Site icon Portal24

Električna vozila v mrazu: Koliko dosega izgubijo v resnici?

Tesla polnjenje [Foto: Pixabay/fotografija je simbolna]

Električna vozila v mrazu: Koliko dosega izgubijo v resnici?

V zadnjih letih so električna vozila postala vse bolj priljubljena izbira med vozniki, saj ponujajo okolju prijaznejšo alternativo tradicionalnim avtomobilom z motorji na notranje izgorevanje. Kljub tehnološkemu napredku pa zimske razmere še vedno predstavljajo poseben izziv za njihovo delovanje, zlasti ko gre za zmogljivost baterij in dosege. Nizke temperature namreč lahko vplivajo na delovanje električnih vozil, kar odpira vprašanja o tem, kako učinkovita so v hladnejših podnebjih. Raziskave in testi kažejo, da so določeni modeli bolje prilagojeni na mrzle razmere, vendar ostajajo razlike, ki jih je vredno podrobneje raziskati.

V mrzlih razmerah se kemične reakcije v baterijah upočasnijo, kar povzroča zmanjšano zmogljivost. Po raziskavi norveške avtomobilistične zveze, ki je opravila obsežne zimske preizkuse EV vozil, so vozila s toplotnimi črpalkami manj občutljiva na padec dosega, navaja Auto Blog. Na podlagi podatkov, ki jih je zbrala raziskovalna skupina Recurrent, EV vozila s toplotno črpalko v povprečju ohranijo 83 odstotkov običajnega dosega v zimskih razmerah, medtem ko vozila brez toplotnih črpalk padejo na povprečje 75 odstotkov.

Podrobnosti raziskave

Raziskava, ki je vključevala 18.000 vozil iz 20 različnih modelov, je pokazala, da so najboljša vozila za zimske razmere tista z vgrajenimi toplotnimi črpalkami. Med najbolj učinkovitimi so bili:

Tesla Model X, ki v normalnih razmerah omogoča doseg 329 milj, pozimi izgubi le 37 milj dosega. To vozilo izstopa kot odličen primer izboljšanih tehnologij, ki zagotavljajo zanesljivost tudi pri ekstremnih temperaturah.

Na drugi strani pa so nekatera vozila zabeležila večje izgube dosega, zlasti tista brez toplotnih črpalk. Najmanj učinkovit je bil Volkswagen ID.4, pri katerem se doseg zmanjša s 291 na zgolj 183 milj, kar pomeni le 63 odstotkov običajnega dosega.

Med vozili, ki dosežejo manj kot 80 odstotkov običajnega dosega, so tudi:

Izboljšave polnjenja v zimskem času

Novejša električna vozila postajajo vse bolj prilagojena na mrzle razmere. Ena ključnih izboljšav je funkcija predkondicioniranja baterije, ki omogoča hitrejše in učinkovitejše polnjenje. Lastniki lahko nastavijo polnilne postaje kot cilje v navigacijskem sistemu vozila, kar omogoča pripravo baterije za optimalno polnjenje ob prihodu.

Andrew Garberson iz Recurrent je poudaril, da večina voznikov, katerih povprečna dnevna vožnja znaša okoli 30 milj, opazi le minimalen vpliv mraza na zmogljivost vozila. Prilagoditve, kot je pogostejše polnjenje, zadoščajo za ohranjanje običajnega ritma vožnje, medtem ko večja potovanja zahtevajo bolj skrbno načrtovanje.

Nasveti za varno uporabo EV pozimi

Michael Hoosein, tiskovni predstavnik MNH Injury Lawyers, opozarja, da je poznavanje omejitev svojega vozila ključno za varno vožnjo pozimi. Priporoča redno vzdrževanje vozila in dodatno načrtovanje za daljša potovanja, da bi se izognili morebitnim težavam. Vozniki bi se morali zavedati, da je izguba dosega pri nizkih temperaturah začasna in da se stanje normalizira, ko se temperature dvignejo na okoli 20–24 °C.

Kljub nekaterim omejitvam zaradi mraza so električna vozila z napredovanjem tehnologije postala vsestranska izbira za različne vremenske razmere. Čeprav hladno vreme vpliva na zmogljivost baterije, je izguba dosega pri večini modelov manjša, kot se je morda zdelo v preteklosti. Prilagoditve, kot so toplotne črpalke in pametni sistemi za polnjenje, pripomorejo k izboljšanju uporabniške izkušnje tudi v najtežjih zimskih pogojih.

Portal24; Foto: Pixabay/fotografija je simbolna

Exit mobile version