Električni avtomobili pozimi izgubijo do 30 odstotkov dosega
Doseg električnih avtomobilov je, poleg cene, glavna tema pogovorov o njih. Še posebej v primerjavi s klasičnimi avtomobili.
Hočeš nočeš moramo priznati, da vse kaže na to, da imajo vozila na fosilna goriva in vozila na elektriko eno podobnost – deklarirano porabo goriva/energije, ki jo je v praksi nemogoče doseči. Testi preverjanja dosega jasno kažejo na izzive predvsem električnih avtomobilov. Pokazali so, da se pri nizkih temperaturah okolja doseg zmanjša do 30 odstotkov.
Najnovejšo raziskavo je izvedel What Car? , ki je na poligonu testu podvrgel deset električnih avtomobilov. Avtomobile s popolnoma napolnjenimi baterijami so čez noč pustili zunaj, pri temperaturah blizu 0⁰C. Drugi dan so avtomobile odpeljali na testno stezo.
Mini ima najmanjšo baterijo in najnižji doseg, zato je pričakovano odpadel prvi. Največji padec dosega je imel kitajski Ora Funky Cat First Edition. Namesto 310 km je prevozil 208 km ali 33 odstotkov manj. Renault Megane E-Tech (32,1 odstotka) je dosegel več kot 30-odstotno zmanjšanje dosega, najmanj pa Tesla Model Y LR (17,8 odstotka) in Nissan Ariya (16,4 odstotka).
Če pogledamo učinkovitost, torej porabo energije, je stvar nekoliko drugačna. Največjo porabo naj bi imel Volkswagen ID. Buzz, ki z 1 kWh energije prevozi 4 km. Najučinkovitejši je lahki Mini, ki bo z enako količino energije prevozil 6,3 km. In to je dejansko boljši rezultat od deklariranega.
Tri modele iz testa so avtorji raziskave preverili tudi poleti, ko so bile temperature od 24 do 29⁰C. Doseg Tesle Model Y v hladnem vremenu je padel za 11,8 odstotkov, Cupra Born je izgubil 20,6 odstotka dosega, BMW i4 pa 21,6 odstotka.
Foto: Pexels
Ne spreglejte…
Koliko časa in energije potrebujemo, da ogrejemo električni avtomobil?
Nemški avto klub ADAC je izvedel zanimiv test, v katerem so poskušali pokazati, koliko časa potrebujemo, da ogrejemo notranjost električnega avtomobila… več tukaj.