Električna vozila v mrazu: Koliko dosega izgubijo v resnici?

Tesla polnjenje [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Električna vozila v mrazu: Koliko dosega izgubijo v resnici?

V zadnjih letih so električna vozila postala vse bolj priljubljena izbira med vozniki, saj ponujajo okolju prijaznejšo alternativo tradicionalnim avtomobilom z motorji na notranje izgorevanje. Kljub tehnološkemu napredku pa zimske razmere še vedno predstavljajo poseben izziv za njihovo delovanje, zlasti ko gre za zmogljivost baterij in dosege. Nizke temperature namreč lahko vplivajo na delovanje električnih vozil, kar odpira vprašanja o tem, kako učinkovita so v hladnejših podnebjih. Raziskave in testi kažejo, da so določeni modeli bolje prilagojeni na mrzle razmere, vendar ostajajo razlike, ki jih je vredno podrobneje raziskati.

V mrzlih razmerah se kemične reakcije v baterijah upočasnijo, kar povzroča zmanjšano zmogljivost. Po raziskavi norveške avtomobilistične zveze, ki je opravila obsežne zimske preizkuse EV vozil, so vozila s toplotnimi črpalkami manj občutljiva na padec dosega, navaja Auto Blog. Na podlagi podatkov, ki jih je zbrala raziskovalna skupina Recurrent, EV vozila s toplotno črpalko v povprečju ohranijo 83 odstotkov običajnega dosega v zimskih razmerah, medtem ko vozila brez toplotnih črpalk padejo na povprečje 75 odstotkov.

Podrobnosti raziskave

Raziskava, ki je vključevala 18.000 vozil iz 20 različnih modelov, je pokazala, da so najboljša vozila za zimske razmere tista z vgrajenimi toplotnimi črpalkami. Med najbolj učinkovitimi so bili:

  • Tesla Model X – standardni doseg 529 km, pozimi pade na 470 km (89 odstotkov).
  • Tesla Model S (s toplotno črpalko) – standardni doseg 651 km, pozimi pade na 573 km (88 odstotkov).
  • Audi e-tron – standardni doseg 440 km, pozimi pade na 382 km (87 odstotkov).
  • Tesla Model Y – standardni doseg 531 km, pozimi pade na 457 km (86 odstotkov).
  • Hyundai Ioniq 5 – standardni doseg 507 km, pozimi pade na 431 km (85 odstotkov).

Tesla Model X, ki v normalnih razmerah omogoča doseg 329 milj, pozimi izgubi le 37 milj dosega. To vozilo izstopa kot odličen primer izboljšanih tehnologij, ki zagotavljajo zanesljivost tudi pri ekstremnih temperaturah.

Na drugi strani pa so nekatera vozila zabeležila večje izgube dosega, zlasti tista brez toplotnih črpalk. Najmanj učinkovit je bil Volkswagen ID.4, pri katerem se doseg zmanjša s 291 na zgolj 183 milj, kar pomeni le 63 odstotkov običajnega dosega.

Med vozili, ki dosežejo manj kot 80 odstotkov običajnega dosega, so tudi:

  • Tesla Model 3 – standardni doseg 491 km, pozimi pade na 388 km (79 odstotkov).
  • Nissan Leaf – standardni doseg 364 km, pozimi pade na 284 km (78 odstotkov).
  • Tesla Model S (brez toplotne črpalke) – standardni doseg 651 km, pozimi pade na 501 km (77 odstotkov).
  • Ford F-150 Lightning – standardni doseg 370 km, pozimi pade na 298 km (74 odstotkov).
  • Chevy Equinox EV – standardni doseg 483 km, pozimi pade na 358 km (74 odstotkov).
  • Cadillac Lyriq – standardni doseg 483 km, pozimi pade na 348 km (72 odstotkov).
  • Chevrolet Bolt EV – standardni doseg 416 km, pozimi pade na 287 km (69 odstotkov).
  • Ford Mustang Mach-E – standardni doseg 491 km, pozimi pade na 325 km (66 odstotkov).
  • Volkswagen ID.4 – standardni doseg 468 km, pozimi pade na 294 km (63 odstotkov).
  • Kona – standardni doseg 484 km, pozimi pade na 407 km (84 odstotkov).

Izboljšave polnjenja v zimskem času

Novejša električna vozila postajajo vse bolj prilagojena na mrzle razmere. Ena ključnih izboljšav je funkcija predkondicioniranja baterije, ki omogoča hitrejše in učinkovitejše polnjenje. Lastniki lahko nastavijo polnilne postaje kot cilje v navigacijskem sistemu vozila, kar omogoča pripravo baterije za optimalno polnjenje ob prihodu.

Andrew Garberson iz Recurrent je poudaril, da večina voznikov, katerih povprečna dnevna vožnja znaša okoli 30 milj, opazi le minimalen vpliv mraza na zmogljivost vozila. Prilagoditve, kot je pogostejše polnjenje, zadoščajo za ohranjanje običajnega ritma vožnje, medtem ko večja potovanja zahtevajo bolj skrbno načrtovanje.

Nasveti za varno uporabo EV pozimi

Michael Hoosein, tiskovni predstavnik MNH Injury Lawyers, opozarja, da je poznavanje omejitev svojega vozila ključno za varno vožnjo pozimi. Priporoča redno vzdrževanje vozila in dodatno načrtovanje za daljša potovanja, da bi se izognili morebitnim težavam. Vozniki bi se morali zavedati, da je izguba dosega pri nizkih temperaturah začasna in da se stanje normalizira, ko se temperature dvignejo na okoli 20–24 °C.

Kljub nekaterim omejitvam zaradi mraza so električna vozila z napredovanjem tehnologije postala vsestranska izbira za različne vremenske razmere. Čeprav hladno vreme vpliva na zmogljivost baterije, je izguba dosega pri večini modelov manjša, kot se je morda zdelo v preteklosti. Prilagoditve, kot so toplotne črpalke in pametni sistemi za polnjenje, pripomorejo k izboljšanju uporabniške izkušnje tudi v najtežjih zimskih pogojih.

Portal24; Foto: Pixabay/fotografija je simbolna