kot strastna, vendar vprašljiva – Arthur je prepričan, da ga Harleen “razume”, a gledalec se hitro vpraša, ali ga morda le igra.
Film se razlikuje od prvotnega Jokerja s tem, da vključuje glasbene točke, vendar to ne naredi z dovolj prepričljivosti ali globine. Phillips si zasluži priznanje za drznost, saj se ni podredil pričakovanjem in ustvaril tipičnega nadaljevanja, vendar rezultat ostane med polovičnim muzikalom in dolgočasno sodno dramo. Glasbene številke so večinoma nepotrebne in ponavljajoče, kar filmu odvzame intenzivnost in temo, ki je zaznamovala prvi del. Namesto da bi obogatili zgodbo, se zdi, da so v film vključene zgolj zato, da bi upravičile prisotnost Lady Gaga.
Prazna predstava z malo globine
Kljub temam o zablodah kolektivnega nezavednega in kultu osebnosti, je Joker: Folie À Deux prazen in plitk poskus. Phillips je bil morda preveč ambiciozen z vključitvijo metabesedilnih referenc, vendar ti namigi na širšo družbeno kritiko ostanejo površinski in neizdelani. Film poskuša biti drzen in inovativen, a hitro postane predvidljiv in slabo napisan. Prepletanje Arthurjeve osebnosti s persono Jokerja ter Harleenina vloga v njegovem življenju bi lahko ponudila več psihološke globine, vendar se to zgodi le površinsko.
Ena od glavnih pomanjkljivosti filma je odsotnost izvirnosti, ki je zaznamovala prvega Jokerja. Zgodba se preveč zanaša na glasbene točke in znane pesmi, kot so “That’s Entertainment” in “I’ve Got the World on a String”, ki so očitno izbrane zaradi simbolike, vendar ne doprinesejo k razvoju likov ali zgodbe. Fantazijske glasbene številke so sicer lepo posnete, a so brez energije in čarobnosti, ki bi lahko film povzdignile na višji nivo. Kinematograf Lawrence Sher je dobro opravil svoje delo, a vizualni sijaj ne more rešiti zgodbe, ki trpi zaradi pomanjkanja jasne vizije in usklajenosti.
Joaquin Phoenix in Lady Gaga: Neizkoriščena izkoriščena potenciala
Phoenixova predanost vlogi ostaja impresivna, a njegov nastop v tem filmu ne ponuja veliko novega. Videti je še bolj suhljat in izčrpan kot v prvem delu, kar prispeva k njegovi srhljivi pojavnosti, vendar tudi on ne more rešiti scenarija. Lady Gaga, ki je znana po svojih glasbenih in igralskih sposobnostih, v vlogi Harleen Quinzel deluje nekoliko izgubljeno. Njena prezenca ni dovolj močna, da bi tekmovala s Phoenixovim Jokerjem, kar je še posebej očitno glede na naravo njunega odnosa, ki bi moral biti enakovreden.
Ne da bi razkrili podrobnosti, lahko rečemo, da je zaključek filma predvidljiv in nekoliko razočara. Medtem ko je prvi Joker sprožil polemike in pritegnil pozornost s svojo provokativno pripovedjo, je Folie À Deux predvsem dolgočasen in nepomemben. Kljub svojemu drznemu konceptu in igralski zasedbi, film ne uspe ujeti tistega, kar je naredilo prvega Jokerja tako posebnega. Namesto globoke zgodbe o norosti in nasilju dobimo plitko, metabesedilno igro, ki se bolj ukvarja z obliko kot z vsebino.
Portal24; Foto: Pixabay/Frank_Reppold