30 nasvetov za dober prvi vtis
Znameniti izrek: “Le enkrat imaš možnost za prvi vtis”, je še kako resničen. Različne znanstvene raziskave kažejo, da se prvi vtis ustvari v prvih nekaj desetinkah sekunde našega srečanja z drugimi.
Ta vtis potem določa večino obnašanja, razumevanja in ustvarjanja sodb, v nadaljnjem razvoju našega odnosa z drugim. Znanstvene raziskave na tem področju tudi kažejo, da je ustvarjeni prvi vtis izjemno trdovraten. To predvsem pomeni, da ga kasneje zelo težko spremenimo.
Večinoma ga v nadaljevanju zgolj nekoliko prilagodimo. Iz omenjenega izhaja, da je dober prvi vtis izjemno pomemben za našo uspešnost na vseh področjih v življenju. Še posebej tistih, kjer smo kasneje tudi v fizičnem stiku z drugimi. V nadaljevanju se bom posvetil predvsem konkretnim nasvetom in strategijam, s pomočjo katerih si boste lahko hitro pomagali pri doseganju ciljev oz. povečali stopnjo uspešnosti v svojem življenju.
Prvih deset nasvetov najdete TUKAJ.
2. del
11. Kramljanje
Razvijte svojo sposobnost kramljanja. Za odličen prvi stik je sposobnost neobveznega kramljanja zelo pomembna. Gre za sposobnost kramljati s komerkoli kjerkoli tako, da ni neprijetno ne vam in ne sogovorniku.
Nasvet: V miru si vnaprej izberite dve ali tri pozitivne teme, o katerih boste (vedno) kramljali. Zelo primerni so športni dosežki (vaši, nacionalni), kulturni dogodki, včasih tudi utrinki na področju estrade (koncerti, razstave ipd.). Izogibajte se politike, dogodkov iz črne kronike in govorjenja šal. Če je smešno vam, še ni nujno, da bo smešno tudi ostalim.
12. Pripravljenost
V različnih situacijah je dobro uporabljati različne uvodne stavke. Predvsem se moramo biti sposobni prilagoditi dani situaciji. Ljudje smo različni, prav tako tudi situacije.
Nasvet: Uspeh ni nikoli posledica naključja. Pripravite se vnaprej. V mislih preigrajte različne situacije in pomislite na konkretne situacije, v katerih ste se znašli v zadnjih 12-ih mesecih. Ugotovili boste, da se določeni tipi situacij ponavljajo (npr. prihod strank, spoznavanja na zabavah ipd.) in vsaj za njih razvijte primerne uvodne nagovore.
13. Dober dan, kako ste?
Gre za zelo pogosto uporabljeno frazo ob srečanjih. V veliki večini primerov boste dobili odgovor „Dobro.“ Si res želite, da bo prvi vtis o vas dolgočasen, običajen in bled? Seveda ne. Tudi zato berete te vrstice, da boste ustvarili odličen prvi vtis.
Nasvet: Izogibajte se omenjene fraze in si ustvarite sebi primerno. Takšno, za katero boste ugotovili, da se nanjo ljudje pozitivno odzivajo in da jih lahko hitro zapletete v prijetno neobvezno kramljanje.
14. „Elevator pitch“
Razvijte kratko, a učinkovito predstavitev o sebi oz. svojemu delu. Izraz „elevator pitch“ izhaja iz angleščine, gre pa za idejo, da naj bi se bil vsakdo sposoben učinkovito predstaviti med eno samo vožnjo z dvigalom. (elevator = angl. dvigalo)
Nasvet: Nagovor mora biti kratek, jedrnat, v sogovorniku pa mora sprožiti željo po tem, da vas bolje spozna. Vaše delo, vaš način razmišljanja, vaše rezultate …
15. Telefon
Razvijte vesel, prijeten in sproščen telefonski pozdrav. Še posebej, če se npr. ukvarjate s prodajo. Vaše obnašanje po telefonu je v bistvu samo izraz vaše celotne podobe, katera pa se izraža brez govorice telesa.
Nasvet: Uporabljajte snemalnik na telefonu ali telefonsko tajnico. Posnemite se, naredite več različic in izberite tisto, ki vam je posebej všeč. Nato pa jo tudi uporabljajte.
16. Elektronska pošta
Pri prvih stikih po elektronski pošti velja načelo, da je manj več. Danes ljudje dnevno prejemamo precej velike količine različne elektronske pošte, zato vedno manj ljudi tudi bere sporočila v celoti.
Nasvet: Držite se načela „manj je več“. Pazite na naslov, da je zanimiv, sporočilo pa naj s čim manj besedami pove bistvo. Če menite, da tega ne morete ali ne znate storiti, se čim prej udeležite kakšnega tečaja ali seminarja na to temo in se bolje seznanite z zakonitostmi, ki se jih je dobro držati na tem področju.
17. Družabna omrežja
Moč družabnih omrežij je iz dneva v dan večja. Vedno več ljudi spoznava možnosti, ki jih nudijo tovrstna omrežja tako v smislu spoznavanja drugih, kot tudi druženja, promocije izdelkov ali storitev ipd..
Nasvet: V virtualnem svetu ustvarite prijetno in iskreno okolje, kamor ljudje radi zaidejo v okviru svojih iskanj ali želje po navezavi stikov. Uporabljajte slike visoke resolucije, vaši nagovori pa naj bodo primerno neposredni
11 III. Neverbalna komunikacija pri prvem vtisu
18. Zunanji videz
Ljudje nas sodijo po našem videzu. Naj se sliši še tako čudno, vendar smo na nek način tudi svoj lasten izdelek. Še kako je pomembno, v kaj smo „zapakirani“.
Nasvet: Moški pazite na urejenost dlak na glavi (lasje, brada, brki), ženske na ličila. Pri oblačilih velja, da se moramo z oblačili prilagoditi okolju, v katerem se nahajamo. V poslovnem okolju se moramo npr. obvezno oblačiti poslovnim običajem primerno (obleka, kravata, kostim ipd.), ob tem pa nam ni potrebno za vsako ceno kupovati najdražjih oblačil.
19. Govorica telesa
Posebno pozornost je potrebno posvetiti usklajenosti med verbalno in neverbalno komunikacijo. V trenutku, ko sogovornik zazna razliko med izražanjem skozi govorico telesa in izražanjem z besedami, bo naša kredibilnost splavala po vodi.
Nasvet: Vadite pred ogledalom in se opazujte, ali npr. med pozdravljanjem, delujete umetno ali naravno. Opazujte izraz na ustnicah, oči, naklon telesa, postavitev vaših stopal. Cilj je, da se boste med pravim pozdravljanjem zavedali dogajanja in sčasoma postali popolnoma sproščeni.
20. Nasmeh
Vaš nasmeh mora izžarevati voljo do življenja, toplino in samozavest. Iskren nasmeh bo, v ljudeh okoli vas, sprožil občutja sprejetosti in ljudje se bodo ob vas počutili dobro. Pri iskrenem nasmehu se smejijo tudi oči, pri lažnem oz. narejenem nasmehu pa se smejijo le usta.
Nasvet: Nasmeh vadite pred ogledalom. Prosite prijatelje, da ocenijo vaš nasmeh, njihove pripombe pa vzemite resno in jih upoštevajte.
… nadaljevanje naslednjo soboto…
Več o Edvardu Kadiču TUKAJ
Govoricatelesa.si Foto: Pexels