EPP zahteva prilagoditve: Emisijski cilji ogrožajo evropsko avtomobilsko industrijo

Foto: Pexels

EPP zahteva prilagoditve: Emisijski cilji ogrožajo evropsko avtomobilsko industrijo

Pritisk avtomobilske industrije in politične desnice, da naj Evropska unija omili predpise, namenjene zmanjševanju emisij in spodbujanju prehoda na električna vozila se je povečal. Desnosredinska Evropska ljudska stranka (EPP) opozarja, da strožji standardi, ki stopijo v veljavo prihodnje leto, ogrožajo prihodnost avtomobilskega sektorja, navaja Euronews.

Od leta 2025 bodo veljale nove omejitve za izpuste ogljikovega dioksida (CO2) za avtomobile in kombije, ki jih je EU določila leta 2019. Omejitev bo zmanjšana s 115,1 grama CO2 na kilometer na 93,6 grama. Proizvajalci avtomobilov opozarjajo, da zaradi počasne prodaje električnih vozil novih standardov ne bodo mogli doseči. EPP trdi, da se trg električnih vozil “ne razvija po pričakovanjih”. Slednje pa bi lahko za industrijo pomenilo milijarde evrov kazni.

Evropska komisija je doslej vztrajala, da so imeli proizvajalci dovolj časa za prilagoditev. EPP pa predlaga paket “začasnih olajšav,” ki vključuje prilagoditve, kot so možnost “bankiranja” prodaje električnih vozil za prihodnje obdobje, prilagoditev izračunavanja kazni glede na proizvedena vozila ter uvedbo triletnega povprečja za skladnost z omejitvami.

Razprava o prihodnosti motorjev z notranjim zgorevanjem

Poleg emisijskih standardov želi EPP ponovno preučiti omejitve iz leta 2035, ki predvidevajo prepoved prodaje novih vozil z motorji na notranje zgorevanje. Skupina zagovarja tehnološko nevtralen pristop, ki bi upošteval tudi alternativna goriva, kot so e-goriva, biogoriva in sintetični ogljikovodiki.

Nemški poslanec Jens Gieseke je poudaril, da bi takšna goriva morala biti vključena v strategijo zmanjšanja emisij, čeprav kritiki opozarjajo, da ta goriva prinašajo številne okoljske težave in niso tako učinkovita kot neposredna elektrifikacija.

Globalna konkurenčnost in regulativni okvir

Evropska avtomobilska industrija se sooča z globalnimi izzivi, saj zaostaja za kitajskimi in ameriškimi proizvajalci na področju elektrifikacije. Gieseke je poudaril, da poziv EPP ni namenjen dodatnim subvencijam, temveč zagotovitvi regulativnega okvira, ki bi omogočil preživetje industrije. Po njegovih besedah v tem sektorju dela na milijone ljudi, zato je ključno zagotoviti konkurenčnost evropske avtomobilske industrije.

Vodja oddelka za globalno trajnost pri Volvo Cars Vanessa Butani je na novinarski konferenci opozorila, da je neposredna elektrifikacija najučinkovitejša rešitev za osebna vozila. Po njenem mnenju alternativna goriva ne rešujejo problema emisij iz izpušnih cevi in povezanega onesnaževanja.

Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je prav tako pozvalo k “poenostavitvi regulativnega okvira.” Evropska komisija naj bi v začetku prihodnjega leta predstavila sveženj čiste industrije, s katerim bo predsednica Ursula von der Leyen osebno vodila strateški dialog o prihodnosti avtomobilske industrije.

Portal24; Foto: Pexels