Site icon Portal24

EU odobrila zaračunavanje kabinske prtljage

Letališče [Foto: Pexels]

Evropska unija je sprejela predlog, ki letalskim družbam omogoča zaračunavanje kabinske prtljage, shranjene v predalih nad sedeži. Odločitev, ki je sprožila burne razprave, so potrdili ministri za promet EU, kljub nasprotovanju nekaterih držav, med drugim Slovenije, Nemčije, Portugalske in Španije.

Novi predpisi so del širše reforme pravic letalskih potnikov, ki prinaša tudi druge spremembe, kot so jasnejši pogoji za povračilo stroškov ob zamudah letov. Na primer, potniki bodo upravičeni do 300 evrov odškodnine pri zamudi nad štiri ure na kratkih letih (do 1.500 km), in do 500 evrov pri zamudi nad šest ur na daljših letih. Reforma vključuje tudi večje obveznosti glede obveščanja potnikov in hitrejšo obravnavo izgubljene prtljage.

Predlog omogoča letalskim družbam, da zaračunajo prtljago, ki presega dimenzije manjšega osebnega predmeta, ki ga je mogoče shraniti pod sedež. Takšen osebni predmet bo ostal brezplačen, medtem ko bodo za večje kose prtljage, ki se shranjujejo v zgornjih predalih, lahko zaračunali dodatne stroške.

Po poročanju portala Euronews so predlog podprle države članice, ki menijo, da bo to uskladilo politike letalskih družb, saj nekatere že zdaj zaračunavajo tovrstne storitve. Kritiki, vključno z evropsko potrošniško organizacijo BEUC, opozarjajo, da hitri postopek sprejemanja omejuje razpravo v Evropskem parlamentu, ki mora predlog potrditi z absolutno večino.

Nasprotovanje in gospodarski vidik

Slovenija, Nemčija, Portugalska in Španija so glasovale proti predlogu, saj menijo, da dodatni stroški obremenjujejo potnike, zlasti v času, ko se letalski sektor sooča z izzivi nizkocenovnih modelov.

Španska vlada je že pred časom kaznovala pet nizkocenovnih letalskih družb, vključno z Ryanair in EasyJet, zaradi spornih praks, kot je zaračunavanje kabinskega prtljaga. Ti ukrepi so temeljili na razlagi sodbe Sodišča EU iz leta 2014, ki je določila, da mora letalski prevoznik brezplačno dovoliti ročno prtljago, če ta ustreza razumnim varnostnim pogojem. Omenjena sodba se sicer nanaša na španski primer in ne velja kot splošna prepoved zaračunavanja na ravni EU. Novi predlog zdaj uvaja enotna pravila, ki lahko legalizirajo takšne pristojbine po celotni Uniji.

Letalske družbe, ki podpirajo nov predpis, trdijo, da so dodatne pristojbine nujne za ohranjanje konkurenčnosti in nizkih cen vozovnic. Po podatkih portala Travel and Tour World naj bi nove pristojbine še povečale dobičkonosnost letalskih družb, ki se zanašajo na prihodke od dodatnih storitev, kot so izbira sedežev ali hrana na krovu.

Hkrati pa potrošniške organizacije opozarjajo, da to povečuje finančno breme za potnike, ki so že zdaj izpostavljeni različnim doplačilom.

Predlog mora zdaj potrditi še Evropski parlament, kjer bo potrebna absolutna večina. Ker je postopek pospešen, bo čas za razpravo omejen, kar povzroča dodatne skrbi med nasprotniki predloga. Če bo potrjen, bodo letalske družbe lahko uradno uvedle dodatne pristojbine za kabinski prtljag, kar bi lahko spremenilo način potovanja znotraj EU.

Ana Koren

Foto: Pexels

Exit mobile version