Brexit: Avtomobilska industriji EU z izgubo 3,75 miljard funtov
Nova trgovinska pravila za brexit bi lahko evropske proizvajalce električnih avtomobilov v treh letih stala 3,75 milijarde funtov. Namen pravil je zagotoviti, da električni avtomobili, izdelani v EU, večinoma uporabljajo sestavne dele lokalnega izvora. Številni proizvajalci medtem pravijo, da niso pripravljeni.
Evropsko združenje avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) meni, da bi se lahko proizvodnja v tovarnah EU zmanjšala za 480.000 vozil. Slednje bo cene avtomobilov za potrošnika seveda dvignilo.
Jedro problema so “pravila o poreklu”, ki bodo začela veljati januarja. Pravila so del dogovora o brexitu, znanega kot sporazum o trgovini in sodelovanju med Združenim kraljestvom in EU. Po teh pravilih morajo biti baterije za električne avtomobile izdelane v Združenem kraljestvu ali EU. Za avtomobile, ki ne bodo izpolnjevali zahtev, bo pri prečkanju Rokavskega preliva v obe smeri veljala 10-odstotna carina.
Ukrepi so bili oblikovani za zaščito evropske industrije pred poceni uvozom. Vendar se evropska proizvodnja baterij ni povečala, kot je bilo pričakovati, kar povzroča izzive za proizvajalce avtomobilov.
To je velik izziv za evropske proizvajalce, saj je Združeno kraljestvo njihov glavni izvozni trg. Lani je Združeno kraljestvo uvozilo 1,2 milijona vozil. Nasprotno pa se v EU izvozi več avtomobilov, izdelanih v Združenem kraljestvu, kot kjer koli drugje.
Višje tarife bi lahko povečale proizvodne stroške električnih avtomobilov in potrošniške cene. ACEA poziva k triletnemu odlogu pravil in posredovanju Evropske komisije.
Generalni direktor Renaulta Luca de Meo, ki je tudi predsednik združenja ACEA, je izrazil zaskrbljenost zaradi svetovne konkurence. Boji se, da bi ta pravila lahko dala prednost svetovnim proizvajalcem.
Brexit spremenil trgovinske odnose
Za vsako zamudo je potreben sporazum med Združenim kraljestvom in EU. Britanska poslovna sekretarka Kemi Badenoch je dejala, da je glede takšnega dogovora optimistična. Thierry Breton iz EU medtem nasprotuje ponovnim pogajanjem o sporazumu o brexitu samo za avtomobilski sektor.
Evropska komisija poudarja, da je brexit spremenil trgovinske odnose med Združenim kraljestvom in EU. Navajajo, da sedanji sporazum ohranja ravnovesje med obveznostmi obeh strani. Njihov cilj s pravili o poreklu je okrepiti vrednostno verigo baterij v EU.
Sigrid de Vries, generalna sekretarka združenja ACEA, je omenila, da EU zaradi politične občutljivosti ne želi spreminjati nobenih pogojev, povezanih z brexitom. Mike Hawes, glavni izvršni direktor britanskega Združenja proizvajalcev in trgovcev z motorji, meni, da je dogovor mogoč, a odločitve ne pričakuje hitro.
Trgovinski uradniki EU in Združenega kraljestva naj bi se kmalu sestali v Londonu, čeprav dnevni red ostaja negotov.