Elon Musk napoveduje novi premium naročnini za X

ByAna Koren

20. oktobra, 2023 ,
Foto: Portal24Foto: Portal24

Elon Musk napoveduje novi premium naročnini za X

Elon Musk, ustanovitelj in vodja družbe X, nekdaj znane kot Twitter, je razkril načrte za prihodnost svoje platforme. V objavi na X je razkril, da bo platforma predstavila dve novi ravni premium naročnin. Novi naročnini bosta uporabnikom omogočili izboljšano izkušnjo.

Prva od teh novih naročnin bo ponujala vse funkcije, ki so na voljo na platformi, vključno z vsemi obogatenimi vsebinami, a z oglasi. Druga raven premium naročnine bo dražja in bo brez oglasov. Slednje pa bo uporabnikom omogočilo popolnoma nemoten bralni užitek.

Spremembe prihajajo po tem, ko je X začel zaračunavati 1 dolar za dostop do platforme novim uporabnikom na Novi Zelandiji in na Filipinih. Musk podrobnosti o cenah in razpoložljivosti teh novih naročnin ni razkril.

Novi uporabniki, ki se ne bodo odločili za naročnino, bodo imeli možnost izvajati le omejene dejavnosti, kot so branje objav, gledanje videoposnetkov in spremljanje računov drugih uporabnikov.

Glede na te spremembe ni povsem jasno, ali bodo še vedno na voljo kakšne brezplačne možnosti za uporabnike.

Plačljiva platforma

Elon Musk je že dlje časa zagovarjal plačljivo rešitev za odpravo botov in lažnih računov na platformi družbenih medijev. Od prevzema podjetja lani v oktobru se je trudil, da bi uporabnike prepričal k plačilu za izboljšano storitev, zdaj poimenovano X Premium. Nekateri uporabniki že plačujejo 8 USD na mesec za storitev naročnine z modro kljukico.

Muskov načrt naročnine “Not A Bot” je zasnovan za zmanjšanje neželene pošte, manipulacije s platformo in dejavnosti botov, hkrati pa poskuša privabiti oglaševalce nazaj na X s ponudbami popustov.

Vendar pa so hitre spremembe, ki jih je uvedel Musk, vključno z množičnimi odpuščanji in razpustitvijo skupin za moderiranje vsebine, privedle do tega, da so oglaševalci ustavili oglaševanje na platformi. Musk je priznal, da je to vplivalo na prihodke in krivil aktiviste za pritisk na oglaševalce.

Širše vprašanje, ki se poraja, je, ali se bodo druge velike tehnološke družbe odločile za podoben pristop. Alphabetov YouTube že ponuja tako plačljive kot brezplačne pakete, podprte z oglasi. Netflix ima plačljive pakete, podprte z oglasi, po nižji ceni. YouTube svoje prihodke deli z ustvarjalci vsebin- X pa ni še razkril, ali bodo ustvarjalci vsebin plačani v naročniških modelih brez oglasov.

Kljub prizadevanjem Elona Muska za ustvarjanje prihodka na platformi X, pa se oglaševalci še niso vrnili. Oglaševalci se namreč bojijo, da bi se njihovi oglasi lahko pojavili ob neprimerni vsebini. Nedavno pa je Evropska komisija začela preiskavo X, da bi ugotovila, ali izpolnjuje nova tehnološka pravila o nezakoniti in škodljivi vsebini, zlasti po širjenju dezinformacij na platformi po napadu Hamasa na Izrael.

vir

Foto:Portal24