Edvard Kadič: 30 nasvetov za dober prvi vtis 1/3

Foto: Pexels

30 nasvetov za dober prvi vtis

Znameniti izrek: “Le enkrat imaš možnost za prvi vtis”, je še kako resničen. Različne znanstvene raziskave kažejo, da se prvi vtis ustvari v prvih nekaj desetinkah sekunde našega srečanja z drugimi.

Ta vtis potem določa večino obnašanja, razumevanja in ustvarjanja sodb, v nadaljnjem razvoju našega odnosa z drugim. Znanstvene raziskave na tem področju tudi kažejo, da je ustvarjeni prvi vtis izjemno trdovraten. To predvsem pomeni, da ga kasneje zelo težko spremenimo.

Večinoma ga v nadaljevanju zgolj nekoliko prilagodimo. Iz omenjenega izhaja, da je dober prvi vtis izjemno pomemben za našo uspešnost na vseh področjih v življenju. Še posebej tistih, kjer smo kasneje tudi v fizičnem stiku z drugimi. V nadaljevanju se bom posvetil predvsem konkretnim nasvetom in strategijam, s pomočjo katerih si boste lahko hitro pomagali pri doseganju ciljev oz. povečali stopnjo uspešnosti v svojem življenju.

I. Osebna naravnanost pri prvem vtisu

1. Prvi vtis je pomemben

V prvih nekaj sekundah (cca 20 sekund), razvijemo od osem do dvanajst predpostavk oz. mnenj o ljudeh. Če ne boste že ob prvem stiku naredili dobrega vtisa, bo z vsako naslednjo sekundo težje spremeniti mnenje o vas. Vsaka sprememba mnenja namreč predstavlja napor oz. potrebo po dodatni količini energije.

Nasvet: Odločite se, kakšna predstavo naj si o vas ustvarijo ljudje. Naj bo takšna, ki je skladna z vašimi cilji v življenju.

2. Spoštovanje

Pogovore pričenjajte letom in statusu primerno. Če imate opravka s starejšimi ljudmi, obvezno uporabljajte formalni pozdrav, besedo gospod oz. gospa pred priimkom ter priimek. Ljudje vam bodo hitro sami dali vedeti, kako se počutijo pri formalnem naslavljanju in ali je bolje preiti na manj formalno naslavljanje ali ne.

Nasvet: Pozdravljajte z „Dober dan“, nato pa bodite pozorni na reakcijo sogovornika oz. sogovornice. Izogibajte se izrazom „živijo“, „serbus“ ipd., še posebej v formalnem okolju. Veliko ljudi v srednjih letih je npr. izjemno občutljivih na natakarje, ki jih pozdravijo z „Živijo, kaj boš?“ Kot radi rečejo v prispodobi: „Krav pa res nismo pasli skupaj.“

3. Entuziazem

Govorite z entuziazmom tj. pozitivno, nabito s čustvi in energijo. Večina pozdravov je med prvim vtisom žal precej monotona in gredo hitro v pozabo.

Nasvet: Bodite pozorni na srečanja z ljudmi, kjer bo entuziazem opazen. Opazujte, kaj počnejo, kako pristopijo in kakšen je njihov glas. Vadite takšen pristop in ne pozabite na svojo glasnost. Bodite nekoliko glasnejši, kot ste običajno med pogovorom.

4. Bodite to kar ste

Ne posnemajte drugih, temveč si dovolite biti to, kar ste. Od drugih se zgolj učite. Ni hujšega, kot stik z nekom, ki se za vsako ceno trudi biti nekdo drug. Zelo hitro namreč ugotovite, da je s sogovornikom nekaj „narobe“ in od tega trenutka dalje je njegova oz. njena kredibilnost zelo omajana.

Nasvet: Bodite blagi do sebe. Nihče se še ni pameten rodil in nihče ni brez vaje opravil vseh stikov s soljudmi brez napake. Ljudje delamo napake in spodrsljaje zato, da se iz njih kaj naučimo in ne zato, da se z njimi obremenjujemo.

5. Vizualizacija

Vizualizirajte se kot uspešno osebo. Če si takšni vrhunski športniki, kot je npr. naš olimpijski prvak Primož Kozmus, pomagajo z vizualizacijo do vrhunskih rezultatov, zakaj si nebi tudi vi? Uporaba vizualizacije in njena učinkovitost pri doseganju rezultatov, dokazano daje rezultate.

Nasvet: Zaprite oči in si v mislih ustvarite sliko sebe med popolnim srečanjem, na katerega se pripravljate. V mislih se morate videti, kako odlično izgledate, slišati, kako izgovarjate prave besede in začutiti pozitivno naravnanost, ki veje iz vas in osebe, s katero se boste srečali.

6. Vnaprejšnje sodbe

Izogibajte se sodbam vnaprej ter raznim pomislekom glede let, narodnosti, zakonskem stanu, obleki, barvi kože ipd.. Še posebej bodite pozorni na svoje predsodke, če se dnevno srečujete z večjim številom nepoznanih ljudi. Ni tako malo primerov npr. v prodaji, kjer je neprimerno obnašanje do stranke zaradi npr. mnenja o neprimernem izgledu stranke, vodilo do izgube prodaje.

Nasvet: Obstaja simpatičen izrek: „Sto ljudi, sto čudi“. Z drugimi besedami, ljudje smo si različni in nikjer ne piše, da naša obstoječa prepričanja o ljudeh vedno držijo. Sprejmite to dejstvo čim prej in na takšen način izstopite iz okvirov svojih prepričanj.

7. Zaupanje vase

Zaupajte vase oz. v svoj izdelek ali storitev, če gre za poslovno okolje. Ljudje smo si različni, imamo različne potrebe in uporabljamo različne izdelke in storitve. Velja, da ljudje čutijo, ali zaupamo vase oz. svoj izdelek (storitev) ali ne.

Nasvet: Razumeti moramo, da smo prav mi (vsakdo med nami) prava dodana vrednost temu svetu. Brez nas bi bil ta svet veliko bolj siromašen in monoton. Smiselno enako velja to tudi za naše izdelke ali storitve.

8. Pritoževanje

Takoj se nehajte pritoževati. Vsak dan imate namreč na voljo določeno količino energije. Če jo boste trošili napačno, se bo to slej ko prej odrazilo na vaših rezultatih. Če pa boste že ob prvem stiku z ljudmi negativno naravnani, boste ustvarili tudi temu primeren vtis.

Nasvet: Osredotočite se na stvari, ki jih lahko nadzorujete. Stvarem, na katere nimate veliko vpliva, ne posvečajte veliko pozornosti.

9. Ustvarjanje zaupanja

Čas med prvim stikom izkoristite zato, da ustvarite čim večjo mero zaupanja. Če ne bo prišlo do zaupanja, bodo vaši napori v nadaljevanju stika pogosto usmerjeni prav v spremembo nezaupanja do vas. Potrošili boste veliko energije, uspeh pa je že vnaprej precej vprašljiv.

Nasvet: Če ne poznate odgovora na vprašanje, to povejte. Bodite iskreni v svojih odgovorih. Ves čas.

9 II. Verbalna komunikacija pri prvem vtisu

10. Glas

Kadar so ljudje nervozni, se njihov glas poviša za kakšno oktavo ali dve, običajno pa začnejo tudi nekoliko hitreje govoriti. V skrajnih primerih se pojavi odkašljevanje in celo tresenje glasu.

Nasvet: Poslušajte svoj glas, ko se pogovarjate s prijatelji. Postanite pozorni na višino svojega glasu ter hitrost govorjenja. Danes ima večina mobilnih telefonov snemalnike. Posnemite se in se poslušajte.

… nadaljevanje naslednjo soboto…

Več o Edvardu Kadiču TUKAJ

Foto: Pexels Govoricatelesa.si