EU prepovedala vedenjsko oglaševanje na Facebooku in Instagramu

ByA.K.

2. novembra, 2023 , ,
Foto: Freepik

EU prepovedala vedenjsko oglaševanje na Facebooku in Instagramu

Evropski regulator za varstvo podatkov je sprejel zgodovinsko odločitev, s katero je trajno prepovedal vedenjsko oglaševanje na družbenih omrežjih Facebook in Instagram. To pomeni, da bo ta praksa prepovedana ne le v Norveški, temveč tudi v vseh državah članicah Evropske unije (EU) in Evropskega gospodarskega prostora (EGP).

Evropski odbor za varstvo podatkov (EDPB) je odločitev sprejel po nujnem postopku in je zavezujoča za vse države EU in EGP. Regulator za varstvo podatkov na Irskem, kjer ima evropski sedež podjetje Meta (prej Facebook), je prejel naročilo, da v dveh tednih trajno prepove vedenjsko oglaševanje.

V izjavi za Reuters je EDPB pojasnil: “27. oktobra je EDPB sprejel nujno zavezujočo odločitev o prepovedi obdelave osebnih podatkov za vedenjsko oglaševanje na pravni podlagi pogodbe in zakonitega interesa v celotnem Evropskem gospodarskem prostoru.”

Vedenjsko oglaševanje

Vedenjsko oglaševanje je praksa, pri kateri podjetja za ciljno promocijo svojih izdelkov in storitev uporabljajo podatke o preferencah uporabnikov. Meta (prej Facebook) se je upirala poskusom omejitve te prakse.

Če podjetje Meta krši prepoved, mu grozi kazen v višini do štirih odstotkov svetovnega prometa, je sporočil norveški regulator podatkov. Meta pa je napovedala, da bo uporabnikom v EU in EGP ponudila možnost privolitve v obdelavo podatkov ter da bo novembra zaradi izpolnjevanja zahtev regulatorja uvedla naročniški model.

S tem ukrepom na Norveškem so se soočali tudi drugi tehnološki velikani, in sicer s kaznimi v višini enega milijona kron na dan. “Člani EDPB že tedne poznajo načrt in z njimi smo že govorili, da bi dosegli zadovoljiv izid za vse strani,” je dejal tiskovni predstavnik podjetja Meta.

Odločitev regulatorja bo imela širše posledice, saj zajema okoli 250 milijonov uporabnikov Facebooka in Instagrama v Evropi. EU ureja pravico do zasebnosti s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR), Norveška pa, čeprav ni članica EU, sodeluje v enotnem evropskem trgu. Kršitev GDPR lahko prinese visoke globe, ki segajo do štirih odstotkov svetovnega prometa.

S tem ukrepom je Evropa postavila jasen primer za zaščito zasebnosti in omejitev zlorabe osebnih podatkov v oglaševanju na družbenih omrežjih.

vir

Foto: Freepik

Portal24