Dvakrat prodal isto aplikacijo in zaslužil milijone dolarjev

ByAna Koren

1. februarja, 2023
Foto: Pexels [fotografija je simbolna]

Z dvakratno prodajo iste aplikacije je zaslužil milijone dolarjev

Discord je pred kratkim objavil, da je kupil aplikacijo Gas, ki prijateljem omogoča, da si anonimno delijo komplimente. Enako aplikacijo je leta 2017 od istega avtorja kupil Facebook.

Gas je aplikacija, ki je namenjena ameriškim srednješolcem in je med njimi zelo priljubljena, uporablja pa se za sprožanje različnih anket znotraj iste šole, kjer lahko dijaki anonimno odgovarjajo na vprašanja o svojih sošolcih. Aplikacija je specifična v tem, da za razliko od drugih socialnih omrežij med študenti spodbuja pozitivne informacije in pohvale ter tako povečuje njihovo samozavest.

Aplikacija je bila predstavljena poleti 2022. Ima več kot 10 milijonov prenosov in približno 7 milijonov dolarjev prihodkov. Nedavno jo je za neznani znesek kupil Discord. Treba je opozoriti, da je podjetje od leta 2020 zbralo približno 100 milijonov dolarjev, ki jih namerava vložiti v širitev izven igralniške skupnosti in od takrat cilja na ustvarjalce in platforme, ki niso igre na srečo.

Identična ideja je bila že enkrat prodana

A zgodba je enaka tisti iz leta 2017, ko je Facebook za večmilijonsko vsoto kupil aplikacijo TBH s popolnoma enakim namenom in skoraj enakim načinom delovanja.

TBH je postavljal tudi naključna vprašanja o uporabnikih, predvsem v pozitivnem kontekstu. Anketiranci naj bi bili iskreni glede svojih kontaktov in jim dajali anonimne pohvale. Facebook je po 9 mesecih TBH zaprl. Kot razlog je navedel nizko zanimanje uporabnikov.

Tako Gas kot TBH je zasnoval isti človek – Nikita Bier. Bier je pred TBH oblikoval in lansiral kar 14 aplikacij, od katerih nobena ni bila uspešna. Realno niti TBH ni uspel, a je Bier s tem dobro zaslužil. Predstavlja se kot ameriški podjetnik in investitor, njegovo premoženje pa ocenjujejo na okoli 1,9 milijona dolarjev. 

Discord v Gasu vidi veliko priložnost, saj verjame, da je platforma priložnost za gradnjo odnosov in širjenje pozitivne energije ter da je lahko prostor za smiselno druženje mladih. Ali se jim bo naložba obrestovala ali bodo sledili zloglasnemu zgledu Facebooka, bomo še videli.

vir Foto: Pexels