EPP poziva: Glasujte proti prepovedi vozil z notranjim izgorevanjem

ByA.K.

5. marca, 2023
Foto: Pexels

EPP poziva: Glasujte proti prepovedi vozil z notranjim izgorevanjem

Predstavniški klub Evropske ljudske stranke (EPP) je države članice pozval, naj glasujejo proti prepovedi vozil z motorji z notranjim izgorevanjem po letu 2035. Države članice so se odločile preložiti končno odločitev o uvedbi prepovedi vozil z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035, je sporočilo švedsko predsedstvo.

Končna odločitev naj bi padla naslednji teden, ampak…

Končno odločitev naj bi sprejeli okoljski ministri, ki se sestanejo prihodnji teden, 7. marca, zdaj pa so se namestniki vodij stalnih predstavništev držav članic (Coreper I) odločili, da to preložijo na kasnejše zasedanje sveta. Tiskovni predstavnik švedskega predsedstva Sveta Evropske unije Daniel Holmberg, razlogov za zamudo ni navedel

“Pozitivno je, da prihodnji teden ne bo glasovanja. Tisti, ki so zdaj, v zadnjem trenutku ugotovili, da podpirajo EPP v njenem nasprotovanju prepovedi, imajo našo polno podporo,” je dejal nemški poslanec Jens Gieseke, pogajalec EPP o predlagani uredbi.

Pogajalci Sveta EU, ki zastopa države članice, in Evropskega parlamenta so konec oktobra lani dosegli načelni dogovor o uredbi. Uredba predvideva obvezno uporabo brezemisijske stopnje novih osebnih in kombijev od 2035. Slednje pomeni, da od takrat naprej novih avtomobilov ni bilo več mogoče prodajati avtomobilov na bencin in dizel.

Končna odločitev sveta ostaja

Dogovor je nato potrdil še Evropski parlament na plenarnem zasedanju 14. februarja, za uveljavitev uredbe pa je ostala končna odločitev Sveta.

Takrat v Evropskem parlamentu ni bilo prepričljive večine. Za odločitev je glasovalo 340 poslancev. 279 jih je bilo proti, 21 poslancev pa se je vzdržalo. Uredbo so podprli predstavniki Socialnih demokratov, Zelenih in liberalcev.

EPP tudi pozdravlja, “da se vse več socialističnih in liberalnih vlad pridružuje našemu stališču pri nasprotovanju prepovedi”. 

Po glasovanju v Evropskem parlamentu so se predvsem v Nemčiji in Italiji, državah članicah z zelo močno avtomobilsko industrijo, začeli slišati kritični glasovi, da je zastavljeni rok preambiciozen in preuranjen.

Poleg Italije in Nemčije imata do te uredbe zadržke tudi Poljska in Bolgarija. Če bi se Nemčija vzdržala, Italija pa bi bila proti, v Svetu ne bi bilo dovolj glasov za kvalificirano večino. Odločitev v Svetu je lahko sprejeta, če zanjo glasuje najmanj 15 od 27 držav članic, ki imajo najmanj 65 odstotkov prebivalcev EU.

vir Foto: Pexels