Električni avtomobili bi lahko hranili energijo
Električni avtomobili bi lahko močno pripomogli k stabilizaciji električnih omrežij in razvoju obnovljivih virov energije, trdi študija, objavljena v reviji Nature. Prehod na obnovljive vire energije, kot sta veter ali sonce, je ključen za spopadanje z globalnim segrevanjem.
Tehnologija Vehicle to grid (V2G), ki je trenutno v razvoju, omogoča električnim avtomobilom, da se polnijo, ko je na voljo dovolj električne energije, in jo ponovno obnovijo prek istega terminala, ko količina energije v omrežju upade.
Po izračunih raziskovalca Chengjian Xuja z Univerze v Leidnu na Nizozemskem bi lahko s povečanjem števila električnih avtomobilov te potrebe po shranjevanju do leta 2030 pokrili v večini držav sveta.
Baterije bi lahko do leta 2050 ponujale od 32 do 62 teravatov zmogljivosti, kar je več od potreb po skladiščenju, ki jih ocenjuje Mednarodna agencija za obnovljivo energijo. Ta izračun vključuje tudi ponovno uporabo dragocenih izrabljenih baterij. Baterije zaradi 20- ali 30-odstotne izgube avtonomije veljajo za nezadostne za avtomobile.
“To bi zmanjšalo povpraševanje po shranjevanju energije”
“Uporaba električnih avtomobilov za shranjevanje električne energije bi zmanjšala povpraševanje po shranjevanju energije in podnebne vplive, povezane s proizvodnjo opreme za shranjevanje,” je Xu povedal AFP.
Raziskovalec pričakuje omejeno sodelovanje uporabnikov električnih avtomobilov v sistemu V2G. Ti cikli bi lahko nekoliko zmanjšali življenjsko dobo baterije. Toda ta udeležba je “ključna” in vlada lahko pomembno vlogo s spodbudami z mikroplačili za posameznike, ki priključijo svoje avtomobile na terminal in delijo svojo elektriko, ali obvezuje podjetja, da povežejo svoje vozne parke.
Študija vključuje podatke s kitajskega, evropskega, ameriškega in indijskega trga ter upošteva dejavnike, kot so različne tehnologije baterij, avtomobilske razdalje ali povprečne temperature, ki vplivajo na življenjsko dobo baterije.
Več proizvajalcev, kot sta Hyundai ali Renault, vozila, opremljena z V2G, na primer v Utrechtu, že preizkuša. Nekatere Tesle so tudi že združljive, prav tako številni domači polnilci.
Pri Renaultu ocenjujejo, da bi si lahko voznik in podjetje pri najetem električnem avtomobilu razdelila do 400 evrov na leto, če voznik pusti avto priklopljen 8 ur na dan.
Foto: Pexels